چند ویژگی مثبت و منفی درباره‌ی گوشی وان پلاس ۵

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
۳ ویژگی مثبت و منفی درباره‌ی گوشی وان پلاس ۵

شرکت وان‌پلاس مانند رسم هرساله‌اش، گوشی جدیدی با ویژگی‌های سطح بالا و قیمت مناسب، روانه‌ی بازار کرده است. قیمت این گوشی که وان‌ پلاس ۵ نام دارد، تا حدی از گوشی قبلی ساخت این شرکت یعنی OnePlus 3T بالاتر است. گوشی وان‌ پلاس ۵ به پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون ۸۳۵ مجهز شده و در دو نسخه با حافظه‌های رم ۶ و ۸ گیگابایت عرضه‌شده است. این گوشی که از یک دوربین دوگانه بهره می‌برد، باقیمت پایه ۴۷۹ دلار روانه‌ی بازار شده است. با توجه به تمام این مسایل، آیا این گوشی ارزش خریدن دارد؟ در ادامه‌ی مطلب ۳ ویژگی مثبت و منفی این گوشی را خواهید خواند.

بهترین‌ها

عمر باتری: وان‌پلاس تصمیم گرفته صفحه‌نمایش این گوشی را با رزولوشن ۱۰۸۰p نگه دارد و مثل دیگر شرکت‌ها برای پرچم‌دارش به صفحه‌نمایشی با رزولوشن ۱۴۴۰P روی نیاورده است. چنین تصمیمی به‌احتمال‌زیاد برای کاهش قیمت تمام‌شده‌ی این گوشی بوده ولی باعث شده باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر این گوشی دوام بیشتری داشته باشد. با استفاده‌ی معمولی، بدون هیچ مشکلی می‌توانید بیش از یک روز کامل از این گوشی استفاده کنید.

حسگر اثر انگشت: وان‌پلاس به نحوی موفق شده یکی از بهترین حس‌گرهای اثر انگشت را در گوشی‌اش استفاده کند. شاید وان‌پلاس این فناوری را از شرکت «اوپو» (Oppo) قرض گرفته باشد. اما چنین فناوری سبب شده که حس‌گر اثر انگشت در این گوشی با سرعت فوق‌العاده‌ای اثر انگشت کاربر را شناسایی کند. مانند بسیاری از گوشی‌ها، در دکمه‌ی Home این حسگر تعبیه‌شده و فقط کافی است که انگشتتان این دکمه را لمس کند تا خیلی سریع اثرانگشت شما شناسایی بشود. این حسگر از گلکسی اس ۸ بسیار سریع‌تر و دقیق‌تر است.

حسگر اثر انگشت بر روی دکمه‌ی Home

حسگر اثر انگشت بر روی دکمه‌ی Home

نرم‌افزار: وان‌ پلاس ۵ از پردازنده‌ی قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۳۵ استفاده می‌کند. در مقایسه با گلکسی اس ۸ که از همین پردازنده بهره می‌برد، سرعت وان‌ پلاس ۵ در استفاده‌ی روزمره بسیار بالاتر است. در این گوشی مانند همتای سامسونگی‌اش برنامه‌های بی‌مصرف زیادی وجود ندارد که بی‌دلیل قدرت پردازنده را کاهش بدهند. رام OxygenOS در وان‌ پلاس ۵ بسیار راحت و سریع است. در این رام ویژگی‌های جانبی جذابی مثل فروشگاه «پوسته» (Theme) هم وجود دارد.

بدترین‌ها

دوربین: شرکت وان‌پلاس امید خیلی زیادی به دوربین پرچم‌دار جدیدش داشت که تقریبا حال و هوایی شبیه آیفون دارد. البته در این زمینه چندان هم موفق نبودند. در روند عکس‌برداری با این دوربین بسیاری از جزییات عکس از بین می‌روند. دوربین دوم که ۲۰ مگاپیکسلی است بافاصله‌ی کانونی بیشتر قرار بوده به‌عنوان لنز زوم عمل کند. اما این دوربین به دلیل دیافراگم کوچک‌ترش نسبت به دوربین اصلی چندان کیفیت مناسبی ندارد. به خاطر همین کم بودن دیافراگم، در شرایط کم‌نور دوربین اصلی که ۱۶ مگاپیکسلی است، به‌صورت دیجیتال زوم را انجام می‌دهد. البته چنین مطلبی عنوان نمی‌شود و به همین دلیل زوم در شرایط کم‌نور کیفیت عکس را به‌شدت پایین می‌آورد.

دوربین دوگانه‌ی وان‌پلاس ۵

دوربین دوگانه‌ی وان‌پلاس ۵

گزینه‌های خرید: قیمت‌های وان‌پلاس ۵ چندان بد نیست.۴۷۹ دلار برای ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۳۹ دلار برای ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم. البته برای خرید فقط می‌توانید از خود شرکت وان‌پلاس بخرید و مانند دیگر شرکت‌ها طرح‌های مخابراتی همراه با آن ارایه نمی‌شود. این موضوع برای بسیاری از کاربران در کشورهای مختلف جهان که عادت دارند گوشی‌هایشان را به همراه طرح‌های تشویقی از شرکت‌های مخابراتی بخرند، چندان خوشایند نخواهد بود.

شارژ سریع غیراستاندارد: این موبایل به همراه آداپتوری عرضه می‌شود که قابلیت شارژ سریع دارد. اما مشکل اینجا است که وان‌پلاس ۵ فقط با همین آداپتور یا آداپتوری که به قیمت ۳۵ دلار از شرکت وان‌پلاس می‌خرید به‌سرعت شارژ می‌شود زیرا از تکنولوژی جداگانه‌ای استفاده کرده‌اند. به همین خاطر این نقطه‌ضعفی برای این موبایل است که نمی‌تواند با دیگر آداپتورها به همین سرعت شارژ بشود.

منبع: Forbes

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. محسن احمدی

    اگه امکانش هست دیجیکالا این گوشی رو بیاره

  2. محمد رضا

    با این تفاصیر ارزش خرید داره ولی در مورد معتبر بودن برند برام سوال پیش اومده چون که تا قبل از این اسم این برند به گوشم نخورده بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه