یوتیوب نسبت به ویدئوهای مضر برای جامعه سختگیرتر می‌شود

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
یوتیوب

یوتیوب احتمالا به‌زودی تنبیه شدیدتری برای کاربرانی که به شهرت پلتفورمش آسیب می‌زنند در نظر خواهد گرفت.

سوزان ووجکیکی شب گذشته در مورد این هدف شرکت در بلاگش نوشت. نکته قابل ذکر این است که سیاست‌های جدید شرکت بر آن است تا تنبیه جدی‌تری برای کسانی در نظر می گیرد که محتوایی می‌سازند که به‌صورت معنادار و در سطح وسیعی به جامعه آسیب وارد می‌کنند. ووجکیکی گفته: «با این‌که این نمونه‌ها نادر هستند، می‌توانند به شهرت یوتیوب لطمه بزنند. به همین خاطر باید مطمئن شویم سیاست‌های جدید پاسخگوی این موارد است.»

در حال حاضر تنبیه یوتیوب برای تولیدکنندگانی که قوانین را نقض می‌کنند در هاله‌ای از ابهام ست. وقتی حرف از سخت‌گیری‌های جدید به میان آمد که ویدئوبلاگری به نام لوگان پائول ویدئویی منتشر کرد که در آن بدن مردی را نشان می‌داد که تازه خودکشی کرده بود. این کار او مثل بمب صدا کرد و با واکنش سریع از طرف مردم همراه بود. یوتیوب هم او را از برنامه تبلیغات پیشنهاد گوگل حذف کرد. یوتیوب اعلام کرد سخت‌گیری بیشتری درخصوص کانال‌هایی که می‌توانند کسب درآمد کنند یا موجب وحشت شوند خواهد داشت.

اگرچه ویدئوی لوگان پائول مثل یک لکه ننگ برای یوتیوب است، ولی این تنها نمونه‌ی بحث برانگیز در یوتیوب نیست. ووجکیکی می‌گوید یوتیوب سیاست‌های تشویقی خود برای مشارکت بیشتر مردم در این مسئله و استفاده از تکنولوژی machine learning برای نشان دادن محتوای نامناسب تغییر خواهد داد.

او گفته ما مسئولیت اجتماعی بزرگی در قبال مردم داریم و باید در سیاست گذاری هایمان به این مسئله توجه کنیم. از این رو به دنبال مشاوره با متخصصان هستیم.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar حسین میم

    ماشین لرنینگ؟!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه