پیش‌بینی نامزدهای نقش مکمل زن جوایز امی ۲۰۲۲؛ از بابی‌ براون تا جولیا گارنر

۲۰ تیر ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه
نامزدهای نقش مکمل زن جوایز امی 2022

اگر به مدرک بیشتری نیاز دارید که نشان دهد ما در عصر طلایی دیگری از تلویزیون زندگی می‌کنیم، نگاهی به فهرست پیش‌بینی ما برای نامزدهای نقش مکمل زن جوایز امی ۲۰۲۲ در سریال‌های درام، کمدی و کوتاه بیاندازید.

رقابت‌های هفتاد و چهارمین دوره‌ی جوایز امی امسال برای یک تغییر اساسی آماده شده است؛ از افزایش تعداد نامزدها گرفته تا معرفی بازیگران و سریال‌های جدید که در طول یک سال گذشته و به لطف سرویس‌های استریم و اینترنت طرفداران بی‌شماری از سرتاسر جهان به دست آورده‌اند.

جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش مکمل زن هم به اندازه‌ی همتای مردش قابل توجه و گاها غافلگیر کننده است. سال گذشته سریال «تاج» و «تد لاسو» بهترین جوایز هر بخش را از آن خود کردند که بهترین بازیگر نقش مکمل زن هم یکی از آن جوایز بود. امسال اما پیش‌بینی به خاطر نزدیکی رقابت و بازیگران درخشان، کمی کار چالش‌برانگیزی است. اما به هر روی ما بیشترین احتمال را برای بازیگران واجد شرایط در نظر خواهیم گرفت.

بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سریال‌های درام

جولیا گارنر هر دو باری که نامزد امی شد، جایزه‌اش را دریافت کرد، بنابراین اگر سومین جایزه‌ی امی را برای بازی در «اوزارک» (Ozark) محصول نتفلیکس دریافت کند، رکورد نانسی مارچند، ستاره‌ی «لو گرانت» (Lou Grant) را برای متوالی‌ترین برنده‌ی بازیگر نقش مکمل زن در سریال‌های درام می‌شکند.

مادلین بروئر، آن داود، یونه استرانوسکی و سمیرا وایلی از بازیگران «سرگذشت ندیمه» (The Handmaid’s Tale) و ثاندیو نیوتون بازیگر سریال «وست ورلد» (Westworld) واجد شرایط شرکت در این بخش نشدند. اما در ادامه ۸ نامی را که بیشترین احتمال حضور در بخش نامزدهای نقش مکمل زن جوایز امی ۲۰۲۲ دارند برشمردیم.

۱. کریستینا ریچی در سریال «زردپوش‌ها» (Yellowjackets)

کریستینا ریچی

نمی‌توانید بدون توجه به نقش موثر کریستینا ریچی، به جادو و رمز و راز این درام ترسناک محصول شو تایم پی برید. ریچی با حضور همبازی‌های بزرگسالش، راه روشنی برای پیروزی احتمالی دارد.

«زردپوش‌ها» روایت تیمی از فوتبالیست‌های دختر دبیرستانی با استعداد بالا است که از سقوط هواپیما در اعماق بیابان انتاریو جان سالم به در می‌برند. این سریال داستان هبوط آن‌ها از یک تیم پیچیده اما موفق به قبیله‌های متخاصم و آدمخوار را نشان می‌دهد و در عین حال زندگی‌هایی را که سعی کرده‌اند دوباره با هم ترکیب کنند را دنبال می‌کند.

سوفی نلیس، جاسمین ساوی براون، سوفی تاچر و سامی هانراتی در نقش نوجوانان بازی می‌کنند، در حالی که ملانی لینسکی، تاونی سایپرس، کریستینا ریچی و جولیت لوئیس همتایان بزرگسال آن نوجوانان را در حالی که حقیقت بقای خود را ۲۵ سال بعد فاش می‌کنند، به تصویر می‌کشند.

۲. جی اسمیت کمرون در سریال «موروثی» (Succession)

جی اسمیت کمرون

شخصیت جی اسمیت کمرون در فصل سوم سریال «موروثی» با پستی و بلندی‌های زیادی روبرو بوده است، از انتخاب شدن به عنوان مدیر عامل موقت وی استار رویکو در ابتدای فصل گرفته تا افشا شدن یک رسوایی احتمالی آزار جنسی در قسمت ماقبل آخر، به علاوه خیانت او به کالکین روی در انتهای فصل.

جی اسمیت کمرون، بازیگر کهنه‌کار، در این سریال دراماتیک محصول HBO درباره‌ی بدترین نوع آدم‌هایی که ممکن است در زندگی با آن‌ها روبرو شویم، فوق‌العاده است. او در چندین جبهه عمل می‌کند و امیدواریم که بتواند از همبازی‌اش سارا اسنوک برای قرار گرفتن در بین نامزدهای نقش مکمل زن جوایز امی ۲۰۲۲ پیشی بگیرد.

۳. جولیا گارنر در سریال «اوزارک» (Ozark)

جولیا گارنر

یادگیری یک لهجه‌ی جدید، کار با سلاح، یا شرکت در برخی از کارهای خطرناک، جنبه‌هایی از کار بازیگری است که باعث استرس یا ترس هر کسی می‌شود. مخصوصا در سریالی مانند «اوزارک» که داستانش را با فرو رفتن در قسمت تاریک زندگی روایت می‌کند. در حالی که تعداد زیادی قتل، ضرب وشتم و بی قانونی عمومی در هر قسمت معینی از این سریال موفق نتفلیکس رخ می‌دهد، بازیگر ظریف و تر و فرزی مانند جولیا گارنر از موقعیت‌هایی سربلند بیرون می‌آید که شاید در کابوس هم غیر ممکن باشد.

این بازیگر با استعداد برنده‌ی دو جایزه‌ی امی، امسال علاوه بر بازی در یکی دیگر از سریال‌های نتفلیکس با نام «جعل آنا» (Inventing Anna)، برای فصل آخر «اوزارک» بازگشته است و بار دیگر به خاطر بازی به یاد ماندنی‌اش تحسین‌های شایسته‌ای دریافت خواهد کرد.

۴. جونگ هویون در سریال «بازی مرکب» (Squid Game)

جونگ هویون

جونگ هویون در اولین نقش تلویزیونی خود، سهم زیادی در موفقیت «بازی مرکب» دارد. این بازیگر برنده‌ی جایزه‌ی SAG به عنوان بهترین بازیگر زن در سریال‌های درام از بازیگر‌های پیشرو (و نام‌های معروف‌تر) مانند جنیفر آنیستون و ریس ویترسپون پیشی گرفت. حضور او در سریال‌های پیشرو نتفلیکس نیز کمک زیادی به انتخاب و برنده شدن او است، زیرا این سریال‌ها با تاریخ‌ساز شدنشان به مطرح شدن بازیگران کمک زیادی می‌کنند.

۵. میلی بابی براون در سریال «چیزهای عجیب» (Stranger Things)

میلی بابی براون

میلی بابی براون، بازیگر جوانی که اکنون ۱۸ سال دارد، برای دو فصل اول سریال «چیزهای عجیب» نامزد شده بود و به طرز تکان دهنده‌ای فصل سوم را از دست داد. با بازگشت سریال پس از یک تاخیر دو ساله، این بازیگر مانند همیشه محبوب است و تا زمانی که رقیب دیگری مانند ساید سینک در این بخش حضور نداشته باشد می‌توان به نامزدی و برد او امیدوار بود.

۶. ری سیهورن در سریال «بهتره با ساول تماس بگیری» (Better Call Saul)

ری سیهورن

چطور ممکن است تا حالا که به فصل آخر سریال محبوب «بهتره با ساول تماس بگیری» محصول شبکه‌ی AMC رسیدیم، سیهورن هیچ نامزدی برای بازی درخشانش دریافت نکرده باشد؟ این وضعیت باید امسال تغییر کند، علاوه بر این که او برای یک اپیزود «بزن و در رو» (Hit and Run) بر صندلی کارگردانی نشسته ممکن است در بهترین موقعیت خود برای قرار گرفتن در این فهرست باشد.

۷. سارا اسنوک برای سریال «موروثی» (Succession)

سارا اسنوک

مدت‌ها تصور می‌شد اسنوک پیشتاز نامزدی و برنده شدن در این رده باشد. اسنوک پیش‌نیازهای کلیدی را تا کنون به دست آورده و این تصور را باقی می‌گذارد که نامش در این فهرست قطعی است. تیم جوایز HBO در بازی مبارزات انتخاباتی تخصص دارند و باید انتظار داشته باشیم که اسنوک راه خود را برای دومین نامزدی امی باز کند.

۸. یا جونگ یون در سریال «پاچینکو» (Pachinko)

یا جونگ یون

یون قلب تپنده‌ی سریال محصول سه زبانه‌ی اپل تی وی پلاس است. بازی یون زمانی خیره کننده شد که سولومون مادربزرگش را برای تملق پیش زمین‌دار لجوج و سمج برد. سونجا، شخصیتی که یون نقشش را بازی می‌کند، در طول چندین دهه چیزهای زیادی را تجربه کرده است (از جمله دوست داشتن و از دست دادن)، و ما با هر نگاه به چشمانش همه چیز را احساس می‌کنیم.

«پاچینکو» یک حماسه‌ی دلنشین بر اساس پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز، امیدها و رویاهای یک خانواده‌ی مهاجر کره‌ای را در چهار نسل به تصویر می‌کشد که در تلاشی تسلیم‌ناپذیر برای بقا و رشد، وطن خود را ترک می‌کنند.

بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سریال‌های کمدی

بهترین بازیگر نقش مکمل زن در رده‌ی کمدی واقعا تنها دسته‌ی اصلی برای سریال‌های در حال پخش است که در آن همه‌ی نامزدهای سال گذشته دوباره در رقابت دیده می‌شوند. جالب خواهد بود که ببینیم آیا مسابقه بین «تد لاسو» و «هک» در سال جاری به عنوان روایت غالب ادامه خواهد داشت، و هانا وادینگهام و جونو تمپل از سریال تد لاسو، و هانا اینبیندر از سریال هک همگی در فهرست نامزدهای نقش مکمل زن جوایز امی ۲۰۲۲ قرار خواهند گرفت یا خیر.

۱. الکس بورشتاین در سریال «خانم میزل شگفت‌انگیز» (The Marvelous Mrs. Maisel)

الکس بورشتاین

الکس بورشتاین که یک بار برنده‌ی امی شده، یکی از بازیگران محبوب آکادمی تلویزیون در سریال «خانم میزل شگفت‌انگیز» از بین سریال‌های آمازون پرایم ویدئو است.

تعداد کمی از بازیگران می‌توانند به راحتی بورشتاین هم در کمدی و هم در درام خوب ظاهر شوند. این بازیگر در قسمت سوم فصل چهارم سریال «خانم میزل شگفت‌انگیز» سخت‌ترین و شیرین‌ترین بازی خود را به نمایش گذاشت که به حق نامزدی در این دسته برازنده‌ی او است.

۲. امی رایان در سریال «تنها قتل‌های داخل ساختمان» (Only Murders in the Building)

امی رایان

امی رایان، نامزد اسکار برای «رفته عزیزم رفته» (Gone Baby Gone) ستایش منتقدان را به دست آورده است، اما انتخاب او برای نامزدی امی امسال به جوایز اسکار ربطی ندارد. نقش به یاد ماندنی او در سریال «تنها قتل‌های داخل ساختمان» محصول شبکه‌ی هولو ثابت کرد که رای دهندگان نباید او را نادیده بگیرند.

۳. هانا وادینگهام در سریال «تد لاسو» (Ted Lasso)

هانا وادینگهام

هانا وادینگهام که اولین جایزه‌ی امی خود را برای شبکه‌ی اپل در سال گذشته دریافت کرد، به نظر می‌رسد کاندیدای اصلی برای حضور چندباره در رقابت‌های امی باشد. با وجود محبوبیت سریال «تد لاسو»، بدون شک او یک بار دیگر در فهرست نامزدها قرار خواهد گرفت.

۴. هانا اینبیندر در سریال «هک» (Hack)

هانا اینبیندر

همراه شدن با افسانه‌ای مانند ژان اسمارت به مهارت (و جرات) جدی نیاز دارد، اما در فصل دوم سریال کمدی «هک»، اینبیندر این کار را انجام می‌دهد. این بازیگر فصل گذشته فرصت زیادی برای کار داشت، زیرا شخصیت او آوا با احساس گناه و ترس از اینکه رئیس دبورا خیانت نهایی او را کشف کند دست و پنجه نرم می‌کرد. اما علی‌رغم تمام درام‌هایی که رخ داد، اینبیندر می‌تواند به خنده‌دارترین شکل ممکن، لبه‌های خشن و تخلفات بزرگ شخصیتش را با صداقتی ملایم متعادل کند و بیننده را به دنبال شخصیتش بکشاند.

هانا اینبیندر احتمالا بعد از وادینگهام، به همان اندازه در حرفه‌اش تبحر دارد که همبازی‌اش ژان اسمارت در این سریال. در حالی که بازی او بیشتر به یک نقش اصلی نزدیک است، قرار گرفتن در فهرست نامزدهای نقش مکمل می‌تواند به او کمک کند تا جایگاهش را محکم‌تر و احتمال برد جایزه‌اش را بیشتر کند.

۵. سارا گلدبرگ در سریال «بری» (Barry)

سارا گلدبرگ

سالی با بازی سارا گلدبرگ، بازیگر کانادایی، در سریال «بری» شبکه HBO شخصیت خودشیفته‌ی شیرینی دارد، آنقدر خودشیفته است که هرگز متوجه نمی‌شود دوست پسرش – هدر بری – یک قاتل است که به کشتن آدم‌ها اعتیاد دارد. در فصل سوم مورد انتظار، سالی سرانجام در حال تبدیل آسیب‌های روحی خود از یک بازمانده‌ی خشونت خانگی به یک منبع سودآور هالیوود است. او در حال تهیه‌کنندگی، نویسندگی و بازی در نمایشی به نام زادگاهش جاپلین، میسوری است که همه چیز درباره‌ی مادری است که دختر کوچکش را در یک رابطه‌ی خشونت‌آمیز راهنمایی می‌کند.

سارا گلدبرگ که فضای بیشتری برای کشف شخصیت بازیگر مشتاق خود در این سریال پیدا می‌کند، لحظات زیادی را برای درخشش در فصل سوم که مدت‌ها در انتظارش بود، به دست می‌آورد. او می‌تواند در این رده‌ی رقابتی پیشتاز باشد.

۶. کیت مک‌کینان در سریال «پخش زنده‌ی شنبه شب» (Saturday Night Live)

کیت مک‌کینان

کیت مک‌کینان دو تندیس امی متوالی را برای بازی در سریال کمدی طولانی مدت «پخش زنده‌ی شنبه شب» دریافت کرد. در این فصل، به او فرصت‌های به یاد ماندنی بیشتری داده شد و به شخصیت‌های دیگری بازگشت که به ما یادآوری می‌کنند که چرا او در دوران تصدی خود بسیار درخشان بوده است (و چرا به طرز باورنکردنی نادیده گرفته می‌شود).

مک کینان در سال ۲۰۱۲ به این سریال پیوست و با تقلید از قاضی فقید دادگاه عالی ایالات متحده، روث بادر گینزبورگ تا الن دی جنرس، مورد علاقه‌ی طرفداران بوده است. مک‌کینان که به یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های برنامه‌ی محبوب «پخش زنده‌ی شنبه شب» تبدیل شده بود، این آخرین فصلی است که در این سریال حضور دارد و برای همیشه از این برنامه‌ی پر بیننده خداحافظی کرده است.

۷. جونو تمپل در سریال «تد لاسو» (Ted Lasso)

جونو تمپل

شخصیت کیلی با بازی جونو تمپل از بسیاری جهات قلب و روح سریال «تد لاسو» محصول اپل تی وی پلاس است و در فصل گذشته شخصیت او رشد کرد – به خصوص در صحنه‌هایش با برت گلدشتاین که نقش شریک زندگی‌اش را بازی می‌کرد. او با یک نامزدی امی برای این سریال فوتبالی وارد رقابت‌های امسال می‌شود.

۸. شرلی لی رالف در سریال «مدرسه‌ی ابوت» (Abbott Elementary)

شرلی لی رالف

رالف به‌عنوان باربارا هاوارد، مدیر ارشد مدرسه، جاذبه‌ها و ظرافت فوق‌العاده‌ای را به سریال کمدی «مدرسه‌ی ابوت» محصول شبکه‎‌ی ABC آورد. رالف از روزهای بازی در «زندگی همین است» (It’s a Living) و «موشا» (Moesha) یک گنجینه‌ی واقعی بوده است، و دیدن او که در چنین نقشی بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

رالف که لحظات خنده‌دار فراوانی تقدیم بیننده می‌کند، برخی از درخشان‌ترین صحنه‌های سریال شامل او می‌شود. با این حال، آیا او نامزدی‌اش را با همبازی‌هایش ژانل جیمز و لیزا آن والتر تقسیم می‌کند؟

بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سریال‌های کوتاه

از زمانی که بهترین بازیگر نقش مکمل زن در مجموعه‌های کوتاه یا آنتولوژی یا فیلم، نامزدی داشته باشد مدت زیادی گذشته است. آخرین بار واقعا زمانی بود که رجینا کینگ برای «جنایت آمریکایی» (American Crime) در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ برنده شد. این اولین باری بود که این بخش یک برنده پشت سر هم داشت. از آن زمان، این بخش ترکیبی از برندگان در هر سطح، با بازیگران مختلف از پروژه‌های مختلف در شبکه‌های مختلف داشته است. با این حال، یک برنده از HBO در سال جاری می‌تواند شروع یک تغییر بزرگ باشد.

سوفیا دی مارتینو و گوگو مباتا راو از سریال «لوکی»، لنا هدی از سریال «لوله‌کش‌های کاخ سفید» (The White House Plumbers) و لیلی راب از سریال«عشق و مرگ» (Love and Death) واجد شرایط نیستند و ما ۵ نامی را که احتمال بیشتری برای حضور در بین نامزدهای نقش مکمل زن جوایز امی ۲۰۲۲ خواهند داشت نام بردیم.

۱. جنیفر کولیج در سریال «نیلوفر سفید» (The White Lotus)

جنیفر کولیج

کولیج با بازی در نقش تانیا مک‌کویید، یک زن برونگرا و خوش‌گذران، به طرز ماهرانه‌ای خط باریکی بین کمدی و درام را طی کرد و بارها اغلب بینندگان را بر سر دوراهی خنده و گریه رها کرد. اما پیروزی واقعی این بازیگر این بود که چگونه توانست تانیا را – که مسلما غیرقابل نفوذترین شخصیت سریال کوتاه شبکه‌ی HBO است – به ملموس‌ترین شخصیت تبدیل کند.

کولیج پس از بازی در سریال «نیلوفر سفید» به پدیده‌ای در رسانه‌های اجتماعی و محافل تبدیل شد. او می‌تواند مطمئن‌ترین بازیگری باشد که در فهرست نامزدی بهترین بازیگر نقش مکمل زن قرار می‎گیرد.

۲. اندی مک‌داول در سریال «خدمتکار» (Maid)

اندی مک‌داول

بازیگر اندی مک داول همیشه امیدوار بود که فرصتی برای همکاری با دخترش مارگارت کوالی پیدا کند، بنابراین وقتی کوالی نقش اصلی را در سریال «خدمتکار» نتفلیکس به دست آورد، به مک داول پیشنهاد کرد در این پروژه به او ملحق شود.

این بازیگر قدر نادیده در کنار دخترش مارگارت کوالی دوباره با سریال «خدمتکار» محصول نتفلیکس جهان را شگفت‌زده کرد. از آنجایی که سریال با وجود داول جان دوباره‌ای می‌گیرد، ممکن است او تنها کسی باشد که می‌تواند از جنیفر کولیج و سریال «نیلوفر سفید» شبکه‌ی HBO پیشی بگیرد.

۳. لاری میتکالف در سریال «دراپ اوت» (The Dropout)

لاری میتکالف

لاری میتکالف با چندین نامزدی و برد جایزه‌ی امی، علاوه بر نقش بازیگر مهمان در دسته‌ی سریال‌های کمدی برای «هک»، ظرافت و توانمندی را در سریال «دراپ اوت» به تصویر می‌کشد. شبکه‌ی هولو با سریال «دراپ اوت» شانس زیادی برای بردن جایزه در این بخش دارد و میتکالف می‌تواند یک انتخاب بدون تردید باشد.

۴. کانی بریتون در سریال «نیلوفر سفید» (The White Lotus)

کانی بریتون

کانی بریتون که همیشه در نقش‌های مکمل ظاهر می‌شود و به یاد نداریم که در نقش اصلی او را دیده باشیم، در برداشت طنز اچ بی او از ثروتمندان بی‌نظیر عمل می‌کند. در حالی که بسیاری از همبازی‌های او نیز در ترکیب حضور دارند، به ویژه کولیج، به همراه الکساندرا داداریو و سیدنی سوینی، او نامزد احتمالی بعدی است که در صف جوایز امی قرار می‌گیرد.

۵. کیتلین دیور در سریال «دوپسیک» (Dopesick)

کیتلین دیور

کیتلین دیور، هیجان‌انگیز و عمیقا تکان‌دهنده، بهترین بازی حرفه‎‌ای خود را در سریال کوتاه «دوپسیک» به کارگرانی دنی استرانگ ارائه می‌کند. او که در کنار ستاره مایکل کیتون ایستاده، اعتبار قابل توجهی دریافت می‌کند که او را در بین انبوه نامزدهای احتمالی امی در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن امسال قرار می‌دهد.

منبع: indie wire

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه