یک سال گذشت و هنوز خبری از AirPower نیست

۲۴ شهریور ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

مراسم بزرگ اپل برای معرفی آیفون‌های جدید هم آمد و تمام شد. این شرکت آیفون XS، آیفون XS مکس و آیفون XR را به بهترین شکل معرفی کرد و بروزرسانی جدید اپل واچ در Apple Watch Series 4 را هم به ما نشان داد. اما هنوز به طرز عجیبی خبری درباره AirPower نیست. ایرپاور درواقع شارژر وایرلس اپل است که قرار بود به صورت همزمان بتواند گوشی، ایرپادز و اپل واچ کاربر را شارژ کند و درست یک سال پیش در چنین روزی، در کنار iPhone X این گجت معرفی شد. اما خب هنوز پس از گذشت یک سال، اثری از این وسیله جانبی نمی‌بینیم.

در سالگرد یک سالگی AirPower باید بگوییم که کوپرتینویی‌ها قول دادند که ما این وسیله جانبی را در سال ۲۰۱۸ ببینیم اما سال ۲۰۱۸ نیز تقریبا رو به پایان است و هنوز حتی خبری کوتاه هم درباره این وسیله جانبی از طرف آن‌ها منتشر نشده است. جالب است بدانید که کنفرانس دیشب نیز سومین کنفرانس پس از معرفی AirPower بود و در تمام این سه مراسم کلمه‌ای از این گجت صحبت نشد. 

دقیقا یک سال از معرفی AirPower می‌گذرد و هنوز خبری از این گجت نیست!

هنوز البته سه ماه و چند روز تا پایان سال ۲۰۱۸ باقی مانده و اپل می‌تواند به قول خود عمل کند. همچنین انتظار داریم یک مراسم دیگر توسط این شرکت در فصل پاییز و با محوریت آیپد و مک برگزار شود و این مراسم قطعا زمان مناسبی برای عرضه این وسیله جانبی خواهد بود. اما همین که یک نسل از محصولاتی که قرار بود با ایرپاور شارژ شوند گذشته و هنوز حتی نمی‌دانیم این وسیله کی عرضه می‌شود، یعنی احتمال اینکه به این زودی‌ها هم چنین وسیله‌ای را ببینیم خیلی کم است.

مورد عجیب‌تر اینجاست که امشب اپل پس از بروزرسانی وب‌سایت خود برای معرفی محصولات جدید، لینک صفحه مربوط به ایرپاور را هم از سایت خود حذف کرده و دیگر به سختی می‌توان عکس یا نام ایرپاور را در سایت اپل پیدا کرد.

بدون اعلام رسمی کوپرتینویی‌ها سخت است که بگوییم چرا این گجت به ظاهر ساده انقدر تاخیر خورده است. شاید دلیل آن را بتوان همگام سازی نرم‌افزاری بین دستگا‌ه‌ها و پد شارژ وایرلس دانست. درواقع قرار بود اگر هر محصولی روی این شارژر گذاشته می‌شود، اسم آن در صفحه آیفون در حال شارژ روی ایرپاور نمایش داده شود و شاید بتوان گفت پیاده سازی چنین ایده‌ای با تکنولوژی Qi، کار ساده‌ای نیست. در نهایت این اولین بار نیست که یک محصول اپل تاخیر می‌خورد. اگر به یاد داشته باشید بلندگوی هوشمند هوم‌پاد نیز قرار بود در ماه دسامبر ۲۰۱۷ عرضه شود اما به دلیل وجود برخی مشکلات، این بلندگو در ماه فوریه ۲۰۱۸ عرضه شد. در حقیقت اپل وسواس خاصی روی محصولات خود دارد و ترجیح می‌دهد ابتدا تمام مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را برطرف کرده و سپس یک محصول را به بازار عرضه کند.

در نهایت هرچه باشد، از آنجایی که آیفون‌هایی که اپل از یک سال گذشته تا کنون معرفی کرده از استاندارد Qi پشتیبانی می‌کنند، گزینه‌های بسیار زیادی در بین شارژر‌های وایرلس پیش روی کاربران قرار دارد. اپل مشخصا تاخیر زیادی برای ورود به حوزه شارژرهای وایرلس داشته اما خب کاربران مجبور نیستند بیش از این صبر کنند. شما درباره این گجت اپل چه فکر می‌کنید؟ آیا اپل از اول نباید این گجت را معرفی می‌کرد؟

منبع: TheVerge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه