۸ دلیل برای نخریدن محصولات اپل

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
دلیل نخریدن محصولات اپل

بیایید با خود صادق باشیم! حتی اگر صاحب یکی از محصولات اپل هستید احتمالا در اعماق وجود خود می‌دانید که علی‌رغم آنچه تبلیغات گسترده و جذاب نشان می‌دهند امکان خرید محصول بهتری هم وجود داشته است. محصولات اپل از بهترین سخت‌افزارهای موجود در بازار استفاده نمی‌کنند، بهترین نرم‌افزارها روی آن‌ها نصب نشده است و بدتر از همه عمر مفیدی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده فراتر از چند سال نیست. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به لیست زیر را که شامل دلایلی خوب برای نخریدن محصولات اپل است بیندازید و نظر خودتان را با ما در میان بگذارید.

دلیل نخریدن محصولات اپل ۰۱

iOS خشک و بی‌روح

شاید اپل به فرمول نهایی ساخت محصولاتی با ظاهر زیبا رسیده باشد ولی نرم‌افزاری که درون این گجت‌ها در حال اجراست هنوز فاصله‌ی زیادی با ایده‌آل دارد. امکان شخصی‌سازی کم، در دسترس نبودن رام‌ها و ویجت‌های کاستوم و عدم یکپارچه‌سازی واقعی با سرویس‌های گوگل تنها برخی از معایب iOS هستند، و ازآنجاکه iOS یک نرم‌افزار اختصاصی است تمام گوشی‌ها و تبلت‌های اپل از سیستم‌عامل کاملا یکسانی بهره می‌برند (که البته این مورد می‌تواند یک نقطه‌ی قوت باشد). در عالم اندروید گزینه‌های فراوانی در بازار یافت می‌شود.

دلیل نخریدن محصولات اپل ۰۲

محدودیت انتخاب

یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های اپل در زمینه‌ی تثبیت جایگاه در بازار (Market Positioning) محدود نگه داشتن گستره‌ی محصولات است. این شیوه سودآور، هدفمند و زیرکانه است ولی می‌دانید نتیجه‌ی آن چیست؟ محدود شدن انتخاب.

قطعا هیچ‌چیز مانع نمی‌شود که یک نسخه‌ی قدیمی‌تر آیفون یا آیپد را انتخاب کنید. ولی کافی است در همان زمانی که مشغول تصمیم‌گیری بین خریدن آیفون ۶s، آیفون ۶ پلاس یا شاید آیفون SE هستید نگاهی به سمت اندرویدی بازار بیندازید تا تمام آن گجت‌های متفاوت در اشکال و ابعاد مختلف را ببینید. اپل باید بداند که صرف افزایش دادن اندازه‌ی صفحه‌نمایش یا حذف کردن برخی از امکانات انتخاب گسترده‌ای ایجاد نمی‌کند.

دلیل نخریدن محصولات اپل ۰۳

سیاست «سری که درد نمی‌کند را دستمال نمی‌بندند»

زمانی که اندروید اولین بار معرفی شد یک سیستم‌عامل مضحک، پر اشکال و به‌هم‌ریخته بود که به‌سختی می‌شد آن را رقیبی برای iOS نرم و روان تلقی کرد. ولی در طول سالیان گوگل با ورز دادن این پلتفرم آن را به سیستم‌عاملی کاملا زنده، نرم و منعطف (البته بسته به گجت!) تبدیل کرد که می‌توان آن را برای استفاده روی هر گجت، پردازنده یا مجموعه‌ای آماده ساخت. البته منظور ما این نیست که iOS هیچ‌گاه تغییر نکرده. تغییرات کوچکی (نظیر تقسیم صفحه بین دو اپلیکیشن) در گوشه و کنار iOS رخ داده که آن را به‌روز نگه داشته است. ولی به نظر می‌رسد این سیستم‌عامل به یک بازنگری اساسی نیاز داشته باشد.

دلیل نخریدن محصولات اپل ۰۴

انتظار ابدی برای رسیدن بهترین بازی‌ها به مک

اگر از کاربران مک‌بوک یا آی‌مک باشید احتمالا می‌دانید که این رایانه‌ها انتخاب اول افرادی هستند که در زمینه‌های مختلف مربوط به دیزاین فعالیت می‌کنند. ولی اگر قصد کنید برای ورود به عالم گیمرها یکی از آخرین عنوان‌های ارائه‌شده را روی مک بازی کنید به‌زودی امیدتان به یاس بدل خواهد شد.

البته حضور «استیم» (Steam)‌ با باز کردن مسیری به‌سوی آماده شدن عنوان‌های بیشتر برای کاربران مک قطعا شرایط را بهبود داده است ولی وقتی پای بازی‌های بزرگ در میان باشد مدت‌زمان انتظار احتمالا نامعین خواهد بود. اغلب خود نسخه‌های PC هم چیزی در حدود یک ماه یا بیشتر بعد از معرفی نسخه‌های کنسول روانه‌ی بازار می‌شوند. این در حالی است که کاربران مک ممکن است چند سال در انتظار طی شدن مسیر توسط این نسخه بمانند.

دلیل نخریدن محصولات اپل ۰۵

نیاز به آیفون برای استفاده از اپل واچ

شاید ابتدا متوجه این موضوع نشوید (چراکه بسیاری از ساعت‌های هوشمند به‌صورت مستقل کار می‌کنند) ولی تنها راه برای استفاده از اپل واچ این است که آن را با آیفونی که متعلق به خودتان است جفت کنید. برای کسانی که پیش‌ازاین روح ابدی خود را وقف خدایان کوپرتینو کرده‌اند این مسئله اهمیت چندانی نخواهد داشت. ولی برای کاربران اندروید یا ویندوزفون وسوسه‌ی افزودن اندکی از زیبایی اپل روی مچ به معنی نیاز به تغییراتی بیشتری خواهد بود. این نمونه‌ی دیگری است که نشان می‌دهد محصولات اپل روزبه‌روز کاربران غیر iOS را کمتر در نظر می‌گیرند. گرچه حال که انتظار می‌رود اپلیکیشن‌های اپل واچ بدون نیاز به آیفون هم کار کنند شاید در این مورد شاهد تغییری باشیم.

دلیل نخریدن محصولات اپل ۰۶

به‌هم‌ریختگی آیتونز

زمانی که آیتونز برای بار اول در کنار آیپاد وارد صحنه شد به نظر یک مکمل بی‌نقص می‌رسید. بااین‌حال حتی باوجود اضافه شدن پادکست‌های شخصیت‌های مهم و آهنگ‌های اختصاصی هنوز هم مشکلات خاص خود را دارد. استفاده از آیتونز کار سخت و دشواری است، هیچ‌گاه روان نیست و موسیقی‌های شما را به بدترین شکل ممکن ارائه می‌دهد. همچنین در روزگاری که سرویس‌های استریم باعث شده‌اند دانلود موسیقی منسوخ و قدیمی به نظر برسد به‌زودی آیتونز به عتیقه‌ای تبدیل خواهد شد.

دلیل نخریدن محصولات اپل ۰۷

ورود به اپل استور

ما در اینجا قصد نداریم افرادی را که در فروشگاه‌های اپل کار می‌کنند قضاوت کنیم، بلکه قصد ما بررسی شیوه‌ای از خدمات پس از فروش است که این شرکت انتظار دارد از تمام منافذ بدن کارکنانش به بیرون تراوش کند. نوعی رفاقت و صمیمیت آزاردهنده، این حقیقت که اپل کارکنان خود را نابغه می‌خواند (این‌که آن‌ها ممکن است واقعا نابغه باشند تغییری در اصل قضیه ایجاد نمی‌کند)، این حقیقت که جایی به نام «ردیف نابغه‌ها» (Genius Bar) در فروشگاه وجود دارد و بسیاری موارد دیگر موجب می‌شود این فضا سرشار از حسی ناخوشایند شود.

دلیل نخریدن محصولات اپل ۰۸

فروش کلیه برای خریدن محصولات اپل!

احتمالا این قدیمی‌ترین گله در مورد محصولات اپل است ولی بااین‌وجود اگر درآمد متوسطی داشته باشید یکی از مهم‌ترین‌ها خواهد بود. اپل محصولات بد تولید نمی‌کند و هیچ‌کس نمی‌تواند کیفیت خروجی آن‌ها را به‌طور جدی زیر سوال ببرد ولی حتی برای محصول تاریخ‌گذشته‌ای نظیر آیپاد تاچ هم مجبور خواهید بود پول زیادی را هزینه کنید. محصولات اپل ممتاز هستند ولی نه این‌قدر.

دلیل نخریدن محصولات اپل ۰۹

منبع: T3

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۳۵ دیدگاه
  1. وحید

    دوستان بیاین یکم عادلانه حرف بزنیم هر شرکتی مطمئنا هم دارای مزایا هست وهم معایب داره .
    مطمئنا با عرضه ایفون ۷ جایگاه اپل بسیار افت میکنه
    دلیل : همه ی شرکتا دنبال پیشرفت هستن هرشرکتی میخواد یه تکنولوژی جدید به موبایلش اضافه کنه و ابداع اون تکنولوژی رو به اسم خودش ثبت کنه تا فروشش بیشتر باشه و این وسط هیچ شرکتی نمیخواد که از سایرین الگو برداری کنه . برای مثال اپل تو ایفون جدیدش ( ۶s ) فقط ۳D تاچ رو اضافه کرد که اونم از میت اس هواوی برداشته بود. دوربین رو پیشرفته تر کرد (که نسبت به بعضی شرکت ها هم قدرتمند تر نبود مثل سونی و مایکروسافت) وios 9 داد بیرون که تغییرات جزئی با سیستم عامل نسل قبل داشت. مطمئنا ایفون جدید به این زودیا عرضه نمیشه و اگه عرضه بشه به علت پیشرفت های کم موفقیت امیز واقع نمیشه .
    البته از طراحی تکراری اپل هم نمیشه گذشت طراحی که در اوایل بسیار جذاب بود (به علت ضعف سایر رقبا در طراحی )ولی حالا واقعا از چشم افتاده یعنی آیفونو میگیری دستت افسرده میشه(به خاطر طراحی تکراری) . خلاصه اینو بهتون بگم من طرفدار هیچ برندی نیست یعنی دلیلی هم نداره چون پیشرفت اونا واسه من هیچ خیر و ضرری نداره و واقعا اگه ببینم که یه برندی محصول خوبی داده میخرم . اگه ایفون ۷ خوب از اب دربیاد میخرمش .

    1. رامین

      خیلی زیبا توضیح دادین.
      باید بگم با این پیشرفت هایی که اندروید داره روزی میرسه که اندروید بهترین سیستم عامل میشه و همین الان هم از ios بهتره

  2. Javad

    من خودم آیفون ۶ داشتم بدلیل بالا بودن قیمتش و عدم نیاز به این مشخصات از یک تلفن همراه اون رو با یک مدل پایین تر عوض کردم.
    آیفون گوشی بدی نیست . اما قیمتش نسبتاً زیاده . نه اون قدر که بحث برانگیز باشه . کاملاً شخصیه انتخاب هر برندو هرکسی با یه سری مشخصات به حد نیازش میرسه که اکثر ما ایرانی ها دوست داریم اول بگیم برند بعد بریم سراغ آخرین مدل ساخته شده. قرار نیست همه گجت ها را تو موبایل داشته باشیم. شما اگر یه کنسول بازی با یه تلفن همراه میان رده با یک دوربین دیجیتال میان رده داشته باشید تازه از همه ی اینها (بازی و فیلم و موزیک و عکس و…) لذت کامل و متفاوتی رو میبرید

  3. یوسف

    سلام چرا دارین عمرتونو با بحث بی نتیجه تلف میکنین ؟ هرکس یه سلیقه ای داره ؟ یکی برند براش مهمه یکی قیمت یکی هم کیفیت البته با استدلال شخصی؟؟ یکی طرفدار منچستره یکی بارسا یکی بایرن ؟ حالا شما هی زور بزن به طرفدار بارسا بگو بایرن خوبه ؟؟

  4. پوریا

    یک سوالی داشتم!اصلا این نویسنده تابحال با محصولات اپل کار کرده؟
    چرا سر خودمون رو با چندتا اعداد و ارقام روی کاغذ(محصولات اندرویدی)گول بزنیم؟
    یکبارهم واقع گرانه با دو سیستم iOS , Android کار کنیم و بعد مقایسه کنیم.

    1. رامین

      خوبی های ios رو شما بگین چیه

      1. کوروش

        خیلی چیز ها

  5. Net-Hunter

    کاش اول متن مینوشتی فقط بچه های آی تی و منتخصص و منطقی بخونن بعضیا که غلط املایی دارن که یعنی به دیپلمم نمیرسن بعضیام که میگنم ما دوس داریم میخریم یعنی هرچی بگی این چاهه باز با کله میرن توش ، من یه متعصب نیستم ولی وقتی معنی متن باز و دنیای ازادو بفهمی دلیل سرعت پیشرفت اندروید برات اشکار میشه دوتاکتاب بخونید و از بالا به قضیه نگاه کنید جهان تعامل میخواد نه انحصار دیگه وقتش شده هرکسی یه زبان برنامه نویسی بلد باشه و مهم تر ازون صاحب چیزی که میخره باشه صاحب سیستم عاملش صاحب سخت افزارش که این علاوه بر سواد بالای کاربر نیازبه انعطاف بالای سیستم عامل داره که متاسفانه محصولات اپل ندارن

    1. Makluas

      ۱- درباره غلط املایی : دوست عزیز وقتی یه نفر تو نوشتش غلط املایی داره، لزوما دلیل بر این نمیشه که دیپلمم نداره…..وقتی تایپ میکنی هر لحظه امکان اشتباه هست ……نمونش: ” هرکسی یه زبان برنامه نویسی بلد باشه و مهم تر ازون صاحب چیزی که میخره باشه” میشه درباره “ازون” برای من یه توضیحی بدین!!
      ۲- قشنگ معلومه متعصب نیستی!!!!!!
      ۳- شما نرو تو چاه ….
      ۴-اتفاقا محصولات اپل بیشتر برای برنامه نویسی و طراحی استفاده میشن …. که این نشون میده محصولات اپل از پردازش و انعطاف پذیری بالایی برخوردارن…
      در کل از کامنت شما متوجه شدم که شما حتی محصولات اپل رو از نزدیک ندیدین ….

  6. hossein

    از نظر خیلی ها اپل بدرد نمیخوره هر کسی بدرد چیز های خوب نمیخوره
    اولین قفل اثر انگشتی دنیا
    اولین صفحه نمایش مجهز به فشار
    اولین گوشی هوشمند بدون صفحه کلید و کاملا لمسی
    اولین کامپیوتر ها
    و…….

    1. behdad

      مشا که میگی اپل اولین قفل اثر انگشتی دنیا رو زده تا حالا رفتی دنبال تاریخچه قفل اثر انگشت .
      پنتک GI100؛ اولین گوشی مجهز به حسگر تشخیص اثرانگشت، سه سال پیش از معرفی اولین آیفون عرضه شد
      گوشی توشیبا G900 هم اثر انگشت داشت سال ۲۰۰۴
      موتورولا Atrix در سال ۲۰۱۱ هم اثر انگشت داشت که دکمه هومش بود
      تازه دیجی کالا مگ هم یه مقاله راجب همین داشت
      ۲ . اون صفحه نمایش مجهز به فشار هم که پتنت یه شرکت دیگه بوده که اپل برداشته
      شما یه کم تحقیق کن بعد نظر بده

      1. آریان.

        کاملا درسته که در این باره یک مقاله در همین سایت وجود داردنوکیا هم سال یکارایی کرده بود

      2. hossein

        اره درست مثل سیستم عامل باهم شروع شدند ولی کدوم برتری و کیفیت بالاتری داشتن
        اثر انگشت و بقیه چیزا اپل شروع نکرد اما جوری ادامه داد که اولین عنوان گرفت

  7. بردیا

    آقای عزیز . بنده که چندین ساله از محصولات اپل استفاده میکنم هیچ یک از مشکلاتی روکه گفتی نداشته و صد البته بسیار عالی بوده .
    من نمیدونم چرا همه رفتن تو فاز اینکه اپل گرونه واقعا یه بار قیمتا رو نگا بنداز می بینی که اونقدا هم گرون نی با توجه به امکاناتی مثل اپدیت ها و بوت فوق العاده سریعش و هارد ssd و دوربین فوق العادش و …
    لطفا بیاید بجای اینکه با تعصب بیخود یه شرکت قدرتمند و فوق العاده رو خراب کنیم از امکاناتش لذت ببریم و اگه واقعا از محصولات اپل ناراضی بودی( که محال ممکنه) خو برو یه برند دیگه بگیر چرا میای اپلو خراب کنی؟؟؟؟!!!

  8. بهنام سهرابیانی

    با درود
    چند نکته قابل تذکر در خصوص این مقاله جانبدارانه که بیشتر به تخلیه یک ذهن #اپل_ستیز شبیه بود تا مقاله ای علمی وجود دارد!

    ۱. در خصوص سیستم عامل، بدون هیچگونه تعصب و بر مبنای خروجی آزمایشات متعددی که در سایتهای کنترل کننده کیفیت تهیه میشوند، #iOS در Performance Test های انجام شده همیشه پیشگام بوده و با توئجه به سرعت پاسخگویی بالای ناشی روان بودن، انتخاب اول اکثریت قریب به اتفاق متخصصین بوده است.

    ۲. در خصوص محیط گرافیکی شاید این گفته شما به مانند “تف سربالا” بود! چراکه سیستم عامل اندروید با کپی تمامی محیط های iOS تهیه و به روز شده و همانطور که به راحتی با کنار هم گذاشتن این دو سیستم عامل در کنار هم به راحتی مشخص است که از طراحی Flat Design ایک.آیکونها تا تا محیط های مختلط اندروید (صفحه کلید، صفحه مسیج، چیدمان ایموجی ها، آیکون Cal، دوربین و …) تماما از iOS کپی شده است. (به مقایسه معرفی زمانی نسخه های مختلف iOS و َAndroid به راحتی تقدم و تاخر قابل استخراج است.

    ۳. در خصوص سخت افزار، همیشه تناسب بین نیاز نرم افزار و سخت افزار در iOS رعایت شده و به جای تبلیغات عوام فریبانه از CPU و Ram بالا، به کیفیت و راندمان پرداخته شده است.
    (در گوشی های برندهای اندروید دونکته وجود دارد: ۱. به علت سنگین بودن سیستم عامل اندروید، در صورت عدم استفاده از سخت افزارهایی در حد فضاپیما، حتی برای BOOT شدن یسستم بعضا دچار مشکل می شود که با توجه به تجربه های پیشین در جهت رفع این نقیصه، در این حد نیاز به افراط بوده و هست. در مورد مشکلات Gamerها نیاز به بازگویی ماجرا نیست! حال آنکه در iOS با توجه به سبکب و روان بودن نرم افزار به راحتی سیستم پاسخگوی نیاز استفاده کنندگان خود است.

    ۴. پشتیبانی:
    فکر نمی کنم نیاز به توضیح باشد که بر روی سیستم عامل تخصصی iOS پیش از انتشار چه مقدار کار و آزمایش انجام میشود و در کنار آن حتی پس از معرفی در صورت وجود کوچکترین ارور، به سرعت مورد با ارائه آپدیتی مناسب برطرف میشود! حال آنه بر همه آشکار است که در خصوص اندروید با چه معضلات و مشکلاتی مواجه میشویم.

    ۵. تنوع محصولات
    در این مورد اگر به خاطر داشته باشید تنها تا چندی پیش بود که همه برندها (از جمله سامسونگ، ای جی، سونی و …) به صورت ماهانه محصولات مدلهالی مختلف تولید می کردند! در صورتیکه اپل تنها سالی یک محصول را با بررسی های مناسب به خط تولید و بازار میفرستاد. و حال امروز شاهد آن هستیم که شرکتهای دیگر نیز متوجه با تقلید از اپل (حتی در نحوه برگزاری مراسم معارفه!) به ارائه سالیانه محصولات میپردازند با این تفاوت که اغلب محصولات بهخ صورت شتابزده و بدون بررسی های مورد نیاز در خصوص به کارگیری feature های ارائه شده که عمدتا پس از معرفی به بیهوده بودنشان پی میبرند، میباشد.
    در این بین شرکت اپل با نجه به پوشش نیاز کاربران و نیاز جامعه به پوشش توقعات می پردازد و به دور از زرق و برق طلبی و تبلیغات کاذب به کیفیت بها می دهد! که این مورد در شعار شرک کاملا هویدا میباشد “Think Different”

    ۶. رابط کاربری: آیتونز به عنوان انقلابی در رابط کاربری راهی ایده آل برای استفاده مناسب از iDevice ها را در اختیار مشتریان می گذارد که بدون دغدغه می توانند با خیالی آسوده از دستگاه خود استفاده کنند و به طور منظم، چه در خصوص بک آپ، و چه در خصوص فایل های جانبی، از نظم دستگاه شان لذت ببرند. (به نظر میرسد نگارنده مقاله فوق به علت عدم آشنایی با آیتونز، صرفا به افزایش سطرهای نوشته خود با گمراه کردن خوانندگان توسط اطلاعات نادرست پرداخته است.

    کوتاه سخن آنکه، به قول دکتر شریعتی ” کسی به قطاری که در ایستگاه متوقف است سنگ نمیزند و اشتیاق زدن سنگ به قطار در حجال حرکت است”

    شرکت اپل با صرف فعالیتهای تحقیقاتی گسترده و انجام نوآوری هایی غیرقابل انکار، تحولی عظیم را در این صنعت به وجود آورده و می آورد. (به غیر ارائه smartphone واقعی در سال ۲۰۰۷ و متحول کردن این صنعت، با نوآوریهایی از قبیل سیستم عامل ۶۴ بیتی در گوشیها، touch ID، ّForceTouch،َAppstore و … که تمامی پس معرفی در کمترین زمان توسط سایر شرکتها کپی شده و در دستگاه ها استفاده شده اند)

    شاید با گذشت زمان و کپی شدن خلاقیت های اپل توسط سایرین، برخی با دیدن این امکانات فراموش می کنن که اگر شما نیز امروز با اثر انگشت گوشی خود را آنلاک می کنید، در زمان ارائه این امکان توسط اپل، سایر شرکتها این امکان را بی استفاده می نامیدند (تا قبل از کپی)

    به هر ترتیب، سلایق متفاوتند و زیبایی موضوع نیز به همین است که هرکس بر مبنای سلیقه و میزان شناختش، محصوصلی را که دوست دارد بتواند انتخاب کند ولی در این بین از سایت شما به عنوان سایتی شناخته شده انتظار میرود که برای درج هرگونه اطلاعاتی، با مطالعه و بررسی کامل به ارائه اطلاعاتی درست و صحیح بپردازد تا باعث گمراه شده خوانندگان نشود.

    به امید آنروز …

    1. وحدتی

      سلام اقای سهرابیانی روز خوش
      من برای اولین باره ک میخوام موبایل بخرم و تا حالا خیلی با اپل و سامسونگ کار نکردم نتیجتا مزایا و معایبشونو هم نمی دونم

      شمامیتونید تو انتخابم بهم کمک کنید؟

  9. عليرضا

    ما که داریم راضی هستیم انصافا گوشیهای عالی داره اپل جون ۶ماه هست ۶اس دارم غیر از باطری هیچ مشکلی نداره

  10. Makluas

    نقدی بر مطلب بالا :
    ۱- درباره iOS : iOS یک سیستم عامل عالیه و آرایش بی خاصیت به دوره ….. یه سیستم عامل نرم، روان و سبکه که اگه سخت افزار قدیمیه آیفون ۴s رو هم داشته باشی میتونی از جدیدترین نسخه اون استفاده کنی ….. امنیت بالا در کنار سادگی ظاهری چیزیه که اپل بازها دنبال اون هستن …. بعد از کلی دردسر مامورین فدرال آمریکا فقط تونستن یه آیفون ۵c باز کنن که طبق اخبار منتشر شده اون گوشی از سیستم عامل بروز استفاده نمیکرده …..
    ۲- درباره محدودیت انتخاب : اینکه اپل فقط یه نوع خاص رو کار میکنه واقعا عالیه و باعث خاص بودن مشتریان و کاربران اون میشه ….. نمونه بارز اون اینه هر شرکتی از هر مدلی که دوست داشته گوشی داده بیرون و اونو مجهز به اندروید کرده و کاربران با حجم عظیمی از محصولات اندرویدی مواجه هستند که هر کدوم با تو جه به شرکت خاص سازنده شخصی سازی شده و حجم سنگینی روی گوشی ایجاد کرده و روان بوده رو از گوشی میگیره ….. واسه این که یه اندرویدی خاص باشی لازمه گوشی تو دستات باشه که اوج نوآوری رو تو خودش ببینه ولی اپل با همه حمدودیت انتخابش یعنی خاص بودن در هر لحظه …
    ۳- درباره “سیاست «سری که درد نمی‌کند را دستمال نمی‌بندند»” : iOS یه سیستم عامل سبک، روان و هماهنگ با سخت افزار هست …. اینکه این سیستم عامل نیاز به یه بازنگری داره،قبول… ولی به این نکته هم توجه کنید که همیشه بهترین چیز میتونه بهتر هم باشه ….. این که اندروید هزارتا امکانت که ۹۰% افراد از اونها فقط در ماه اول خرید گوشیشون استفاده میکنن، فقط باعث بوجود اومدن حجم سنگین و همچنین بوجود اومدن هزارتا حفره امنیتی میشه که دیگه مهم نیست با فدرال طرف باشی یا یه تعمیرکار نسبتا آماتور، اینو مطمئنی که امنیت گوشیت چیزی نیست که ازش مطمئن باشی ….
    ۴- درباره “انتظار ابدی برای رسیدن بهترین بازی‌ها به مک” : اگه سیستم عامل مک کار کرده باشید قطعا اینو متوجه شدید که این سیستم عامل برای بازی و یا گیمر ها طراحی نشده ….. این سیستم عامل و در کل چه iMac و یا MacBook برای افرادی ساخته شدن که کارهای طراحی، برنامه نویسی، جمع آوری و مرتب سازی اطلاعات و… انجام میدن و تمام گیمر ها میدونن که برای بازی کردن یه کنسول بازی و یا یه PC بهترین انتخابه ….
    ۵- درباره اپل واچ : اگه برای جذاب بودن و زیبایی اپل واچ سراغ اون میری، معلومه که فقط قصد به رخ کشید ساعتت رو داری که به شخصه به این دسته افراد ساعت های سویس استار رو پیشنهاد میکنم ….. اپل واچ برای کارایی اون طراحی شده و نه جذابیتش (البته اپل قصد تغییر این سیاست رو داره) ….. اپل واچ برای این طراحی شد که دیگه برای چک کردن ایمیل، نگاه کردن به ساعت و… دیگه نیازی به نگاه کردن به گوشی و دراوردن اون از جیبت نباشه …..
    ۶-درباره آیتونز : آیتونز صرفا یه دانلودر یا پلیر موزیک نیست ….. آیتونز بیشتر جنبه مدیریتی داره ….. انتقال فایل ها از طریق آیتونز علاوه بر افزایش سرعت، باعث امنیت بیشر هم میشه …
    ۷- درباره اپ استور : اپ استور پر از بازی و اپ برای آی دیوایس ها هست …… خیلی از اندرویدی ها به اپل ایراد میگیرن که برای نصب بعضی از اپ ها باید پول پرداخت کرد ولی به این نکته توجه نمیکنن که اگه یه اپ کارآمد و کیفیت بالا ساخته میشه هزینه بالایی هم بابتش پرداخت شده و اگه بازهم از این اپ ها ساخته بشه نیازمند صرف هزینه ستکه البته متاسفانه به دلیل اینکه تو کشور ما قانون کپی رایت خیلی کم رعایت میشه این قضیه برای خیلی ها اهمیت نداره …..
    ۸- درباره “فروش کلیه برای خریدن محصولات اپل!” : برای خرید محصولات اپل نیاز به فروش کلیه نیست ….. اولا : لزوما نباید محصولات اپل رو خرید وقتی که توانایی مالی خرید اون رو نداریم ….. دوما :هرچیزی بهایی داره، شما وقتی میرید میوه بخرید نباید انتظار داشته باشید که بهترین سیب فروشگاه رو با قیمت ناچیز بخرید ….. در ضمن قیمت محصولات اپل غیر عادی نیستند و این قیمت های بالا به خاطر نرخ ارز در کشور ما هست ….
    .
    .
    .
    ممنون از وقتی که گذاشتید و نقد منو خوندید ….

    1. sepehr

      دمت گرم. خوبه ادم حرفی میزنه مثل شما دلیل براش بیاره. من دیدم طرف برگشته میگه ایفون se برگشت به عقب بوده!!!!! ادم چی بگه واقعا

      1. Makluas

        آقا سپهر، اون دسته از افرادی که آیفون SE رو مسخره میکنن از این موضوع خبر ندارن که این آیفون برای دسته ایی از افراد ساخته شده که از طراحی آیفون ۵s لذت بردن و میخوان یه آیفون با همون شکل و شمایل ولی با قدرت بیشتر داشته باشن ….

  11. مجید

    سلام
    اول ممنوم بابت مقاله شما
    در دنیایی که انواع برندها و مدل‌های مختلف ما را اغوا می‌کند شاید این دیدگاه منطقی نباشد. بسیاری از برندها به‌سوی پر کردن سبد خود از محصولات متنوع می‌روند و برخی نیز سعی در بهبود همان تعداد اندک محصول خود هستند. این‌که کدام‌یک بهتر و کدام بدتر است نیاز به شاخصه‌هایی دارد که شاید ما از آن غافل هستیم.
    محصولات اپل بازار خاصی را معمولاً درگرو خود می‌گیرند. این محصولات هدف خاصی را (چه ازلحاظ فنی و چه ازلحاظ استایل) دنبال کرده و خریدار نیز چنانچه به این هدف هم‌راستا باشد ترغیب به خرید خواهد شد.
    هم‌اکنون بسیاری از افرادی که کار هنری(عکاسی ، فیلم ، موسیقی و … ) می‌کنند مک بوک می‌خرند این یعنی بازار هدف اپل برای مک بوک این قشر هستند و البته در این زمینه رقیبی قدرتمند هنوز ندارد. البته که با شما موافقم که این بازار هدف شامل گیمر ها نمی‌شود.
    همین استدلال برای آیفون نیز هست. بسیاری از کاربران موبایل توقع آن‌چنانی از سخت‌افزار ندارند و آن دسته هم که دارند نمی‌دانند چطور از پردازنده ۸ هسته‌ای دستگاه با ۴ گیگابایت حافظه و البته صفحه‌نمایش ۴K بهره‌برداری کنند. شاید مشکل آنجا باشد که هنوز نرم‌افزار کاربردی که برای این دست سخت‌افزار باشد، همه ما از تلفن همراه برای تماس، اتصال به اینترنت، بازی‌های ساده، چند نرم‌افزار ساده سلامتی و یا … استفاده می‌کنیم که اگر فکر کنیم می بنیم که همه آن‌ها روی آیفون هم به‌خوبی کار می‌کند. از سوی دیگر آیفون به لطف طراحی زیبا، مهندسی خوب و البته قیمت بالا تبدیل به یک استایل خاص شده و برخی افراد سعی می‌کنند که این استایل را حتی با فروش کلیه به دست آورند.
    در باقی موارد مثل اپل واچ ، آیتیونز با شما موافقم. اپل نیاز به تحول در این زمینه ها دارد.

  12. امین

    در مورد محدودیت انتخاب

    “یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های اپل در زمینه‌ی تثبیت جایگاه در بازار (Market Positioning) محدود نگه داشتن گستره‌ی محصولات است”

    در این مورد من اپل رو تحسین میکنم. به عقیده من وجود گجت هایی با اسم ها و مدل های زیاد مثل کاری که سامسونگ و اچ تی سی و سایر شرکت ها کردند، در کنار اینکه گستره انتخاب مشتری رو افزایش میدن، مشتری رو گیج میکنن، اینکه کاربر دقیقا از همه ی محصولات یک شرکت (تعداد کم محصولات) آگاهی داره، انتخاب مطمئن تری انجام میده تا وقتی که هزاران هزار محصول جلوی دستشه (مدل های مختلف گجت های اندرویدی) که فقط شک کاربر رو در انتخاب بین محصولات بیشتر میکنه.
    تعداد کم محصولات، انتخاب محدود، انتخاب راحت تر.
    تعداد زیاد محصولات، گستره انتخاب بیشتر، انتخاب سخت تر.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه