۵ حقیقت جالب در مورد برند شیائومی که نمی‌دانستید

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
شیائومی

شرکت شیائومی که حالا در سطح بین‌المللی یکی از بزرگ‌ترین سازندگان گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود، در سال ۲۰۱۰ تأسیس شده است. بزرگ‌ترین بازار محصولات این کشور، کشورهای چین و هند است و از ابتدای سال جاری میلادی، این شرکت با گرفتن جایگاه سامسونگ در هند، توانست به پرفروش‌ترین برند گوشی هوشمند در این کشور بدل شود.

بیشتر اوقات از شیائومی به‌عنوان اپل شرق یاد می‌شود، این موضوع هم به فلسفه طراحی محصولات این شرکت برمی‌گردد و هم این موضوع که رابط کاربری MIUI تا حدی یادآور رابط کاربری iOS است. بد یا خوب بودن این رویکرد بستگی به این دارد که نظر چه کسی را جویا شوید. در ادامه به ۵ حقیقت جالب در مورد این شرکت می‌پردازیم که احتمالا پیش از این نمی‌دانستید.

شیائومی دارای رکورد گینس است

رکورد گینس

در سال ۲۰۱۵، شیائومی موفق شد رکورد مربوط به فروش بیشترین گوشی در عرض ۲۴ ساعت در یک پلتفرم ثابت را از آن خود کند. در این روز، این شرکت تخفیف‌های زیادی را ارائه داد و موفق شد طی ۲۴ ساعت در وب‌سایت خود ۲۱۱۲۰۱۰ گوشی هوشمند را به فروش برساند. رکورد قبلی متعلق به سایت Tmall (از زیرمجموعه‌های علی‌بابا) بود که در سال ۲۰۱۴ طی ۲۴ ساعت توانسته بود ۱۸۹۴۸۶۷ گوشی را بفروشد.

علاوه بر گوشی‌های هوشمند، این شرکت توانست طی این چند ساعت ۷۷۰۰۰۰ گجت هوشمند خانگی، ۲۴۷۰۰۰ سیم‌سیار، ۲۰۸۰۰۰ دستبند سلامتی Mi Band و ۳۸۰۰۰ تلویزیون هوشمند را بفروشد که البته هیچ‌کدام از این آمارها رکوردشکن نبودند. در نهایت هم باید به درآمد شیائومی از این فروش فوق‌العاده اشاره کنیم که حدود ۴۲۰ میلیون دلار سود را برای این شرکت به ارمغان آورد.

حاشیه سود این شرکت همواره محدود به ۵ درصد است

حاشیه سود

مدیرعامل شیائومی، «لی جون» (Lei Jun)، در ماه آوریل اعلام کرد که حاشیه سود حاصل از فروش محصولات سخت‌افزاری این شرکت بعد از کسر مالیات، همواره محدود به ۵ درصد خواهد بود. این یعنی تمام گجت‌های شیائومی، از گوشی‌های هوشمند گرفته تا محصولات خانگی، مشمول این قانون هستند.

این بدین معناست که شیائومی از مدل کسب‌وکار شرکت‌هایی مانند وان‌پلاس پیروی نمی‌کند که تقریبا هرساله قیمت محصولاتش را افزایش می‌دهد. به دلیل اتخاذ این استراتژی، محصولات این شرکت در مقایسه با رقبا همواره قیمت مناسب‌تری دارند و این خبر خوبی برای طرفداران این شرکت محسوب می‌شود.

بخش اعظمی از سود این شرکت از طرف درآمد به‌دست‌آمده از فروش وسایل جانبی و محتواها و خدمات دیجیتالی به‌دست می‌آید. برای افزایش فروش در این بخش، این شرکت باید تا آنجایی که می‌تواند گوشی‌های بیشتری را به فروش برساند و پایین نگه‌داشتن قیمت آن‌ها در راستای همین استراتژی است.

شیائومی ۳.۶ میلیون دلار برای خرید یک دامین هزینه کرد

خرید دامین

این شرکت دامین mi.com را در سال ۲۰۱۴ با پرداخت ۳.۶ میلیون دلار خرید و آن را جایگزین Xiaomi.com به‌عنوان دامین رسمی خود کرد. افراد غیر چینی با تلفظ عبارت «شیائومی» مشکل دارند ولی تلفظ عبارت mi برای افراد در سرتاسر جهان بسیار راحت است. همچنین از آنجایی که این شرکت بیشتر محصولاتش را از طریق سایت خود به فروش می‌رساند، ساده بودن این دامین کار کاربران را برای مراجعه به سایت راحت‌تر می‌کند. در آن سال، دامین mi.com گران‌ترین دامینی بود که به فروش رفت و اگر در مورد گران‌ترین دامین تاریخ برایتان سوال پیش آمده، باید بگوییم این رکورد به دامین insurance.com تعلق دارد که با قیمت هنگفت ۳۵.۶ میلیون دلار به فروش رفت.

لوگو شیائومی یک معنای مخفی دارد

لوگو شیائومی

لوگوی این شرکت در نگاه اول بسیار ساده است، اما در حقیقت باید بگوییم که به این سادگی‌ها هم که فکر می‌کنید، نیست. وقتی این لوگو را ۱۸۰ درجه بچرخانید، شبیه یک حرف چینی می‌شود که به معنای قلب است. خود عبارت Mi، به گفته‌ی شیائومی نام اختصاری Mobile Internet است و همچنین این شرکت گفته که این عبارت معانی پنهان دیگری هم دارد. یکی از آن‌ها،Mission Impossible (مأموریت غیرممکن) است که به گفته‌ی مقامات این شرکت به چالش‌هایی اشاره دارد که آن‌ها همواره در حال دست‌وپنجه نرم کردن با آن‌ها هستند. در نهایت هم باید به معنی لغت شیائومی اشاره کنیم که در زبان چینی به معنای ارزن است.

شیائومی انواع و اقسام محصولات مختلف را تولید می‌کند

محصولات مختلف

شهرت اصلی شیائومی به ساخت گوشی‌های هوشمندی مانند Mi 8، Mi Mix 2S و Redmi Note 5 برمی‌گردد. با این حال، این شرکت تعداد زیادی از محصولات دیگر را هم تولید و روانه‌ی بازار می‌کند که شاید بخشی از آن‌ها شما را متعجب کند.

از بین محصولات معروف این شرکت می‌توانیم به دستبندهای سلامتی، پهپاد، لامپ هوشمند، ربات جاروبرقی و پاوربانک اشاره کنیم. در ضمن نباید دوربین‌های امنیتی و کفش‌های ورزشی هوشمند را هم از قلم بیندازیم. با این حال محصولات شیائومی محدود به این موارد نیست و شاید انتظار شنیدن نام این محصولاتی که در ادامه اشاره می‌کنیم، نداشته باشید. این کمپانی همچنین محصولاتی مانند پلوپز، مسواک برقی، بالش مسافرتی، چمدان، تشک و حتی خودکار هم تولید می‌کند. منظور ما خودکارهای پیشرفته‌ای مانند قلم S Pen موجود در گلکسی نوت ۸ نیست، بلکه خودکارهای معمولی که با آن می‌توانید بنویسید. با توجه به اینکه از شیائومی به‌عنوان اپل شرق یاد می‌شود، تولید چنین محصولاتی بسیاری از افراد را متعجب می‌کند.

خودکار

در این مقاله به ۵ حقیقت جالب مربوط به برند شیائومی پرداختیم. آیا شما هم در مورد این شرکت به حقایق جالبی دست‌یافته‌اید؟ این موارد را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲ دیدگاه
  1. Avatar رضا

    درود بر شما
    با این تعاریفی که از شیامی کردین ولی یه واقعیت راهم من براتون بگم امیدوارم که به گوش تولید کنندگان این گوشی برسه و در بروز رسانی بعدی این افتضاح را پوشش بدن
    خیلی مفتضحانه است که یک گوشی با یک مدل بالاتر برنامه ای را پشتیبانی نکند مثلاً گوشی ردمی نت ۱۱ قابلیت NFC را پشتیبانی میکند ولی رد می نت ۱۲ اس این قابلیت را ندارند از نظر من افتضاح بزرگیه نظر شما و تولید کنندگان را نمی‌دونم هر دلیلی هم که برای پشتیبانی نکردن این قابلیت در ۱۲ اس بیاورید یا بهتر بگویم بیاورند توجیه احمقانه ای بیش نخواهد بود با تشکر

  2. Avatar سامه

    یه عده اندکی میان حرفای عجیب و غریب میزنن و ایرادای بنی اسرائیلی میگیرن
    دوستان بنده وسواس زیادی در هر زمینه دارم
    هر گوشی رو فکر میکنید بنده داشتم
    و رودست شیائومی گوشی ندیدم و تونسته کاری منه که بنده الان ۴ ساله فقط از برند شیائومی استفاده میکنم
    بی نظیره بی نظیره بی نظیره

    1. Avatar بهمن خان

      واقععععا

  3. Avatar GOD BLESS AMERICA

    یک ساله mi 4s دارم.
    با توجه به نیازهام و البته قدرت خریدم که با اتفاقات اخیر شدیدا کاهش پیدا کرده این گوشی رو تا ۲۰۲۰ نگه میدارم، شاید هم بیشتر.

    اگه روزی باز بخوام گوشی عوض کنم، همچنان (ارزش بالا در مقابل مبلغ پرداختی) برام مهمترین اولویت محسوب میشه.

  4. Avatar علی

    من ۲سال هست از این برند استفاده میکنم..تبلت پاوربانک و گوشی این برند بی نظیر و بی رقیب هستند..به جرات میتونم بگم آینده ای چون اپل پیش روی این شرکت هست

  5. Avatar شعیب علیشاهی

    در مورد پاور بانک های این برند عالی خواسته باشم بگم واقعاً پاور بانک های بی نظیری تولید می کنه که در کشور ما استفاده از پاور بانک های این شرکت از رشد بالایی برخوردار بوده . اکثر افرادی که از این محصول استفاه کرده اند رضایت کامل داشتن.
    فروشگاه اینترنتی نیرو پاور ارائه دهنده ی انواع پاور بانک های شیائومی با گارانتی ۱۸ ماهه و با قیمت بسیار عالی در خدمت شماست.

  6. Avatar احسان ادب زاده

    برند شیائومی چند سالی هست در ایران وارد شده و بازار نسبتا خوبی ایجاد کرده. قیمت مناسب در مقابل کیفیت بالای محصولات از نقاط قوت این محصولات هست. رایانه همراه سبد کالایی متفاوتی داره تو بازار ارائه میده و من از این برند خیلی راضیم.

  7. Avatar Amin

    من خودم از گوشی برند شیائومی استفاده میکنم وتا حالا که حدود یکسال شده کوچکترین افت کیفیت و هنگی ندیدم
    در مطلب بالا هم نوشته شیائومی از محصولات بی کیفیت استفاده نمیکنه فقط از خیر سود زیاد میگذره تا با فروش بیشتر گوشی فروش لوازم جانبیشو و ببره بالا
    در ضمن یکی از نقاط قوت شیائومی همین رابط کاربریشه که کار با اونو خیلی جذاب تر میکنه

  8. Avatar امیر

    روش بالای این گوشی بخاطر جمعیت بالای چین هست. درصورتی که چین رو در نظر نگیریم باید ببینیم فروش این گوشی در کشورهای دیگه بجز هند چقدره. کیفیت ساخت و کیفیت فنی این کوچی بخاطر پایین نگه داشتن قیمت، بسیار پایین هست. بطوری که هنوز مجوزهای زیست محیطی رو برای بازار اروپا نتونسته کسب کنه. عبارتهایی مثل پرفروش بودن و قیافه محصول نباید گول زننده باشه. رابط کاربری هم در اندروی فقط فضای رم و اشغال میکنه.(اندروید خام بهترینه)

    1. Avatar shahabmp

      دوست عزیز در مورد کیفیت محصولات شیائومی کسانی باید نظر بدن که از محصولاتش استفاده کردند و بنده به عنوان مصرف کننده این برند و کسی که از مصرف کنندگانش درباره کیفیت پرسیده باید بگم کیفیت محصولات در مقایسه با قیمت ارائه شده بسیارعالیه و همین هم ارزش خریدشو خیلی بالا میبره، ضمنا شیائومی در هر بازاری که ورود کرده موفق بوده نه تنها چین، اینم بگم همین الان محصولات شیائومی در بازار اروپا فروخته میشن و استقبال خیلی خوبی هم داشتن و مشکلی در کسب مجوز نداشته!!!!! در مورد رابط کاربری هم رابط کاربری گوشی های این شرکت از خیلی از رابط های کاربری مثل رابط کاربری سامسونگ ساده تر و سریع تره، ضمن اینکه مثل اینکه شما اصلا نمیدونید رابط کاربری چی هست؟!!! دوست عزیزز اندروید خام هم رابط کاربری داره!!!! لطفا بدون اطلاعات نظرات کارشناسانه ندید!!!!

      1. Avatar سبحان

        درود
        دوماه پیش گوشی redmi 5a رو با قیمت ۶۵۰ هزار تومن گرفتم. با این هزینه پایین (به نسبت قیمت بالای سایر برند ها ) از گوشی رضایت کامل دارم.

    2. Avatar XSilverTH

      باید بگم چیزی نمیدونی نگو
      MiUI یکی از سبک ترین و زیبا ترین رابط کاربری هاست بعلاوه اندروید خام ههههههههیییییییییییییییچچچچچچیییییییییی نداره حتی File Manager یا Google play یا هر چیز دیگه ای
      گوشی بدون سرویس های گوگل معنی نداره
      بعلاوه اندروید خام هیچی نداره هیچی هم نمیتونی روش نصب کنید چون Package Manager نداره و و باید دستی از طریق تغیرات فایل های سیستمی نصب کنی
      اصلا فرض بگیریم پکیج منیجر هم ریختی برنامه رو از کجا میخوای بیاری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      نه گوگل پلی داره که نصب کنی
      نه اینترنت بروزر داره که دانلود کنی
      نه فایل منیجر داره که از روی فلش نصب کنی -_-
      تازه به فرض مهال چیزی هم بتونی نصب کنی به علت نداشتن Google core نمیتونی از هیچ کدوم از نرم افزارای گوگل استفاده کنی و بیشتر نرم افزارای دنیا هم نیاز به سرویس های گوگل دارن
      پس چیزی نمیدونی نگو یا تحقیق کن
      دلیل اینکه اینهمه عصبانی شدم هم اینه که گوشیم بریک شد مجبور شدم خام بریزم و به معنای واقعی گوشیم شد آجر

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه