هر آنچه درباره‌ی آیفون SE 3 می‌دانیم

۱۷ بهمن ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
آیفون SE 3

اپل از ماه‌ها قبل فرایند ساخت نسل جدید آیفون SE را آغاز کرده است و طبق جدیدترین گزارش‌های منتشر شده، تا چند هفته‌ی دیگر شاهد رونمایی از این گوشی خواهیم بود. اگرچه این گوشی از طراحی جذاب و پر زرق‌وبرقی بهره نمی‌برد، اما به عنوان یک گوشی ۳۹۹ دلاری امکانات جذابی ارائه خواهد کرد. در این مطلب به طور مختصر و مفید به تمام شایعات منتشر شده‌ی مربوط به آیفون SE 3 می‌پردازیم.

طراحی

همانطور که احتمالا می‌دانید، آیفون SE 3 از نظر طراحی هیچ تفاوتی با نسل قبلی ندارد که آن هم با طراحی آیفون ۸ به دست کاربران رسید. در حال حاضر کاربران برای خرید آیفون SE 2 می‌توانند از بین رنگ‌های سفید، مشکی و قرمز دست به انتخاب بزنند و احتمالا اپل این ترکیب رنگ را برای نسل سوم SE حفظ می‌کند.

آیفون SE 3

این گوشی با نمایشگر ۴٫۷ اینچی راهی بازار می‌شود که اطراف آن حاشیه‌های ضخیمی قرار دارد و همچنین در بخش پایینی هم دکمه‌ی هوم حاوی تاچ آی‌دی انجام وظیفه می‌کند. در حال حاضر تمام مدل‌های جدید آیفون از سیستم فیس آی‌دی بهره می‌برند ولی اپل بار دیگر برای آیفون SE از حسگر اثر انگشت موسوم به تاچ آی‌دی استفاده خواهد کرد. البته باید خاطرنشان کنیم که طبق برخی شایعات منتشر شده، نسل بعدی این گوشی همراه با قابلیت فیس آی‌دی عرضه خواهد شد.

پنل پشتی این گوشی مبتنی بر شیشه است تا امکان استفاده از شارژ بی‌سیم مهیا شود ولی کاربران نمی‌توانند از تکنولوژی مگ‌سیف بهره ببرند. مانند مدل‌های قدیمی، این گوشی هم دارای گواهی IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است. در ضمن با توجه به اینکه اپل طراحی بدنه‌ی این گوشی را تغییر نداده، به احتمال زیاد در زمینه‌ی ظرفیت باتری هم با تغییری روبرو نخواهیم شد.

اینترنت ۵G

آیفون SE 3

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آیفون SE 3 پشتیبانی آن از اینترنت ۵G است. در حال حاضر آیفون ۱۲ مینی ارزان‌ترین آیفون ۵G محسوب می‌شود که برای خرید آن باید حداقل ۵۹۹ دلار بپردازید. اما نسل جدید آیفون SE بر اساس گزارش‌ها ۲۰۰ دلار ارزان‌تر از آیفون ۱۲ مینی است. علاوه بر اینکه این گوشی ارزان‌ترین آیفون ۵G خواهد بود، بلکه گفته می‌شود سرعت اینترنت موبایل آن هم در حد سری آیفون ۱۳ خواهد بود. در حال حاضر شبکه‌های مبتنی بر امواج میلی‌متری بیشترین سرعت اینترنت ۵G را ارائه می‌دهند و عمدتا شرکت‌های آمریکایی از این فناوری بهره می‌برند. از طرف دیگر، بیشتر کشورهای جهان برای اینترنت ۵G از فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز استفاده می‌کنند که از نظر سرعت قابل مقایسه با امواج میلی‌متری نیستند.

چیپست جدید

آیفون SE 3

مدل فعلی آیفون SE از چیپست A13 استفاده می‌کند و مطابق انتظار، نسل بعدی این گوشی از چیپست بهتری بهره می‌برد. گفته می‌شود اپل برای این گوشی چیپست A15 را در نظر گرفته که سری آیفون ۱۳ هم از همین تراشه استفاده می‌کنند. البته برخی شایعات به بهره‌گیری این گوشی از چیپست A14 اشاره کرده‌اند.

عمر باتری

باتری مدل فعلی آیفون SE برای تماشای ویدیو حدود ۱۳ ساعت دوام می‌آورد و دوام باتری برای استریم ویدیو به ۸ ساعت می‌رسد. همچنین با استفاده از شارژر ۱۸ وات، در عرض ۳۰ دقیقه میزان شارژ باتری از ۰ به ۵۰ درصد می‌رسد. بنابراین برای آیفون SE 3 هم باید انتظار تکرار همین اعداد را داشته باشیم.

دوربین‌ها

آیفون‌ SE‌ 3

گفته می‌شود نسل جدید آیفون SE از دوربین بهتری استفاده می‌کند و ممکن است دوربین آیفون ۱۳ برای آن مورد استفاده قرار بگیرد. اگرچه در این زمینه اطلاعات دقیقی فاش نشده، ولی در کل باید انتظار بهره‌گیری از دوربین بهتری را داشته باشیم. برای یادآوری باید بگوییم که مدل فعلی آیفون SE از دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی و دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

نام‌گذاری

در رابطه با نام آیفون SE جدید شایعات زیادی منتشر شده است. برخی می‌گویند این گوشی با نام آیفون SE 5G معرفی می‌شود ولی برخی دیگر بر این باور هستند که مانند دو نسل قبلی، بار دیگر نام آیفون SE بدون پسوند یا پیشوند خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از افشاگران هم مدعی شده که اپل برای این گوشی نام iPhone SE+ 5G را انتخاب کرده است. اما با توجه به اینکه این شرکت معمولا از اصطلاح پلاس برای گوشی‌های دارای نمایشگرهای بزرگ استفاده می‌کند، احتمالا با این نام روبرو نخواهیم شد.

قیمت

این گوشی قرار است با قیمت پایه‌ی ۳۹۹ دلاری به دست کاربران برسد و در این زمینه تفاوتی با نسل قبلی نخواهد داشت.

تاریخ معرفی

آیفون‌ SE‌ 3

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ، اپل در تاریخ ۸ مارس (۱۷ اسفند) با برگزاری یک رویداد از نسل جدید آیفون SE و آیپد ایر رونمایی خواهد کرد. در کنار این دو گجت، احتمالا شاهد رونمایی از مک مینی مبتنی بر تراشه‌های M1 پرو و M1 مکس هم خواهیم بود.

آینده‌ی آیفون SE

با وجود اینکه هنوز نسل سوم آیفون SE معرفی نشده، اما طی ماه‌های گذشته گزارش‌های زیادی در مورد نسل چهارم آن هم منتشر شده است. گفته می‌شود این گوشی با نمایشگر بزرگ‌تر و بدون تاچ آی‌دی در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد. از بین ویژگی‌های فاش شده از آن می‌توانیم به بهره‌گیری از نمایشگر حفره‌دار مبتنی بر اندازه‌ی بین ۵.۷ تا ۶.۱ اینچی اشاره کنیم.

منبع: MacRumors

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه