طرح BMW M4 2021 بهینه‌شده برای کمپینگ منتشر شد

۱۹ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
خودروی BMW M4 2021 آفرود

تغییر گسترده‌ای که در طراحی M4 برای مدل ۲۰۲۱ انجام شده، آن را به یکی از جالب توجه‌ترین خودروهای سال تبدیل کرده است و این همان چیزی است که بی‌ام‌و (BMW) می‌خواهد. اکنون یکی از هنرمندان طراحی خودروهای مفهومی اثری را منتشر کرده که نسخه‌ی بهینه‌شده‌ی این خودرو برای بیراهه‌نوردی و کمپینگ را نشان می‌دهد.

چه بپسندیم و چه نه، BMW M4 یکی از داغ‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۱ خواهد بود. در حالی که بسیاری از هنرمندان رندر به جلوپنجره‌ی بزرگ آن خیره شده‌اند و می‌اندیشند که روی چه بخشی باید کار کنند، «برد بیلدز» (Brad Builds) یک ماجراجویی جذاب دیگر را با این خودرو انجام داده است و رندری از این خودرو را برای بیراهه (آفرود) ارائه کرده است.

خودروی BMW M4 2021 آفرود
خودروی BMW M4 2021 آفرود

دیده‌ایم که بسیاری از خودروهای غیرمعمول به خودروهای کمپر واقعی تبدیل شده‌اند اما بسیار کم اتفاق می‌افتد که کسی با خودرویی مانند این، چنین کاری را انجام دهد. به گفته‌ی طراحان این کمپر بی‌ام‌و M4، هنر هرگز نباید الزاما کاربردی باشد و شاید حتی برای برخی عجیب به‌نظر برسد.

البته که می‌توان گفت این روشی مطلوب برای توصیف این خودروی کمپر تک‌خواب با قدرت ۵۰۰ اسب بخار است. خالق این پروژه می‌گوید: «چنین خودرویی با مصرف میزان مشخصی بنزین، احتمالا مسافت پیموده شده‌ی بهتری نسبت به بسیاری از خودروهای کاروانی دارد.»

خودروی BMW M4 2021 آفرود

برد بیلدز در طراحی این خودرو، برخی ویژگی‌های لازم برای زندگی در فضای باز خارج از خانه را درنظر گرفته است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به یک جفت صفحه‌ی خورشیدی و یک آشپزخانه اشاره کرد. هرچند این خودرو با داشتن تنها یک تخت‌خواب، احتمالا کاربری زیادی برای سفر دو نفره نخواهد داشت.

بالا رفتن سیستم تعلیق، اندکی حس بیشتری از خودروهای کمپر را ارائه می‌دهد. به‌تازگی عکس‌هایی از آزمایش مدل بالا رفته‌ی پورشه ۹۱۱ منتشر شده و طراحی مدل سافاری برای این خودرو موضوعی است که هر چند سال یک بار دیده می‌شود . دیگر برندهای اروپایی هم از این موضوع آگاه هستند.

برای نمونه مثال «آبارت» (Abarth) چند سال پیش یک طراحی خودروی مسابقه‌ای رالی را بر اساس خودروی «۱۲۴ اسپایدر» (۱۲۴ Spider) آغاز کرد. در همین حال «آئودی» (Audi) یک نسخه‌ی سافاری TT با سیستم تعلیق بلندتر ساخت و «آلپاین A110 رنو» (Renault Alpine A110) یک وسیله‌ی نقلیه‌ی ماجراجویی زمستانی با نام «اسپورت‌ایکس» (SportX) به همراه با یک قفسه‌ی اسکی داخلی دارد.

خودروی BMW M4 2021 آفرود

در طراحی این خودروی بی‌ام‌و، در گلگیرهای اسپورت لاستیک‌های آفرود کاملی قرار گرفته است. این پیکربندی از نظر فنی در بسیاری از نقاط جهان غیرقانونی است و به همین دلیل است که بنز G-Class که برای بیراهه‌نوردی طراحی شده، گلگیرهایی برجسته دارد و این همان چیزی است که اگر مدل کمپر بی‌ام‌و M4 2021 ارائه شود، باید در آن هم شاهد باشیم.

عکس‌ها: خودروی بی‌ام‌و M4 2021 بهینه‌شده برای بیراهه‌نوردی

Credit: Brad Builds

منبع: Auto Evolution

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. آرتمیس

    سایتتون محشرههههه

    دودف

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه