گوگل کاری می‌کند که ترجمه‌ی هر متن را سریع همان‌جا ببینید

۲ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوگل به تازگی امکان ترجمه‌ی لغت، متن و جمله، بدون نیاز به عوض کردن اپلیکیشن را برای کاربران‌ فراهم کرده است.

تا پیش از این، همیشه اپلیکیشنی برای ترجمه نصب می‌کردیم (مثلا همین Google Translate) را و بعد باید کلمه یا متنی را که می‌خواستیم ترجمه‌اش را بدانیم، از جای اول خود کپی می‌کردیم و در اپلیکیشن پیست (paste) می‌کردیم و دوباره به منبع اصلی متن برمی‌گشتیم. در مورد متن‌های طولانی، این کار خیلی حوصله‌سر بر و عذاب‌آور می‌شود.

این طرح جدید Tap to Translate نام دارد و از فصل اول مالی ۲۰۱۶ در اختیار کاربران سیستم عامل‌های اندروید خواهد بود.

اما گوگل تدبیری برای این مشکل در نظر گرفته که کاربرها بتوانند درون همان اپلیکیشنی که متن در آن‌جاست، ترجمه‌ی هر لغت یا عبارتی که می‌خواهند را ببینند و دیگر نیازی به باز و بسته کردن پنجره‌های متعدد نباشد. ایده‌ی بسیار خوبی است و کار را خیلی راحت می‌کند. البته همه چیز بستگی به بازخورد کاربران دارد و این‌که آیا از این ویژگی استقبال می‌کنند و دوست دارند داخل اپلیکیشن‌های‌شان اجرا شود یا خیر.

گوگل اعلام کرده که به زودی امکان «ترجمه‌ی درون‌سیستمی» (system-wide translation feature) را برای کاربران عرضه می‌کند. حالا فرق این یکی با ویژگی‌ای که گوگل چند وقت پیش ارایه داده بود، چیست؟ چیزی که قبلا عرضه شده بود، باید روی اپلیکیشن نصب شود ولی نسخه‌ی تازه‌تر که قرار است بیاید را لازم نیست نصب کنیم؛ خودش کار می‌کند.

این طرح جدید Tap to Translate نام دارد و از فصل اول مالی ۲۰۱۶ در اختیار کاربران سیستم عامل‌های اندروید خواهد بود.

gtranslate_tripadvisor

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. پاور کامپیوتر

    از گوگل تشکر می کنم ولی تبلت Asus چند ساله که یه برنامه ترجمه متن در صفحه به اسم Instant Dictionary داره که خیلی خوب کار میکنه. رو دستگاه TF303 که دارم وقتی Instant Dictionary فعاله یک یا چند کلمه رو انتخاب میکنی و بلافاصله یه معنی کاملا مناسب با جمله آماده میکنه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه