از گوگل و فیسبوک ۱۰۰ میلیون دلار کلاهبرداری شد

۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ماه گذشته بود که وزارت دادگستری کشور آمریکا یک فرد لیتوانیایی را به جرم کلاهبرداری دستگیر کرد.  گفته شد که این فرد خودش را به عنوان یک تولید کننده دستگاه‌های دیجیتالی در تایوان جا می‌زده است، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از دو شرکت بزرگ آمریکایی که در حوزه تکنولوژی فعالیت می‌کنند، دزدیده است. براساس اطلاعات منتشر شده این دو شرکت بزرگ که مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند،‌ فیسبوک و گوگل بوده‌اند.

این دو شرکت تایید کرده‌اند که کارمندان آن‌ها قربانی این کلاهبرداری و فیشینگ شده‌اند. فیشینگ شامل فعالیت‌هایی می‌شود که برای به‌دست اوردن اطلاعات شخصی کاربران مانند نام کاربری، رمز عبور و اطلاعات حساب بانکی صورت می‌گیرد.

روش کلاهبرداری به این شکل بوده که کارمندان گوگل و فیسبوک برای تامین هزینه قطعات الکترونیکی هزینه‌ای پرداخت می‌کردند. این پول‌ها هم به بانک‌هایی در کشورهایی مثل لتونی، قبرس، هنگ کنگ، اسلوونی، مجارستان و لیتوانی منتقل می‌شده است.

سخنگوی دو شرکت گوگل و فیسبوک گفته که با شناسایی روش‌های کلاهبرداری و دستگیر شدن فرد خلافکار می‌شود ضررهای وارد شده را جبران کرد. البته سخنگوی این دو شرکت اعلام نکرد که مبلغ دقیق کلاهبرداری چقدر بوده است.

اگر این خلافکار لیتوانیایی مجرم شناخته شود برای هر خلاف خودش به ۲۰ سال زندان محکوم خواهد شد. البته این فرد حداقل می‌تواند به ۲ سال زندان برای دزدین اطلاعات کاربران محکو شود.

منبع: The Verge
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه