فورد اسکیپ ۲۰۲۳ با کابینی مدرن‌تر معرفی شد

۷ آبان ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
فورد اسکیپ 2023

فورد اسکیپ (Escape) در اروپا و سایر بازارهای جهانی خودرو به نام «کوگا» شناخته می‌شود. نسل چهارم فورد اسکیپ در پاییز سال ۲۰۱۹ روانه‌ی بازارهای جهانی شد و اکنون این خودروساز آمریکایی مدل فیس لیفت این کراس اوور اقتصادی را کاربران معرفی کرده است. فورد اسکیپ ۲۰۲۳ از چراغ‌های اصلی متفاوتی نسبت به قبل بهره می‌برد که در تریم ST این چراغ‌ها به وسیله یک نوار LED به یک دیگر وصل شده‌اند. شرکت فورد تریم ST اسکیپ ۲۰۲۳ را به عنوان لوکس‌ترین و جذاب‌ترین تریم این خودروی جدید روانه‌ی بازار خواهد کرد که از لحاظ ظاهری تفاوت‌هایی با دیگر تریم‌های این خودرو دارد.

مدیر طراحی شرکت فورد یعنی «آمکو لینارتز» طی مصاحبه‌ای اعلام کرده که بسیاری از مشتریان به کراس‌­اورهای جعبه‌­ای شکل با ظاهر خشن علاقه ندارند و به همین دلیل بوده که اسکیپ ۲۰۲۳، فرم کلی خود را حفظ کرده و استایلی آفرودی ندارد. این شرکت جهت اعمال تغییرات ظاهری این خودرو از رویکرد محتاطانه‌ای استفاده کرده که این تغییرات شامل نصب چراغ‌های LED جدید در جلو با طراحی جدید برای تمامی تریم‌های این خودروی جدید است. همچنین مدل ST لاین فورد اسکیپ ۲۰۲۳ در تریم Elite به صورت استاندارد و در تریم Select به صورت آپشنال از رینگ‌های ۱۹ اینجی بهره می‌برند که جذابیت‌‌های این خودروی جدید را دوچندان کرده‌اند.

فورد اسکیپ 2023

درون کابین فورد اسکیپ ۲۰۲۳ شاهد تغییرات بسیار چشمگیرتری نسبت به ظاهر بیرونی آن هستیم؛ جایی که سیستم مالتی مدیا و سرگرمی این کراس اوور به رابط کاربری SYNC 4 تغییر پیدا کرده که اپل کار پلی و اندروید اتو را در اختیار مشتریان این خودرو قرار می‌‌دهد و برای آن‌ها به‌روزرسانی‌های متعددی نیز عرضه خواهد شد. تغییر بسیار واضح‌تری که نگاه طرفداران را به خود جلب کرده، نمایشگر بسیار بزرگ ۱۳.۲ اینچی فورد اسکیپ ۲۰۲۳ است که در کنار صفحه‌نمایش پشت آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی روی داشبورد این خودرو به چشم می‌خورد.

مشتریان فورد اسکیپ ۲۰۲۳ بسته به مدل انتخابی قادرند از تجهیزات ایمنی پیشرفته‌ای نظیر کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و شروع مجدد حرکت، دوربین دید ۳۶۰ درجه، سنسورهای پارک عقب، ترمز اضطراری پیشگیری کننده از برخورد جلو و کمکی فرمان و کمکی تنظیم کننده سرعت بهره ببرند. همچنین آن‌ها می‌توانند با پرداخت مبلغ اضافه، سیستم Co-Pilot 360 را برای این کراس اوور اقتصادی سفارش دهند و به صورت یکپارچه سیستم Intersection 2.0 هم با آن ارائه می‌شود که ریسک برخورد و تصادف با خودرو و عابرین پیاده را در زمان گردش به چپ و راست بسیار کمتر خواهد کرد.

فورد اسکیپ 2023

از دیگر امکانات پیشرفته این خودرو می‌توان به دستیار تشخیص نقطه‌ی کور جدید اشاره کرد که علاوه بر چراغ هشدار در آینه جانبی فرمان خودرو را می‌لرزاند تا راننده از خطرهای احتمالی پیش‌رو آگاه شود. خودروی جدید فورد از پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری اکوبوست بهره می‌برد که قادر به تولید ۱۸۰ اسب بخار قدرت است. باید اشاره کنیم که این نیروی تولیدی به صورت استاندارد به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و به صورت آپشنال امکان سفارش آن به صورت تمام چرخ محرک هم وجود دارد. مدل هیبرید و دیفرانسیل-عقب این خودرو هم قابل سفارش است که می‌تواند با یکبار شارژ مسافتی در حدود ۸۸۰ کیلومتر را طی کند.

فورد اسکیپ 2023

تریم ST لاین فورد اسکیپ ۲۰۲۳ از سوی دیگر، از موتور ۲ لیتری اکوبوست بهره می‌برد که قادر به تولید ۲۵۰ اسب بخار قدرت بوده و به صورت استاندارد دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک است. فورد اسکیپ ۲۰۲۳ در مدل پلاگین هیبریدی با پیشرانه ۲.۵ لیتری بنزین­‌سوز، موتور برقی و گیربکس CVT عرضه شده که ۲۱۰ اسب‌­بخار قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. این خودرو در حالت تمام برقی می‌تواند مسافتی در حدود ۵۵ کیلومتر را تحت سیکل EPA طی کند. همچنین پک باتری پلاگین هیبریدی این خودرو در عرض ۱۰ تا ۱۱ ساعت شارژ با یک شارژر ۱۱۰ ولتی سطح ۱ به طور کامل شارژ می‌شود. در صورت بهره‌گیری از شارژر سطح ۲ با خروجی ۲۴۰ ولتی، طی سه و نیم ساعت می‌توان پک باتری این خودرو را شارژ کرد.

در نهایت باید به قیمت این خودروی جدید فورد اشاره کنیم که تریم پایه فورد اسکیپ ۲۰۲۳ با قیمت ۲۸,۹۹۵ دلار، تریم Active  ۳۰,۳۴۰دلار، تریم ST-Line با قیمت ۳۱,۳۳۵ دلار، تریم ST-Line Select با قیمت ۳۵,۵۳۵ دلار، تریم Platinum با قیمت ۳۳۷,۴۶۰ دلار، تریم ST-Line Elite با قیمت ۳۹,۹۵۵ دلار و مدل پلاگین هیبریدی با قیمت ۳۹,۹۹۵ دلار برای سفارش در وب‌سایت این شرکت در دسترس است. عرضه‌ی فورد اسکیپ ۲۰۲۳ از اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.

منبع: Motor 1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه