محصولات برنده و بازنده‌ی شیائومی در سال ۲۰۲۰

۱۳ دی ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
شیائومی 2020

شیائومی در سال ۲۰۲۰ حرکت خود را به سمت عرضه‌ی پرچم‌داران گران‌قیمت ادامه داد. در این سال شاهد عرضه‌ی پرچم‌داران تمام‌عیاری مانند می ۱۰ پرو و می ۱۰ اولترا بودیم، آمار فروش گوشی‌های این شرکت رکوردشکنی کردند و همچنین شیائومی بیش از پیش به بازار اروپا توجه کرد. شیائومی حالا در جایگاه سوم بازار موبایل قرار دارد و در کنار گوشی‌های پرچم‌دار گران‌قیمت، کماکان گوشی‌های جذاب مقرون‌به‌صرفه را راهی بازار می‌کند.

برنده – شیائومی می ۱۰ پرو

شیائومی 2020 شیائومی 2020
  • شیائومی 2020
  • شیائومی 2020

گوشی می ۱۰ پرو اولین تلاش شیائومی برای ساخت یک پرچم‌دار تمام‌عیار است و به همین خاطر این گوشی با قیمت ۱۰۰۰ یورویی راهی بازار شد. در ابتدا باید به طراحی زیبای آن اشاره کنیم که روی هم رفته می ۱۰ پرو را به یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های ۲۰۲۰ بدل کرده است.

اگرچه نمایشگر اولد ۶٫۶۷ اینچی فقط از رفرش ریت ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند، ولی از نظر دقت و زنده بودن رنگ‌ها حرف زیادی برای گفتن دارد. در ضمن نباید دوربین‌های بسیار خوب این گوشی را از قلم بیندازیم که انعطاف‌پذیری زیادی را برای کاربران به ارمغان می‌آورند. در کنار دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، شاهد تعبیه‌ی دوربین اولترا واید ۲۰ مگاپیکسلی هستیم. همچنین کاربران برای زوم کردن به دو دوربین دسترسی دارند که یکی از آن‌ها ۱۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۲ برابری و دیگری دوربین ۸ مگاپیکسلی با زوم ۵ برابری است.

به لطف تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ و حافظه داخلی UFS 3.0، این گوشی از نظر عملکردی هم حرف زیادی برای گفتن دارد. تنها نقاط ضعف این گوشی، نداشتن مقاومت در برابر نفوذ آب و پشتیبانی نکردن از کارت حافظه microSD است.

بازنده – شیائومی می ۱۰

شیائومی 2020 شیائومی 2020
  • شیائومی 2020
  • شیائومی 2020

شیائومی در سال ۲۰۲۰ از جمله شرکت‌هایی بود که در کنار پرچم‌دار تمام‌عیار خود یک گوشی معمولی را معرفی کرد تا مدل گران‌تر بیشتر به چشم بیاید. می ۱۰ با قیمت ۷۹۹ یورو راهی بازار شد و مثلا در مقایسه با می ۱۰ پرو فاقد دوربین‌های تله‌فوتو عالی و اولترا واید است. روی هم رفته این گوشی نه یک پرچم‌دار مقرون‌به‌صرفه است و نه یک پرچم‌دار تمام‌عیار محسوب می‌شود.

البته می ۱۰ از باتری نسبتا بزرگتری در مقایسه با مدل پرو بهره می‌برد ولی به جای سرعت شارژ ۵۰ وات مبتنی بر سرعت شارژ ۳۰ وات است. روی هم رفته کاربران با پرداخت همین مبلغ، می‌توانند گوشی‌های بسیار بهتری را خریداری کنند و امیدواریم شیائومی برای سری می ۱۱ این رویکرد را تکرار نکند.

برنده – شیائومی می ۱۰T پرو

می 10T پرو

بعد از گوشی‌های می ۱۰ و می ۱۰ پرو، شیائومی از سری می ۱۰T رونمایی کرد که مهم‌ترین گوشی این سری می ۱۰T پرو نام دارد. این گوشی از نمایشگر ۱۴۴ هرتز LCD بهره می‌برد که یکی از پیشرفته‌ترین پنل‌های به کار رفته در بین گوشی‌های ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. با وجود اینکه پنل LCD است، اما از نظر روشنایی و دقت رنگ رقیب قدری برای نمایشگرهای اولد به شمار می‌رود و با توجه به محتواهای مختلف، رفرش ریت آن از ۳۰ تا ۱۴۴ هرتز تغییر پیدا می‌کند.

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی این گوشی در شرایط نوری مختلف عکس‌های جذابی را ثبت می‌کند و دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی آن برخلاف دیگر دوربین‌های مشابه، حرف زیادی برای گفتن دارد. اگرچه فقدان دوربین تله‌فوتو یک ضعف محسوب می‌شود، اما با توجه به قیمت ۶۰۰ یورویی این گوشی ضعف چندان مهمی محسوب نمی‌شود. از دیگر ویژگی‌های مهم آن می‌توانیم به تراشه اسنپدراگون ۸۶۵، باتری غول‌پیکر ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ سریع ۳۳ وات اشاره کنیم که در کنار دیگر ویژگی‌های جذاب، می ۱۰T پرو را به یکی از بهترین گوشی‌های شیائومی در سال ۲۰۲۰ تبدیل کرده‌اند.

بازنده – استراتژی نام‌گذاری سری ردمی نوت ۹

سری ردمی نوت 9

با جستجو برای یافتن گوشی‌های سری ردمی نوت ۹ با ۸ نتیجه مواجه می‌شوید که اصلا خبر خوبی نیست و منجر به گیج شدن کاربران می‌شود. شیائومی برای این گوشی‌ها رویکرد نام‌گذاری عجیبی را اتخاذ کرده و امیدواریم این شرکت هرچه زودتر این استراتژی را متوقف کند.

با وجود اینکه گوشی‌های سری ردمی نوت ۹ جذابیت زیادی دارند و با وجود قیمت پایین امکانات قابل توجهی را به ارمغان می‌آورند، اما اگر به بخش کامنت‌های سایت‌های تکنولوژی نگاهی بیندازید می‌بینید که بسیاری از کاربران اصلا نمی‌دانند این گوشی‌ها چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

برنده – پوکو M3

پوکو M3

یک نمایشگر غول‌پیکر ۶٫۵۳ اینچی به همراه دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در یک گوشی ۱۵۰ دلاری کنار یکدیگر جمع شده‌اند. پوکو M3 را می‌توان بهترین گوشی ارزان‌قیمت ۲۰۲۰ به حساب آورد که با وجود قیمت بسیار پایین، امکانات بسیار جذابی را ارائه می‌کند.

طبق نقد و بررسی‌های انجام شده، دوربین و عمر باتری این گوشی حرف زیادی برای گفتن دارند و عملکرد آن هم قابل قبول است. باید ببینیم برند پوکو در سال ۲۰۲۱ برای گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه چه برنامه‌هایی دارد.

برنده – پوکو X3 NFC

پوکو X3 NFC

برند پوکو در سال ۲۰۲۰ بالاخره به طور کامل احیاء شد و نام پوکو X3 NFC در بسیاری از فهرست‌های بهترین گوشی‌های میان‌رده در سال ۲۰۲۰ دیده می‌شود.

این گوشی از طراحی جذاب، نمایشگر ۱۲۰ هرتز، دوربین‌های خیلی خوب، عملکرد مناسب، عمر باتری عالی و شارژ سریع ۳۳ وات بهره می‌برد و این یعنی با گوشی میان‌رده‌ی همه‌فن‌حریفی روبه‌رو هستیم. البته برای کاهش قیمت، به جای نمایشگر اولد از پنل LCD استفاده شده و دوربین‌های ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق و ماکرو عملا کاربردی نیستند. اما روی هم رفته با قیمت این گوشی، به‌سختی می‌توان گزینه‌ی بهتری را پیدا کرد.

شیائومی می ۱۰ اولترا

شیائومی می 10 اولترا

اگر فکر می‌کنید می ۱۰ پرو یک پرچم‌دار تمام‌عیار است، پس باید به می ۱۰ اولترا نگاهی بیندازید که از نمایشگر ۱۲۰ هرتز، شارژ ۱۲۰ واتی و دوربین تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی با زوم هیبریدی ۱۲۰ برابری بهره می‌برد. اما متأسفانه این گوشی فقط برای بازار چین عرضه شده است. شیائومی با عرضه‌ی این گوشی در سال ۲۰۲۰ نشان داد که نسبت به رقبای خود حرف زیادی برای گفتن دارد و امیدواریم نسل بعدی آن راهی بازارهای جهانی شود.

منبع: GSM Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۵ دیدگاه
  1. آریا

    والا ما نوت ۹ اس داریم هیچ مشکلی نداره

  2. محمد

    سلام نمیشه که شیائومی نوت ۹ پرو یا اس بازنده باشند من خیلی تعریفشو شنیدم میگن عالیه

  3. ابوالفضل

    سلام
    میشه پر فروش ترین گوشی هارو تا رتبه پنج بگین و بگین گوگل تو پرفروش ترین ها رتبه چندمه؟

  4. MEHRAB

    سلام گوشی های ردمی نوت ۹ آیا از بهترین گوشی ها هستن و میخوانم اطمینان حاصل از خرید این گوشی داشته با شم که گوشی خوبی هست یا خیر تشکر

    1. رسول

      من نوت ۹پرو دارم فوق العاده راضیم

  5. محمد

    نوت ۹ ۵g تو ایران هست؟

  6. علی

    سلام من شنیدم که نوت نه است ضد آبه این درسته یا نه

  7. ????Helia????

    درسته ردمی نوت ۹ ها خیلی تنوع زیادی دارن ولی دلیل نمیشه که بازنده باشن.
    من الان ردمی نوت ۹ دارم و خیلی هم راضی ام و خیلی بهتر هم از گوشی های هم قیمتش هستش

  8. ؟

    نت ۸ پرو واقعا عالیهـ
    کلن شیایومی خیلی بهتره سامسونگع،سامسونگ فقد اسم در کردعـ.
    گرافیکش خیلی بالاس

  9. Paydar acf

    یه سوال چرا ردمی نوت ۸ نیست خیلی محبوبه که????????????????

    1. ردمی نوت ۸ در سال ۲۰۱۹ معرفی شده.

      1. Matin

        سلام احتمالا منظور از پنل ال سی دی در می ۱۰ تی ای پی اس هست که باید بگم در این مورد اشتباه کردید و این موبایل آمولد هست
        و اینکه کنتراست به نسبت بهتری رو نسبت به ای پی اس ها نشون میده و درضمن دوربین تله فوتو هم داره و نمی‌دونم چرا زدید ماکرو

      2. سلام، طبق این لینک که مشخصات می ۱۰T پرو رو گذاشته، این گوشی مجهز به پنل IPS LCD و دوربین ماکروئه و در ماژول دوربینش هیچ دوربین تله‌فوتویی قرار نداره.
        https://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_10t_pro_5g-10437.php

      3. ابراهیم مرادی

        من نوت نه دارم خیلی هنگه وضعیتم خرابه وگرنه عوضش میکردم خیلی رو اعصابه

    2. احمد

      سال قبل بله.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه