هر آنچه باید درباره‌ی مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ بدانید

۱۷ خرداد ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
مک‌بوک ایر

شب گذشته اپل از مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ رونمایی کرد که در کنار طراحی جدید و بهره‌گیری از چیپست M2، با دیگر ویژگی‌های جدید راهی بازار می‌شود. در این مطلب به مهم‌ترین ویژگی‌های این لپ‌تاپ می‌پردازیم.

پشتیبانی از فقط یک مانیتور اکسترنال

نسل قبلی مک‌بوک پرو از فقط یک مانیتور اکسترنال پشتیبانی می‌کند و متاسفانه مدل جدید آن هم با همین محدودیت روبرو است. اپل می‌گوید کاربران با خرید این مک‌بوک می‌توانند از یک مانیتور با رزولوشن ۶K و رفرش ریت ۶۰ هرتز بهره ببرند.

باریک‌تر از اولین آیفون

ضخامت این لپ‌تاپ به ۱۱.۳ میلی‌متر می‌رسد و وزن آن هم فقط ۱.۲ کیلوگرم است. این یعنی بدنه‌ی این مک‌بوک حتی از اولین آیفون و آیفون ۳G هم باریک‌تر است.

تاندربولت ۳

برخلاف مدل‌ جدید مک‌بوک پرو و مک استودیو، مک‌بوک ایر جدید به جای پورت‌های تاندربولت ۴ از تاندربولت ۳ استفاده می‌کند. این دو پورت تاندربولت ۳ برای کارهایی مانند شارژ شدن لپ‌تاپ، اتصال به مانیتور اکسترنال، به عنوان پورت USB 4 و USB 3.1 نسل ۲ می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

هماهنگی رنگ کابل مگ‌سیف با رنگ بدنه

مک‌بوک ایر

برخلاف کابل‌ مگ‌سیف ارائه شده با مدل‌های مک‌بوک پرو، کاربران مک‌بوک ایر جدید با توجه به رنگ بدنه، از کابل مگ‌سیف هماهنگ با رنگ بدنه‌ی موردنظر بهره می‌برند.

قیمت مدل‌های مختلف

ارزان‌ترین مدل این لپ‌تاپ ۱۱۹۹ دلار قیمت دارد که با پرداخت این مبلغ می‌توانید از تراشه‌ی دارای پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی ۸ هسته‌ای، ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD بهره ببرید. از سوی دیگر اگر به دنبال استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی ۱۰ هسته‌ای به همراه ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی هستید باید ۱۴۹۹ دلار بپردازید.

لوازم جانبی موجود در جعبه

در جعبه‌ی این لپ‌تاپ یک شارژر ۳۵ واتی با پورت دوگانه دیده می‌شود. اپل اعلام کرده که کاربران در صورت تمایل به استفاده از شارژر ۶۷ واتی، بدون پرداخت هزینه‌ی جداگانه می‌توانند این شارژر را دریافت کنند. به لطف این شارژر ۶۷ واتی، می‌توانید باتری مک‌بوک ایر را در عرض ۳۰ دقیقه از ۰ به ۵۰ درصد برسانید.

تاریخ عرضه

اپل هنوز تاریخ دقیق عرضه‌ی این لپ‌تاپ را اعلام نکرده و فقط گفته که در ماه آینده‌ی میلادی به دست کاربران می‌رسد.

منبع: ۹To5Mac

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه