اجازه به کاربرها برای فعال کردن “تایید امنیت” در فیسبوک در شرایط اضطراری

۱۰ شهریور ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

فیسبوک در حال کار کردن روی اضافه کردن قابلیت “تایید امنیت” برای کاربرهایش است. مارک زاکربرگ امروز در سخنرانی‌اش در سالن جلسه‌ی شهر رم اعلام کرد که این شبکه‌ی غول اجتماعی در حال کار کردن روی این قابلیت است تا به کاربرهایش این اجازه را بدهد که بتوانند در شرایط اضطراری خودشان این ویژگی را فعال کنند. هرچند که هنوز مشخص نیست این به روز رسانی چه زمانی منتشر می‌شود، قطعا می‌بایست پاسخ‌گوی انتقاد وارده به شرکت مبنی بر روش به‌کار گیری “تایید امنیت” در گذشته باشد.

 

جلسه‌ی امروز در دانشگاه لوییس شهر رم برگزار شد و این آشکارسازی در پاسخ به سوالی درباره‌ی چگونگی تصمیم‌گیری فیسبوک برای به‌کار گیری “تایید امنیت” در رابطه با زلزله‌ی اخیر ایتالیا بود. زاکربرگ اعلام کرد که شرکت منابعش را برای ایجاد ابزاری اختصاص می‌دهد که نه تنها به مردم اجازه می‌دهد اتفاق‌ها را با بقیه در میان بگذارند، بلکه بتوانند به ایمنی یکدیگر هم کمک کنند.

 

کار بعدی  این است که این قابلیت را طوری تنظیم کنیم که مردم بتوانند در زمان فاجعه خودشان آن را فعال کنند.

 

زاکربرگ میگوید: “وقتی قابلیت تایید امنیت چند سال پیش شروع شد فقط برای بلاهای طبیعی استفاده می‌شد، متاسفانه برای حمله‌های تروریستی هم چون در سال‌های اخیر خیلی رایج شده‌اند مجبور شدیم آن‌را فعال کنیم. کار بعدی  این است که این قابلیت را طوری تنظیم کنیم که مردم بتوانند در زمان فاجعه خودشان آن را فعال کنند.

 

 

بعد از شروعش در اواخر سال ۲۰۱۴، “تایید امنیت” ابتدا در پاسخ به زمین‌لرزه نپال به‌کار گرفته شد. اما فیسبوک برای فعال کردن این ابزار بعد از حمله‌ی تروریستی پاریس مورد انتقاد قرار گرفت، منتقدها بر این باور بودند که نگرانی‌های این شرکت فقط متوجه غرب می‌شود و در جاهایی مثل لبنان به بلاهایی که بر سر مردم می‌آید اهمیتی نمی‌دهد. از آن موقع این ویژگی بسیار وسیع‌تر فعال‌سازی شد. با باز شدن این ابزار برای کاربرها، رسیدن به این هدف که کاربرها هم با هم در ارتباط باشند و هم ایمن بمانند، به طرز امیدوارانه‌ای بهتر شده است.

 

منبع: The Verge

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar Esmaeel.Kargar

    از بیخ فلسفه‌ خاصی نداره این قابلیت. چون اصولا داده های معتبری برای تحلیل جمع اوری نمیشه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه