کیا جزئیات تازه‌ای از نخستین خودروی الکتریکی خود به نمایش گذاشت

۱۹ اسفند ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
EV6 نخستین خودروی الکتریکی کیا

کیا پیش‌نمایشی از EV6 به‌عنوان نخستین خودروی تمام الکتریکی خود ارائه داده است و این طور که پیداست شاهد ورود یک کراس‌اوور جذاب به بازار خواهیم بود.

پیش از این اطلاع داشتیم که نخستین خودروی الکتریکی (EV) کیا یک کراس‌اوور کم‌ارتفاع است که از پلتفرم جدید E-GMP هیوندای بهره می‌برد اما اکنون کیا پیش‌نمایشی از این خودرو ارائه داده که جزئیات بیشتری را نشان می‌دهد و به‌سادگی EV6 نام گرفته است؛ روند نام‌گذاری که این خودروساز در آینده هم دنبال خواهد کرد.

این پیش‌نمایش یک زبان طراحی جدید و جذاب را برای خودروهای الکتریکی کیا نشان می‌دهد. EV6 دارای یک سقف مدرن به اسپویلر عقب یکپارچه در بالای در عقب و همچنین یک کشیدگی کوچک در عقب است.

بخش جلویی خودرو با یک برآمدگی کوتاه شکل گرفته و چراغ‌های جلوی باریک دارای الگوی جذاب LED چندبخشی هستند. EV6 جلوپنجره‌ی مشبک کوچکی دارد و از سوی دیگر زیر لوگوی جدید کیا، یک صفحه‌ی سیاه نازک دیده می‌شود، اما به‌نظر می‌رسد که ورودی هوا در سپر پایینی جای گرفته است.

همچنین دیده می‌شود که خودروی الکتریکی کیا دارای دستگیره‌های پنهان‌شونده در هر چهار در است که به آیرودینامیک بهتر خودرو کمک می‌کند. چرخ‌های بزرگ، یک ستون A سیاه‌رنگ و یک پنجره‌ی شیب‌دار در ستون C دیگر بخش‌هایی هستند که در این پیش‌نمایش دیده می‌شوند.

EV6 نخستین خودروی الکتریکی کیا
EV6 نخستین خودروی الکتریکی کیا

بخش دیگر این خودرو چراغ‌های عقب آن است که به صورت سراسری و مانند یک نوار نورانی در پشت خودرو امتداد یافته‌اند. این چراغ‌ها هم از LED چندبخشی بهره می‌برند و سیگنال‌های چرخشی جذابیت آن را بیشتر کرده است.

با توجه به اینکه EV6 بر روی پلتفرم E-GMP هیوندای سوار شده است و در خودروی آینده‌ی هیوندای با نام «آیونیک ۵» (Ioniq 5) و یک جنسیس الکتریکی و دست‌کم هفت خودروی دیگر کیا در آینده هم استفاده خواهد شد، بسیاری از ویژگی‌های فنی آن معلوم است.

EV6 در مدل پایه احتمالا دارای یک موتور تک برای چرخ‌های عقب است و گزینه‌یی دو موتوره و چهار چرخ متحرک به صورت اختیاری در دسترس خواهد بود. اگرچه پلتفرم E-GMP حدود ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد که امکان شتاب‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در کمتر از ۳٫۵ ثانیه را ممکن می‌سازد، اما سریع‌ترین مدل EV6 به احتمال زیاد در ابتدا مشخصاتی مانند هیوندای آیونیک ۵ دارد و با ۳۰۶ اسب بخار قدرت، ۶۰۵ نیوتن متر گشتاور و شتاب صفر تا ۱۰۰ حدود ۵ ثانیه خواهد داشت.

EV6 نخستین خودروی الکتریکی کیا

خودروی الکتریکی EV6 باید دارای حداکثر برد ۴۸۰ کیلومتر طبق استاندارد WLTP اروپا و قابلیت شارژ ۸۰۰ ولت باشد. از سویی با مشخصات اعلام شده، هیوندای آیونیک ۵ با شارژ سریع ۳۵۰ کیلووات جریان مستقیم (DC) می‌تواند تنها در ۵ دقیقه برای طی ۱۰۰ کیلومتر شارژ شود و در ۱۸ دقیقه به ۸۰ درصد شارژ برسد. اکنون باید دید آیا EV6 هم از سیستم شارژ V2L که در آن خودرو مانند یک ژنراتور انرژی چیزهایی مانند لوازم و دوچرخه‌ی برقی را تأمین می‌کند، بهره می‌برد یا خیر.

خودروهای الکتریکی کیا با حروف EV آغاز می‌شوند و نام EV6 نشان می‌دهد که هنوز جای زیادی برای مدل‌هایی با ویژگی‌های قدرتمندتر یا ضعیف‌تر در خط تولید وجود دارد. این روند نام‌گذاری عرضه به بازارهای جهانی را آسان‌تر می‌کند اما فاصله گرفتن کیا از نام‌های بزرگی مانند «استینگر» (Stinger)، «کارنیوال» (Carnival) و «تلوراید» (Telluride) کمی ناامید‌کننده است. زیرا علاوه بر خودروهای الکتریکی، بسیاری دیگر از مدل‌های کیا هم به سمت نام‌گذاری عددی می‌روند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به K5 و K8 اشاره کرد.

به گفته‌ی کیا EV6 اواخر این ماه رونمایی می‌شود و احتمالا فروش آن از پاییز آغاز خواهد شد. انتظار می‌رود که قیمت این خودرو به صورت پایه از حدود ۴۵ هزار دلار شروع شود.

عکس‌ها: EV6 نخستین خودروی الکتریکی کیا

Credit: Kia

منبع: CNet

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه