سازمان ملل: جمعیت دنیا تا پایان قرن به ۱۱ میلیارد نفر می‌رسد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در کنفراس Joint Statistical Meetings امسال که کنفرانسی مختص سازمان‌های متفاوت آمارگیری در امریکا است، پیش‌بینی‌های جدیدی از افزایش جمعیت در دنیا اعلام شد. در حال حاضر جمعیت دنیا، ۷.۳ میلیارد نفر است. طبق این پیش‌بینی، تا سال ۲۰۵۰ جمعیت به ۹.۷ میلیارد نفر خواهد رسید و این رقم تا پایان صده‌ی فعلی به ۱۱.۲ میلیارد افزایش خواهد یافت.

آخرین آمارها، از افزایش احتمالی جمعیت دنیا به ۱۱ میلیارد نفر تا سال ۲۱۰۰ میلادی خبر می‌دهند.

«جان ویلموث»، مدیر بخش جمعیت سازمان ملل متحد با حضور در این کنفرانس و ارایه‌ی این آمار، گفت که اگر میزان تولد کاهش نیابد، سرعت رشد جمعیت دنیا افزایش خواهد یافت. او گفت که احتمال اینکه رشد جمعیت در این قرن کاهش یابد، ۲۳ درصد است.

گزارش آماری ارایه شده، از بررسی تغییرات اخیر جمعیت برای پیش‌بینی‌های خود استفاده کرده بود. این تخمین‌ها، جمعیت دنیا را بین ۹.۵ میلیارد تا ۱۳.۳ میلیارد تا پایان سال ۲۱۰۰ پیش‌بینی می‌کردند.

مهم‌ترین عامل این رشد جمعیت، افزایش بسیار زیاد جمعیت در افریقا اعلام شده است. این قاره در حال حاضر ۱.۲ میلیارد نفر را در خود جای داده است. انتظار می‌رود این عدد تا سال ۲۱۰۰ به ۳.۴ میلیارد تا ۵.۶ میلیارد نفر افزایش پیدا کد. جمعیت قاره‌ی افریقا به دلیل میزان تولد زیاد در این قاره رو به افزایش است. در برخی از کشور‌های افریقایی، حتی کاهش میزان تولدی دیده نمی‌شود. کشور نیجریه، یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای افریقا، سرعت رشد جمعیت بسیار زیادی دارد؛ طوری که پیش‌بینی می‌شود جمعیت این کشور تا سال ۲۱۰۰ از ۱۸۲ میلیون نفر به ۷۵۲ میلیون افزایش یابد.

میلیارد

پیش‌بینی‌ها همیشه هم به واقعیت تبدیل نمی‌شوند، اما آمارها امکان ۹۰ درصدی افزایش جمعیت نیجریه را به بیش از ۴۳۹ نفر پیش‌بینی کرده‌اند. این جمعیت، ۲.۵ برابر جمعیت فعلی نیجریه است.

آمارها و پیش‌بینی‌های ارایه شده، می‌توانند تاثیر بزرگی روی برنامه‌های دولت‌های مختلف در دنیا داشته باشند.

منبع: Tech Times

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar حمید

    چین – ۱٬۳۷۳٬۳۱۰٬۰۰۰
    هند – ۱٬۲۶۴٬۱۴۰٬۰۰۰
    ایالات متحده آمریکا – ۳۲۱٬۳۷۶٬۰۰۰
    اندونزی – ۲۴۹٬۹۰۰٬۳۶۳
    برزیل – ۲۰۰٬۴۰۰٬۶۹۴
    پاکستان – ۱۸۵٬۹۵۱٬۰۰۰
    نیجریه – ۱۷۳٬۶۰۰٬۰۰۰
    بنگلادش – ۱۶۱٬۳۰۰٬۰۰۰
    روسیه – ۱۴۳٬۵۰۰٬۵۰۹
    ژاپن – ۱۲۷٬۳۰۰٬۰۰۰
    مکزیک -۱۲۲٬۳۲۲٬۷۵۷
    فیلیپین – ۹۸٬۳۹۳٬۲۰۰
    ویتنام – ۸۹٬۷۱۰٬۰۰۰
    مصر – ۸۴٬۵۰۰٬۰۰۰
    آلمان – ۸۰٬۱۳۲٬۰۰۰
    ایران – ۷۸٬۷۱۶۰۰۰

    آخرین آمار جمعیت از ویکی پدیا

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه