۲۰۱۸، بدترین سال گوشی‌سازهای کره‌ای در ۱۶ سال گذشته

۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
گوشی

بیشتر گوشی سازهای سرتاسر دنیا سال بدی را پشت سر گذاشتند. حالا انتشار آمار کلی مربوط به عملکرد این شرکت‌ها در سال ۲۰۱۸ آغاز شده که نخستین گزارش از طرف کره جنوبی-زادگاه سامسونگ و ال‌جی-منتشر شده است. به گزارش وزارت علوم و ارتباطات کره جنوبی، مجموع درآمد دریافتی از صادرات گوشی های شرکت‌های کره‌ای در سال ۲۰۱۸ به ۱۴.۶۱ میلیارد دلار می‌رسد که نسبت به سال ۲۰۱۷، حدود ۲۳ درصد یا ۴.۴ میلیارد دلار کاهش داشته است. این کمترین درآمد از سال ۲۰۰۲ محسوب می‌شود که نشان می‌دهد گوشی‌های کره‌ای در سال ۲۰۱۸ چندان پرطرفدار نبوده‌اند.

آخرین باری که گوشی‌سازهای کره‌ای چنین عملکرد ناامیدکننده‌ای داشتند زمانی بود که مجموع فروش گوشی‌ها فقط به ۱۱.۳۶ میلیارد دلار می‌رسید و در ضمن این آمار مربوط به زمانی است که هنوز تکنولوژی‌هایی مانند اینترنت موبایل، نمایشگر لمسی و دیگر موارد وجود نداشتند یا همه‌گیر نشده بودند.

به گزارش رسانه‌های کره‌ای، اوج فروش گوشی‌های شرکت‌های این کشور مربوط به سال ۲۰۰۸ است که درآمد ۳۳.۴۴ میلیارد دلاری برای این کشور به ارمغان آوردند و درآمد این بخش از صنعت نیمه‌هادی سبقت گرفت. از آن زمان، درآمد حاصل از فروش گوشی‌ها عمدتا روند نزولی داشته است.

گوشی

اگر به جزئیات این آمار نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که مهم‌ترین دلیل این کاهش درآمد، مربوط به بازار چین-که هنگ‌کنگ هم جزو آن است-برمی‌گردد. در سال ۲۰۱۸، حدود ۴.۳ میلیارد دلار این درآمد مربوط به بازار چین است که کاهش ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین در یکی دیگر از بازارهای مهم یعنی آمریکا، فروش گوشی این شرکت‌ها ۱۰ درصد کاهش داشته و به ۵.۰۵ میلیارد دلار رسیده است.

در همین رابطه، باید خاطرنشان کنیم که اگرچه گوشی‌های کره‌ای حال و روز خوبی ندارند، اما صادرات مربوط به صنایع نیمه هادی وضعیت بسیار خوبی دارد و در سال ۲۰۱۸، درآمد هنگفت ۱۲۸.۱۵ میلیارد دلاری برای کره جنوبی به ارمغان آورده که ۹ برابر درآمد حاصل از فروش گوشی‌ها است.

روی هم رفته آمار فروش گوشی‌ها در سرتاسر جهان رو به کاهش است و شرکت‌ها امیدوارند با ظهور تکنولوژی‌هایی مانند گجت‌های تاشو و اینترنت ۵G، این بازار دوباره رونق بگیرد. در همین زمینه سامسونگ برای گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ سنگ تمام گذاشته و یک ماه دیگر از این گوشی‌های نوآورانه پرده‌برداری خواهد کرد. از طرفی دیگر، شرکت ال‌جی قرار است در نمایشگاه MWC از گوشی G8 و یک گوشی مجهز به نمایشگر ثانوی ماژولار رونمایی کند.

منبع: GSM Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar Ali

    به نظر من تو سال ۲۰۱۹ جبران میشه و دلیل کاهش فروش اینکه شرکت های چینی مثل شیائومی دارت گوشی های عالی با امکانت عالی و فیمت یک میان رده درست مبکنن

  2. Avatar علی

    تنها دلیل فروش کم گوشی ها طمع شرکت های سازنده برای سود بیشتر و قراردادن ویژگی های نالازم برای توجیح کردن این قیمت هاست.تازه مطمئن باشید با این قیمت های عجیب سری ۱۰ و اون حفره واقعا زشت،فروشش کمتر میشه و بنظر من سامسونگ با توجه به بازخورد بد این طرح اونو تو نوت ۱۰ استفاده نمیکنه.دنیای امروز رقابت بر مبنای ارائه ویژگی های خوب در کنار قیمت معقوله.

    1. Avatar ali

      اتفاقا سال ۲۰۱۹ سال گوشیهای حفره داره!
      s10 به علت حسگراثرانگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر یه شاه کاره!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه