گوگل نکسوس‌ های بعدی را خودش می‌سازد

۱۳ آذر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

به نظر می‌رسد که شرکت گوگل قصد دارد از این به بعد تبلت‌ها و تلفن‌های همراه هوشمند «نکسوس» (Nexus) را خودش تولید کند.

گوگل تصمیم گرفته گوشی‌های نکسوس بعدی را خودش بسازد تا بتواند نرم‌افزارهای بهتری برای آن‌ها تهیه کند.

محصولات نکسوس از نظر قیمت و سخت افزار به کار رفته در آن‌ها به سرعت مورد توجه کاربران قرار گرفتند. تا به امروز این محصولات توسط شرکت‌های سامسونگ، ال جی، موتورولا، هواوی و HTC برای گوگل ساخته می‌شدند؛ اما به نظر می‌رسد که گوگل تصمیم گرفته از این به بعد تبلت‌ها و گوشی‌های نکسوس را خودش تولید کند و مسیری مانند اپل در تولید گوشی‌های آیفون را در پیش بگیرد.

اپل با ساخت گوشی‌های آیفون توانسته نرم‌افزارهای بهتری را برای سخت افزار این گوشی‌ها به وجود بیاورد که تجربه‌ی کاربری بهتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

گوگل از مدتی پیش تصمیم گرفته که سخت افزارهای مخصوص خودش را تولید کند که تبلت «پیکسل سی» (Pixel C) یکی از آن‌ها به شمار می‌رود. این شرکت قصد دارد با تولید گوشی‌های نکسوس توسط خودش، برنامه‌های بهتری را برای این محصولات عرضه کند. البته از آنجایی که گوگل تجربه‌ی لازم برای ساخت گوشی ندارد، احتمال دارد که این شرکت با مشکلاتی در زمینه‌ی تامین نیاز بازار و حتی تولید قطعات برای گوشی‌هایش مواجه شود.

Nexus

برخی از تلفن‌های همراه و تبلت‌های سری نکسوس

‌‌‌‌‌‌‌

«ساندار پیچای» (Sundar Pichai) مدیرعامل گوگل قبلا به این موضوع اشاره کرده بود که این شرکت قصد دارد کنترل بیشتری در ساخت محصولات نکسوس داشته باشد و می‌خواهد نرم‌افزار و سخت افزار آن‌ها را خودش تولید کند. محصولات نکسوس برای گوگل منفعت‌های زیادی دارند و گوگل قصد دارد با این دستگاه‌ها تجربه‌ی بهتری از سیستم عامل اندروید را در اختیار کاربران قرار دهد. گوگل با این اقدام سعی دارد که در مسیر اپل قرار بگیرد.

همان طور که گفتیم گوشی‌های نکسوس در حالی که با قیمت بسیار مناسبی راهی بازار می‌شوند، سخت افزار قدرتمندی را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهند. آخرین تلفن‌های همراه هوشمند خانواده‌ی نکسوس توسط هواوی و ال جی ساخته شدند که نکسوس ۶P و نکسوس ۵X نام داشتند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع:  Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. Avatar (¯`•.¸ « Matrix »¸.•´¯)‏

    بدون شک نکسوس که درواقع حکم معرف سیستمهای عامل اندروید را دارد یک گزینه جدی برای سایر رقبای هم سطح خود محسوب می شود.
    گوگل همواره رابطه تنگاتنگی با نام هایی همچون ایسوس، ال جی،ساسونگ ،اچ تی سی داشته است. شروع این همکاری ها با شرکت اچ تی سی کلید خورد.
    NEXUS ONE توسط گوگل و اچ تی سی برای نخستین بار در ژانویه ۲۰۱۰ رونمایی شد. این گوشی با وزن ۱۳۰ گرم و اندازه ای معادل ۹.۲۵ سانتی متر (۳.۷ اینچ) معرف ورژن ۲.۱ سیستم عامل اندروید بود.
    این محصول با داشتن دوربین پنج مگاپیکسلی و پردازنده ای به قدرت یک گیگاهرتز در سطح خودش بد به نظر نمی رسید ولی در پایان همان سال گوگل با رونمایی از NEXUS S نشان داد که خواهان پیشرفت است.
    گوگل با این گوشی هوشمند کار خود را تمام نکرد و به سیاست خود ادامه داد. این شرکت این بار تصمیم به همکاری با سامسونگ گرفت و GALAXY NEXUS را به بازار ارائه کرد. همچنین در رده بندی ابعادی تا اکتبر ۲۰۱۱ این دستگاه رتبه یک را با اندازه ای معادل ۱۱.۵ سانتی متر (۴.۶ اینچ) از آن خود کرده بود.
    ظاهرا شرکت گوگل از همکاری با سامسونگ راضی بود چرا که به فاصله یک سال بعد برای بار دوم دست به مشارکت با این شرکت زد ولی این بار تبلتی تحت عنوان NEXUS 10 را به بازار عرضه کرد.
    طبق معمول رونمایی از آندروید ۴.۲ یا همان آبنبات ژله ای به یاری این دستگاه رقم خورد. این نخستین تجربه گوگل در ساخت تبلت محسوب می شد اگرچه این تبلت بصورت نسبی نقاط ضعف و قدرت خود را دارد، اما قرار گرفتن نام گوگل در کنار نام شرکت تایوانی ایسوس که تولید بخشی از تبلت های این شرکت را به عهده گرفته بود، تجربه ای جدید برای گوگل به ارمغان آورد. تجربه کار با ایسوس برای این شرکت شیرین بود چراکه گوگل تولید تبلت های نکسوس ۷ و نکسوس ۷.۲ را به این شرکت واگذار کرد.
    در کنار این اتفاقات گوگل درحال چشیدن تجربه شیرین همکاری با ال.جی بود چراکه Nexus 4 با توجه به امکاناتی که داشت، درکنار قیمت مناسبش با استقبال خوبی مواجه شد.
    حال گوگل از همکاری قبلی خود با ال.جی راضی به نظر می رسد و درحال ارائه پنجمین نسخه گوشی های خود موسوم به Nexus 5 است.به نظر می رسد Nexus 5 اولین گوشی هوشمندی باشد که اندروید ۴.۴ موسوم به Kit Kat را تجربه خواهد کرد. با توجه به قیمت ۳۴۹ دلاری این گوشی و امکانات آن به نظر می رسد که Nexus 5 بتواند تمامی رقیب هایش را کنار بزند علاوه بر این با توجه به این موضوع که این گوشی توسط شرکت ال.جی عرضه می شود امکان کاهش فروش LG G2 افزایش می یابد.
    حال بنظر می رسد این قول آمریکایی سعی دارد از نقاط قوت رقبایی که فعلا برای او به صورت یک همکار تولید کننده محصولاتش هستند استفاده کند و از هریک از آنها تجربه تولد بیاموزد و هر یک نقاط قوت خاص خودشان را در محصولات گوگل لحاظ کرده اند و گوگل به وسیله جمع آوری نقاط قوت هریک حال محصولات خود را بااستفاده از تجربه تولید این دو قول آسیای قدرت مند کرده و با اتکا با پیشینه خود و داشتن نرم افزار قدرت مند ,دردست خود سعی دارد ره صد ساله را در کوتاه ترین زمان ممکن طی کرده وحال می خواهدبا تولید تمام عیار گوشی خود تمام قد جولوی شرکت اپل خود نمایی کند

  2. Avatar محمد طاها

    سلام آقا یه فکری جدیدا ذهنمو بدجوری درگیر کرده (البته اینو توی یه مجله ای چند سال پیش خونده بودم که خوده نویسنده اش هم همین جوری یه گریزی زده بود و رفته بود):
    گوگل می خواد با عادت دادن به سرویس هایی که داره به کاربران می ده (البته به صورت رایگان) در پروسه ای طولانی مدت اون هارو مجبور کنه که از سرویس های پولیش استفاده کنند و بعد از اون دیگه همه خدماتش رو پولی کنه یعنی همان سیستم اپل اما با تخدیر ملت تا کاربران بیشتری رو بدست بیاره
    آقای مدیری که اینو می خونید خواهشا بدید یکی از دبیر هاتون در مورد این مطلب تحقیقی بکنه

  3. Avatar مهدی کتابی

    البته این موضوع از نظر دور نیست که اساسا” شرکت گوگل تجربه یک سازنده تلفن هوشمند مثل سامسونگ یا سونی و… را ندارد ولی خوب گوگل هم با تولید محصولاتی استراتژیک مثل عینک به دنیا نشان داده که در زمینه تولید هم حرفی برای گفتن داره البته باید منتظر ماند و دید که ایا از نظر کیفیت ساخت و همچنین هم اهنگی سخت افزار و نرم افزار چگونه محصولی خواهد بود ولی به نظر می رسد حداقل اولین محصول به علت شاخص بودن دارای کیفیت خوبی خواهد بودو گوگل تمام تلاش خودش را خواهد کرد تا اولین گوشی هوشمند که مستقل ساخته بهترین باشد

  4. Avatar رضا

    اینجوری دیگه مجبور نیستم واسه خرید گوشی های نکسوس سود دو برند رو بدیم البته باید ببینیم گوگل چه حاشیه سودی واسه محصولاتش در نظر میگیره

  5. Avatar Salar Montazeri

    بسیار تصمیم عالی و منطقی به نظر میرسد این یعنی یکپارچگی به تمام معنا چون هیچ گوشی اندرویدی به گرد پای نکسوس های گوگل‌ هم نمیرسد … ?

  6. Avatar عطا

    ایول عالی میشه اگه اینطور بشه هماهنگی بین سخت افزار با سیستم عامل آندروید قطعا افزایش زیادی پیدا میکنه و بهترین تجربه از آندروید رو در اختیار کاربرش قرار میده این همون مشکلیه که سال هاست وقتی آندروید رو با آی او اس مقایسه میکنند بهش اشاره میکنند چون اپل سخت افزار و نرم افزار رو زیر نظر خودش تولید میکنه و اونها رو کاملا با هم هماهنگ میکنه ولی آندروید توسط صد تا شرکت روی سخت افزار های مختلف نصب میشه.

  7. Avatar peyman

    این تصمیم گوگل که از قبل هم قابل پیش بینی بود یعنی آغاز پایان شرکت هایی که سیستم عامل های تولیداتشون وابسته به شرکت گوگل است.

    1. Avatar رضا

      شاید یک رقیب جدی واسه دیگر تولید کنندگان باشه ولی پایاتشون نیست

    2. Avatar رضوان

      خبر کمی مشکوکه… چون اگر واقعا گوگل خودش واقعا میخواست گوشی تولید کنه اصلا موتورولا را نمیفروخت و اون را برای تولید گوشی در کنترل خودش نگه میداشت. ثانیا تا موقعیکه اندروید متن باز هست (هیچ امکان متن بسته شدنش بر اساس ساختار اولیه که متن باز بوده وجود نداره) مقبولیتش کم نخواهد شد.
      به نظر میرسه گوگل از تولیدات نکسوس شرکت هایی مثل هواوی و سامسونگ و ال جی راضی نبوده … بخصوص اخیرا که nexus 6P که هواوی تولید کرده بسیار با کاستی ها و مشکلات سخت افزاری و نیز انتخاب متریال و کیفیت پایین تولید مواجه بوده و گوگل درنظر داره بر کل فرآیند تولید نظارت کامل هم داشته باشه. احتمالا گوگل تمام اجزا و طراحی را انجام خواهد داد و این طراحی و انتخاب سخت افزار را به تمام شرکت های تولید کننده بعنوان یک استاندارد تحت عنوان نکسوس ارایه و ان محصولات را تایید میکند. این به مفهوم تولید یک نکسوس توسط هر شرکتی است که بخواهد نام نکسوس بر محصولش حک شود. مثلا نکسوس سونی و یا نکسوس ال جی…..

      1. Avatar ali

        گوگل گفته بهترین گوشیمون تا به حال Nexus 6P بوده

      2. Avatar کامی

        هیچ مسولی از شرکت گوگل چنین صحبتی را نکرده بلکه این صحبت هایی است که در سایت ها و به جهت تبلیغ از این گوشی منتشر میشود. و البته فروش این گوشی بسیار پایین تر از حد انتظار گوگل هم بوده است. مثلا اگر به سایت های فروش انلاین مراجعه کنید کاملا مشخص است که بسیار کمتر از حد انتظار ظاهر شده است.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه