یاهو هیچ جا نمی‌رود

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

طبق بیانیه‌ای که یاهو منتشر کرده، قرار است شرکت «ورایزن» یاهو را بخرد و یاهو از این پس، به اسم «آلتابا» (Altaba) شناخته شود. «مریسا مایر» (Marissa Mayer) هم دیگر سمت‌اش را به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره‌ی این شرکت، حفظ نخواهد کرد.

این مجموعه اتقاقات واقعا از بین رفتن یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های اینترنت را به تصویر می‌کشند. با این حال، واقعیت کمی با این تیترهای بزرگی که روی سایت‌های خبری مختلف می‌خوانید، فرق می‌کند. موضوع این جاست که این خبرها، به هسته‌ی یاهو اشاره دارند؛ یعنی بخشی از این شرکت که افراد با آن آشنایی نداشته‌اند. موتورجستجوی یاهو،‌ بلاگ‌ها و صفحه‌ی اصلی‌اش، همگی سر جای‌شان باقی می‌مانند. مریسا مایر هم ممکن است حتی به این زودی‌ها، جایی نرود.

زیر نظر ورایزن، مطمئنا برند یاهو و تمام وب‌سایت‌های حول آن، پا بر جا می‌مانند.

شرکت ورایزن در ماه جولای خبر داد که می‌خواهد یاهو را، به اضافه‌ی سرویس‌های وبلاگ و ایمیل‌اش، به قیمت ۴.۸۳ میلیارد دلار بخرد. با این اوصاف، قرار نیست ورایزن تمام یاهو را بخرد. بخش بزرگی از سهام یاهو، علی‌بابا و شعبه‌ی ژاپن یاهو، هیچ دستی نمی‌خورند.

اینکه ورایزن تمام یاهو را نمی‌خرد، این شرکت را در واقع به دو بخش تقسیم می‌کند: آن بخشی از یاهو که ورایزن خریداری می‌کند، یعنی بیشتر بخش‌هایی که مردم روی وب می‌بینند و بخش دیگری که یک هلدینگ کمپانی است. این هلدینگ کمپانی سهام‌های علی‌بابا و سرمایه‌ی بزرگی که دارد را حفظ می‌کند و زنده می‌ماند.

زیر نظر ورایزن، مطمئنا برند یاهو و تمام وب‌سایت‌های حول آن، پا بر جا می‌مانند. هیچ دلیلی ندارد که تصور کنید بلایی سر این سایت‌ها می‌آید.

Yahoo-1

ورایزن باید تصمیم بگیرد که آیا مریسا مایر، مدیرعامل یاهو باقی می‌ماند یا نه. مایر خودش ابراز امیدواری کرده بود که بتواند در یاهو بماند. او چند وقت پیش در وبلاگ‌اش نوشته بود: “شخصا می‌خواهم بمانم. برای من مهم است که فصل بعدی یاهو را ببینم.” یاهو ممکن است برنامه‌های دیگری برای مایر داشته باشد، اما از آن‌ها خبر نداریم.

تغییراتی که دیروز و امروز از آن‌ها شنیدیم، یعنی تغییر نام یاهو به «آلتابا» و خروج مریسا مایر از هیئت مدیره‌ی این شرکت، فقط به آن هلدینگ کمپانی بازمی‌گردد که ورایزن نخریده است. این شرکت دیگر یاهو نیست؛ فقط مجموعه‌ای از گواهی‌های ثبت شده و سهام خریداری شده است. هیچ دلیلی ندارد که این شرکت به اسم یاهو شناخته شود و در پی آن، مایر هم که در واقع به چهره‌ی یاهو تبدیل شده بود، آن جا بماند.

تغییراتی که دیروز و امروز از آن‌ها شنیدیم، فقط به آن هلدینگ کمپانی بازمی‌گردد که ورایزن نخریده است.

یاهو در باتدا سعی کرد تا این مشکل را با جدا کردن سهام‌های علی‌بابا به عنوان یک شرکت دیگر، حل کند. اما ظاهرا باقی ماندن یاهو به عنوان یک شرکت، وضعیت مالیاتی بهتری را برای آن‌ها رقم خواهد زد.

اگر حوصله نداشتید این متن را بخوانید، بگذارید خیلی کوتاه قضیه‌ی یاهو را برای‌تان شرح دهیم:

  • اینکه ورایزن یاهو را بخرد، این شرکت را به دو بخش تقسیم می‌کند
  • ورایزن آن یاهویی را می‌خرد که ما می‌شناسیم
  • یاهو و احتمالا مریسا مایر،‌ زیر نظر ورایزن به کارشان ادامه می‌دهند
  • آن چه از یاهو باقی می‌ماند یک هلدینگ کمپانی است
  • اسم این هلدینگ کمپانی را به آلتابا تغییر می‌دهند
  • مریسا مایر جایی در اعضای هیئت مدیره‌ی آلتابا نخواهد داشت

یک موضوع خیلی مهم را فراموش نکنید: تا خرید ورایزن تمام نشود، هیچکدام از این اتفاقات نمی‌افتد. پس از اینکه ورایزن خبر از خرید یاهو داد بود که شنیدیم این شرکت، دو بار تا بیخ و بن هک شده است و داده‌ی کاربران یاهو، به دست هکرها افتاده است. احتمال اینکه ورایزن بخواهد پس از این هک‌ها، از خرید یاهو منصرف شود، واقعا وجود دارد.

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar Alireza

    خب با یاهو خداحافظی کنید . دو هفته پیش سیانوژن نابود شد الانم نوبت یاهو رسیده که اسمش محو بشه .

  2. Avatar عباسی

    واقعا باید ، بشینم و گریه بکنم / اینترنت بدون اسم یاهو قابل تصور نیست.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه