۷ اپلیکیشن عکاسی برای اندروید

۱۱ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
اپ دوربین اندروید

هر لحظه‌ای که می‌گذرد برای همیشه رفته است و این تنها عکس‌ها هستند که باقی می‌مانند. ازآنجاکه گوشی‌های هوشمند روزبه‌روز برای عکاسی محبوب‌تر می‌شوند بسیار اهمیت دارد که بتوانیم در این حوزه از تمام قابلیت‌های آن‌ها به‌خوبی بهره ببریم. با فهرستی که ما از اپلیکیشن‌های دوربین برای اندروید تهیه‌کرده‌ایم می‌توانید مطمئن شوید که اپلیکیشن عکاسی گوشی اندرویدی شما کاملا برای هدف و نیازتان مناسب است.

01

اپلیکیشن عکاسی Open Camera

اگر به دنبال یک اپلیکیشن عکاسی سبک و سریع هستید Open Camera بهترین انتخاب موجود خواهد بود. این اپلیکیشن کاملا رایگان است و اگر گوشی شما حداقل به اندروید نسخه‌ی ۵ یا همان لالی‌پاپ مجهز باشد تقریبا تمام تنظیماتی را که ممکن است نیاز داشته باشید (نوردهی، حساسیت و فوکوس دستی) در خود دارد.

اپلیکیشن عکاسی Open Camera

یکی از امکانات به‌ویژه عالی این اپلیکیشن ویجتی است که تنها با یک ضربه اپلیکیشن را باز کرده و یک عکس می‌گیرد. این ویجت برای مواقعی مناسب است که نیاز دارید بدون از دست دادن زمان عکسی را ثبت کنید. در مواقع دیگر قطعا گزینه‌هایی که داخل اپلیکیشن تعبیه شده به شما کمک خواهد کرد تا عکسی کاملا مطابق میل خود بگیرید.

دانلود از گوگل پلی

 

اپلیکیشن عکاسی Google Camera

اپلیکیشن دوربین خود گوگل رابط کاربری ساده و تمیزی با تنظیمات دستی بسیار کم دارد. برای مثال هیچ تنظیم حساسیت، تراز سفیدی یا فیلتری در کار نیست. این اپلیکیشن به حالت‌های پانوراما و «عکس کروی» (Photo Sphere) مجهز است که از یک مکانیسم جالب نقطه‌به‌نقطه استفاده می‌کنند. حالت دیگری که این اپلیکیشن در اختیار شما قرار می‌دهد Lens Blur نام دارد که افکتی شبیه کاهش عمق میدان (بوکه) در عکس ایجاد می‌کند. در این حالت باید ابتدا عکس را بگیرید و سپس گوشی خود را به آهستگی بالا ببرید؛ ازاینجا به بعد اپلیکیشن وارد عمل می‌شود و با تار کردن پس‌زمینه سوژه‌ی اصلی شما را برجسته‌تر می‌کند.

اپلیکیشن عکاسی google camera

کیفیت نتایج حاصل از حالت عکس کروی از جالب تا فوق‌العاده خوب متغیر است. هرگاه این حالت به‌درستی کار کند شما به یک عکس ۳۶۰ درجه‌ی کامل می‌رسید که می‌توانید با جابجا کردن صفحه‌ی نمایش بخش‌های مختلف آن را ببینید.

به نظر می‌رسد این اپلیکیشن روی گجت‌های مختلف دچار مشکلات متفاوتی می‌شود و بسیاری از کاربران از هنگ کردن‌های مداوم آن شکایت کرده‌اند. ولی ارزش دارد آن را امتحان کنید چراکه این اپلیکیشن هرگاه به‌درستی کار کند می‌تواند نتایج بسیار خوبی به وجود آورد.

دانلود از گوگل پلی



اپلیکیشن عکاسی VSCO Cam

اپلیکیشن VSCO Cam خوش‌دست‌ترین و کاربرپسندترین دوربین در لیست ما نیست. باوجود رابط کاربری ساده و مینیمال مدتی طول خواهد کشید تا بیاموزید هرلحظه در کدام‌یک از منوهای اپلیکیشن قرار دارید. ولی به لطف امکانات زیاد شخصی‌سازی و کیفیت بالای تنظیمات، VSCO Cam به یکی از بهترین اپلیکیشن‌های دوربین برای اندروید تبدیل شده است.

اپلیکیشن عکاسی VSCO Cam

اپلیکیشن VSCO Cam برای رسیدن به تجربه‌ای شبیه اینستاگرام، و البته قدرتمندتر از اینستاگرام، دوربین را با عملکردهای ویرایش و انتشار عکس ترکیب می‌کند. هرچند این اپلیکیشن گزینه‌ای برای زیبا کردن عکس تنها با یک کلیک ندارد ولی تنظیمات عالی دمای رنگ، ته‌رنگ، کنتراست و شفاف‌سازی آن را به چیزی فراتر از آن تبدیل کرده است.

دانلود از گوگل پلی



اپلیکیشن عکاسی A Better Camera

اپلیکیشن A Better Camera در اصل همان چیزی است که نام آن می‌گوید: یک اپلیکیشن دوربین که از اپلیکیشن‌های استاندارد اندرویدی برتر است. این اپلیکیشن تعدادی قابلیت جذاب شامل عملکردی به نام Bestshot دارد. نحوه‌ی عملکرد Bestshot این‌گونه است که ابتدا به‌صورت پی‌درپی تعدادی عکس می‌گیرد و سپس شفاف‌ترین و چشمگیرترین آن‌ها را به شما ارائه می‌کند. ایده‌ی این عملکرد بسیار ساده است ولی به شکلی باورنکردنی خوب کار می‌کند.

اپلیکیشن عکاسی A Better Camera

اپلیکیشن A Better Camera به امکان پس‌پردازش و ویرایش فوری مجهز است؛ چیزی که در اپلیکیشن عکاسی استاندارد سونی، سامسونگ و بسیار گوشی‌های اندرویدی دیگر وجود ندارد. همچنین با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید ویدئوهایی با افکت HDR هم‌زمان ضبط کنید. متاسفانه بسیاری از بهترین عملکردهای این اپلیکیشن را باید خریداری کنید. به همین علت پاره‌ای اوقات A Better Camera ما را اندکی به یاد برخی از بازی‌های به‌ظاهر رایگان آزاردهنده می‌اندازد.

بااین‌حال اگر شما زیاد عکاسی می‌کنید و با اندکی هزینه کردن مشکلی ندارید قطعا اپلیکیشن A Better Camera نام درستی برگزیده است – و ما امیدواریم اپلیکیشن‌های دوربین بیشتری از منوی کشویی جدول مانند آن بهره بگیرند.

دانلود از گوگل پلی



اپلیکیشن عکاسی Manual Camera

بسیاری از اپلیکیشن‌های دوربین به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که عکاسی را برای کاربر نهایی تا جای ممکن ساده کنند. استفاده از این اپلیکیشن‌ها ممکن است نتایج خوبی داشته باشد ولی قطعا مناسب حرفه‌ای‌ها نیست. عکاسان باتجربه‌تر احتمالا با اپلیکیشن Manual Camera راحت‌تر خواهند بود. این اپلیکیشن تنظیماتی را ارائه می‌کند که اغلب اپلیکیشن‌های عکاسی دیگر از آن‌ها بی‌بهره هستند.

اپلیکیشن عکاسی Manual Camera

با تنظیماتی نظیر سرعت شاتر، فوکوس، تراز سفیدی و جبران نوردهی می‌توانید تمام جزئیات عکس خود را کنترل کنید. همچنین این اپلیکیشن اجازه می‌دهد عکس‌های خود را با فرمت RAW که فرمتی بدون افت (Losless) است ذخیره کنید. عکاسی RAW فرصت‌های کاملا جدیدی را برای پردازش بیشتر تصویر در اختیار عکاس قرار می‌دهد.

بنابراین اگر قصد دارید به‌طور کاملا جدی با گوشی هوشمند خود به عکاسی بپردازید اپلیکیشن Manual Camera راهکاری عالی برای شما است. البته لازم است بدانید که این اپلیکیشن نیازمند بسیاری از قابلیت‌های ارائه‌شده با نسخه‌ی ۵ اندروید یعنی اندروید لالی‌پاپ است. درنتیجه تنها در صورتی می‌توانید از Manual Camera استفاده کنید که گوشی شما به این نسخه یا نسخه‌های بالاتر اندروید مجهز شده باشد.

دانلود از گوگل پلی



اپلیکیشن عکاسی Camera360

اپلیکیشن Camera360 در پلی استور گوگل محبوبیت بسیار بالایی دارد. Camera360 یک اپلیکیشن دوربین جامع ارائه می‌کند که قادر است تقریبا از پس هر کاری برآید. این اپلیکیشن از سیستم فیلتر لنز استفاده می‌کند که می‌توان آن را پیش از گرفتن عکس اعمال کرد؛ یعنی دیگر لازم نیست تصحیح عکس با استفاده از فیلتر را به پس از عکاسی موکول کنید. این اپلیکیشن تنوع بسیار از زیادی از گزینه‌ها و افکت‌های مختلف در خود دارد که البته ممکن است همه‌ی آن‌ها به‌طور کامل مفید نباشند.

اپلیکیشن عکاسی Camera360

استفاده از این اپلیکیشن ساده است و اغلب تنظیمات مهم را در یک صفحه نمایش می‌دهد؛ بنابراین قادر خواهید بود چندین گزینه را به‌طور هم‌زمان تنظیم کنید. کمبود این قابلیت نقصی است که در سایر اپلیکیشن‌های دوربین دیده می‌شود؛ در اختیار داشتن همه‌چیز در یک محل بسیار مفیدتر از رفتن به چندین صفحه‌ی مختلف است.

دانلود از گوگل پلی



اپلیکیشن عکاسی Effect Express – Pip Camera

درواقع Effect Express – Pip Camera تنها یک اپلیکیشن ویرایش عکس است و باید در کنار یک اپلیکیشن دوربین دیگر استفاده شود. ولی ازآنجاکه این اپلیکیشن در زمینه‌ی ویرایش عکس فوق‌العاده خوب عمل می‌کند ما ترجیح دادیم آن را در لیست خود بگنجانیم. به‌سختی قادر خواهید بود برای اندروید اپلیکیشنی با گزینه‌های ویرایش عکس بیشتر از این بیابید؛ در این اپلیکیشن همه‌چیز از افکت‌های عجیبی مانند چکیده‌سازی چندوجهی (Low-poly) و آتش تا محدوده‌ی معمول تصحیح و تغییر تصویر در اختیار شما قرار دارد.

اپلیکیشن عکاسی Effect Express - Pip Camera

همچنین گزینه‌ای برای تصحیح خودکار تصویر و تنظیماتی نظیر رتوش، فوکوس و جدا کردن لکه‌های رنگ (Color Splash) در این اپلیکیشن وجود دارد. برخی از امکانات و افکت‌های این اپلیکیشن بهتر از مابقی است. برای مثال ما شک داریم که استفاده از استیکرها برای ویرایش عکس هرگز ایده‌ی خوبی باشد؛ ولی درهرحال تعداد زیادی از آن‌ها هم در اختیارتان خواهد بود. همچنین می‌توانید با استفاده از فونت‌های متفاوت نوشته‌هایی را به عکس‌های خود اضافه کنید.

دانلود از گوگل پلی



منبع: ANDROIDPIT

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar shahin

    تو google camera چطوری خطوط grid رو فعال کنم ؟ اگه جواب بدین ممنون میشم

  2. Avatar امیر اسدی

    من از Google Camera به خاطر پانوراما های فوق العاده اش استفاده میکردم، ولی بعد از چند اپدیت اخیر همه پانوراما هایی که میگیره خارج از فوکوسه، گوشیم Z هست.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه