مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ احتمالا با تراشه‌ی M1X عرضه می‌شود

۲ خرداد ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
تراشه اپل M1X

یکی از منابع قابل اعتماد که در گذشته هم اطلاعات درستی را درباره‌ی محصولات اپل منتشر کرده مدعی شده است که اپل به جای تراشه‌ی اپل M2 از تراشه‌‌ی اپل M1X در مدل‌های جدید مک‌بوک پرو که امسال عرضه می‌شوند استفاده خواهد کرد.

در گذشته نشریه‌ی بلومبرگ مدعی شده بود که این تراشه‌ی جدید از نظر تعداد هسته‌های پردازشی مشابه با تراشه‌ی کنونی است اما دارای تعداد بیشتری از هسته‌های قدرتمند است. گویا اپل در نظر دارد تا از تراشه‌ی اپل M2 در سال آینده و در نسل بعدی مک‌بوک ایر استفاده کند.

نگاهی به گزارش منتشر شده توسط بلومبرگ در گذشته نشان می‌دهد با وجود اینکه این نشریه در خبر خود اطلاعاتی را درباره‌ی نام تراشه‌ی نسل بعدی مک‌بوک پرو منتشر نکرده، اما این نشریه جزئیاتی را درباره‌ی ویژگی‌های این تراشه جدید افشا کرده است.

بلومبرگ در گزارش خود مدعی شده است: «برای نسل بعدی مک‌بوک پرو اپل می‌خواهد از دو تراشه‌ی اپل سیلیکون متفاوت با اسم رمز Jade C-Chop و Jade C-Die استفاده کند. هر دو این تراشه‌ها دارای ۸ هسته‌ی پردازشی قدرتمند و ۲ هسته‌ی پردازشی با مصرف بهینه‌ی انرژی هستند و در مجموع دارای ۱۰ هسته‌ی پردازشی هستند.»

مک‌بوک پرو 2021

«اپل می‌خواهد این تراشه‌ها را در دو نسخه با واحد گرافیکی ۱۶ یا ۳۲ هسته‌ای ارائه دهد. همچنین این تراشه‌های جدید دارای طراحی متفاوتی با تراشه‌ی اپل M1 هستند. برای اطلاع بیشتر باید بگوییم که تراشه‌ی اپل M1 استفاده شده در نسل کنونی مک‌بوک پرو دارای ۴ هسته‌ی پردازشی قدرتمند و ۴ هسته‌ی پردازشی با مصرف بهینه‌ی انرژی است و واحد گرافیکی به کار رفته در آن حداکثر دارای ۸ هسته‌ی پردازشی است.»

«این تراشه‌های جدید می‌توانند تا از حداکثر ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم پشتیبانی کنند که در مقایسه با حداکثر پشتیبانی از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم تراشه‌ی اپل M1 پیشرفت بزرگی است. در ضمن این تراشه‌های جدید دارای موتور پردازش عصبی قوی‌تری هستند در نتیجه می‌توانند کارهای مربوط به یادگیری ماشینی را به شکل بهتری انجام دهند.»

«گویا تراشه‌‌‌‌های جدید به گونه‌ای توسعه داده شده‌اند که می‌توانند از پورت‌های تاندربولت بیشتری هم پشتیبانی کنند. رخ دادن این اتفاق باعث می‌شود که کاربران بتواند لوازم جانبی خارجی بیشتری را به مک‌بوک پرو خود متصل کنند. مک‌بوک پرو مجهز به تراشه‌ی اپل M1 تنها دارای دو پورت تاندربولت است.»

یکی از توسعه‌دهندگان iOS به نام Dylandkt هم عقیده دارد که اپل از تراشه‌ی M1X در نسل بعدی مک‌بوک پرو استفاده خواهد کرد. این شخص درباره‌ی این موضوع می‌گوید: «تراشه‌ی M1X نسخه‌ی بهبودیافته‌ای از تراشه‌ی اپل M1 است که دارای کانال‌های بیشتر تاندربولت، هسته‌های پردازشی بیشتر، واحد گرافیکی با هسته‌های بیشتر، پشتیبانی از نمایشگر‌های خارجی بیشتر و در نهایت قدرت بالاتر است. نسل بعدی مک‌بوک پرو علاوه‌بر داشتن تراشه‌ی M1X دارای وب‌کم با رزولوشن ۱۰۸۰p، کارت‌خوان SD، سه پورت USB-C با پشتیبانی از تاندربولت، پورت شارژر MagSafe به‌روز شده و پورت HDMI است.»

مک‌بوک پرو 2021

این توسعه‌دهنده همچنین مدعی شده است که اپل نوشته‌ی MacBook Pro را از زیر نمایشگر مک‌بوک پرو حذف خواهد کرد. این توسعه‌دهنده در بخش دیگری از حرف‌هایش گفته است: «اپل در نسل بعدی مک‌بوک پرو که نمایشگر ۱۴ و ۱۶ اینچ خواهند داشت از زبان طراحی مشابه با آیپد پرو استفاده کرده است. در نتیجه انتظار داریم که این دستگاه‌های جدید لبه‌های صافی را داشته باشند. همچنین در این نسل مک‌بوک پرو حاشیه‌های نمایشگر کمتر شده و اپل عبارت MacBook Pro را از زیر نمایشگر حذف خواهد کرد.»

بدون شک رخ دادن این اتفاق و حذف عبارت MacBook Pro از زیر نمایشگر این مک‌های جدید در راستای تغییراتی است که اپل در طراحی ظاهری نسل جدید آی‌مک ایجاد کرده است. برای اطلاع باید بگوییم که اپل در نسل جدید آی‌مک لوگوی اپل را از زیر نمایشگر این دستگاه حذف کرده است.

انجام این کار توسط اپل و حذف لوگوی اپل از زیر نمایشگر آی‌مک‌های جدید برخی از کاربران را ناراحت کرد. با این وجود دیگر کاربران عقیده دارند که طراحی ظاهری نسل جدید آی‌مک آن‌قدر خاص است که به لوگویی در قسمت جلویی آن احتیاجی نیست.

در نهایت باید بگوییم که Dylandkt در سال گذشته به‌درستی پیش‌بینی کرده بود که اپل در نسل جدید آیپد از تراشه‌ی M1 استفاده می‌کند و این شرکت ابتدا از نسخه‌ی کوچکتر آی‌مک و سپس از مدل بزرگتر این دستگاه رونمایی خواهد کرد.

منبع: ۹TO5Mac

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه