گزارش: به‌دنبال نقشه راه اپل؛ گوگل امسال خودش گوشی می‌سازد

۱۳ آذر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

بر اساس گزارشی که اخیرا در روزنامه‌ی ساندی به چاپ رسیده، گوگل به‌دنبال این است تا امسال خودش، بدون کمک سایر شرکت‌ها، یک گوشی هوشمند طراحی و عرضه کند. به این معنی که برخلاف برند نکسوس (Nexus) که گوشی‌هایی اندرویدی هستند و تولیدشان به شرکت‌های فعال تولیدکننده‌ی گوشی‌های اندرویدی سپرده می‌شود؛ گوگل قصد دارد این محصول جدید را از ابتدا تا انتها خودش طراحی کند و البته وظیفه‌ی ساخت‌اش را هم خودش برعهده بگیرد.

احتمالا مصرف‌کننده‌های گوشی‌های اندرویدی خوشحال خواهند شد اگر بدانند، بخاطر این‌که وظیفه‌ی طراحی و تولید این گوشی جدید تماما توسط خود گوگل انجام خواهد شد، در نتیجه بروزرسان‌های نرم‌افزاری سریع‌تر از هر زمان دیگری برای این گوشی عرضه می‌شوند. حتما می‌پرسید چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟ به‌خاطر این‌که دیگر هیچ نیازی به تولید‌کننده‌های گوشی نیست تا هر بروزرسان را چندین بار بررسی و تازه بعد از تایید آن‌ها بروزرسان در اختیار مصرف‌کننده‌ها قرار بگیرد. فقط کافی است خود گوگل بروزرسان‌اش را آماده و در اختیار مصرف‌کننده‌هایش قرار بدهد.

از طرفی دیگر اگر این سیاست اجرایی بشود، گوکل شباهتی انکار ناپذیر با اپل پیدا می‌کند. یعنی این امکان را دارد تا سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی‌های هوشمند را در کنار هم تولید کند و این یعنی بهینه‌سازی در هر زمینه‌ای که تصورش را می‌توان کرد. حتما بهتر از ما می‌دانید که سیاست اپل در تولید سخت‌افزار و نرم‌افزارهای‌اش به‌شکل داخلی چقدر روی نحوه‌ی عمل‌کرد آیفون‌ها تاثیر گذاشته و قابلیت‌های‌شان را افزایش داده است. قابلیت‌هایی مثل باتری‌های کارآمدتر در آیفون‌ها و حتی تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر در محیط iOS که به‌لطف این سیستم یک‌پارچه فراهم شده و حتی می‌تواند با سخت‌افزار قوی‌تر گوشی‌های بالا رده‌ی اندرویدی هم رقابت کند. همه‌ی این‌ها در حالی اتفاق خواهد افتاد که سیستم‌عامل متن باز گوگل یا همان اندروید در حال حاضر بیش‌ترین سهم را در بازار تلفن‌های همراه هوشمند به‌خودش اختصاص داده است.

ماه گذشته «ساندار پیچای»، مدیرعامل حال حاضر گوگل تاکید کرده بود که مجموعه‌ی زیرنظرش تمرکز روی مباحث سخت‌افزاری خصوصا تولید تلفن‌های همراه هوشمند را افزایش خواهد داد. در اولین قدم عینی این سیاست جدید هم «ریک اوسترلو»، مدیر پیشین بخش موبایل موتورولا به گوگل پیوست تا دپارتمان سخت‌افزار این غول تکنولوژی را هدایت و رهبری کند.

در کنار تمام بحث‌ها و گمانه‌زنی‌هایی که در خصوص احتمال طراحی، تولید و عرضه‌ی گوشی‌های ساخت خود گوگل به گوش می‌رسد، اما به‌نظر می‌رسد که مدیران این شرکت قصد دارند تا خط تولید گوشی‌های سری نکسوس خودشان را هم‌چنان حفظ کنند. پیچای پیش‌تر تاکید کرده بود که: “برنامه‌ی ما هنوز روی هم‌کاری با سایر تولیدکننده‌ها متمرکز است.”

باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا اولین گوشی تولید شده توسط گوگل امسال آماده‌ی عرضه به بازارهای جهانی می شود یا خیر.

منبع: Phonearena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. حمید

    مگه سازندگان سیستم عامل های دیگه این کارو نکردن؟
    چرا همه چیو به اپل وصل میکنید، ( طلوع خورشید به دنبال نقشه راه طلوع اپل )

    1. امیرحسین مصطفوی

      دقیقاً. نمونش Blackberry هست. سیستم عامل خودش رو داره. قبل از اپل هم حضور داشته.
      یه جورایی همه چیز رو به زور هم که شده به اپل وصل می‌کنن. دلیلش این هست که بین کاربران و سینه چاکان اندروید و اپل دعوا و بحث راه بیفته و به این واسطه آمار نظرات و لایک‌ها! بالا بره…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه