گوگل به فروش پایین گوشی‌های پیکسل اعتراف کرد

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
گوگل

گوگل برای ورود به عرصه‌ی گوشی‌های میان‌رده دلیل بسیار موجهی دارد و آن هم رقابت بسیار شدید بر سر گوشی‌های پرچم‌دار است. ماه آینده، در نخستین روز کنفرانس گوگل I/O، انتظار می‌رود که این شرکت از گوشی‌های میان‌رده پیکسل ۳a و ۳a ایکس‌ال پرده‌برداری کند. ساعاتی قبل مدیر مالی کمپانی آلفابت، شرکت مادر گوگل، اعلام کرد رقابت بسیار شدید برای گوشی‌های پرچم‌دار منجر به فروش پایین‌تر گوشی‌های پیکسل در سه‌ماهه نخست ۲۰۱۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

در میان گوشی‌های پرچم‌دار، شرکت‌هایی مانند اپل و سامسونگ حرف زیادی برای گفتن دارند.

در میان گوشی‌های پرچم‌دار، شرکت‌هایی مانند اپل و سامسونگ حرف زیادی برای گفتن دارند و در ضمن افزایش قیمت این گوشی‌ها باعث شده که کاربران مدت بیشتری از گوشی‌های خود استفاده کنند. در بخش دیگر این رویداد، مدیرعامل گوگل در مورد نگرانی سرمایه‌گذاران در رابطه با درآمد اندک بخش سخت‌افزاری این شرکت مورد سوال قرار گرفت؛ زیرا گوگل همچنان تا حد زیادی متکی به درآمدهای دریافتی از بخش تبلیغات است که اخیرا سرعت رشد آن هم کاهش یافته است. حتی یکی از تحلیلگران بحث شباهت گجت‌های پیکسل و تلاش‌های شکست خورده مایکروسافت در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند را مطرح کرد.

در گزارش‌های مالی گوگل، درآمد حاصل از فروش گجت‌های مختلف به‌صورت تفکیک شده عنوان نمی‌شود اما علی‌رغم کاهش فروش گوشی‌های این شرکت، درآمد این بخش رو به افزایش است و طی سه‌ماهه نخست ۲۰۱۹ به رقم حدود ۵.۵ میلیارد دلار رسیده است. این موضوع می‌تواند مربوط به افزایش فروش محصولات کروم‌کست، لپ‌تاپ‌ها، اسپیکرهای گوگل هوم و محصولات Nest و دیگر محصولات سخت‌افزاری این شرکت باشد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. یاسر

    اسمارت فون های گوگل پیکسل واقعا فوق العاده هستن به نوعی اپل دنیای اندرویدن من استفاده نکردم ولی به دلیل علاقه فوق العادم به دنیای اسمارت فون ها انواع آنباکس و بررسی های گوشی هارو در سایت های داخلی و خارجی میبینم و خودم مقایسه میکنم و نظر مصرف کننده هآرو میخونم ولی با این بازار خراب حسرت یه گوشیه خوب میمونه رو دلم،خلاصه پیکسل هم از نظر سخت افزاری درجه یکه نرنم افزاری هم که دیگه مال خود گوگله اولین آپدیت های اندروید مال همینه پس اگه قصد خرید یه پرچمدار دارید اینم جزو گزینه هاتون باشه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه