مازراتی از خودروی تبدیل‌شونده‌ی سیلو MC20 رونمایی کرد

۵ خرداد ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
مازراتی سیلو MC20

مازراتی از خودروی جدید «MC20 سیلو» که در حقیقت نسخه‌ی اسپایدر و سقف تاشوی MC20 محسوب می‌شود، رونمایی کرد.

«ام۲۰ سیلو» (MC20 Cielo) همانند نسل قبلی خود با موتور شش سیلندر V6 «نتونو» (Nettuno) عرضه می‌شود و وزن آن تنها ۶۵ کیلوگرم بیشتر از مدل کوپه است که خودش هم یک پیشرفت نسبت به مدل پایه به شمار می‌رود. شاسی فیبر کربنی هم مشابه همان استایل بدنه‌ی نسخه‌های موجود است.

مازراتی در MC20 سیلو به‌عنوان نسخه‌ی تبدیل‌شونده (Convertible) یا کانورتیبل MC20 یک پنجره‌ی الکتروکرومیک نصب کرده است که با فشار یک دکمه روی کنسول مرکزی، از شفاف به مات تبدیل می‌شود. در عین حال سقف آن برداشته هم می‌شود و همچنان درهای پروانه‌ای آن هم رو به بالا باز می‌شوند.

مازراتی سیلو MC20
مازراتی سیلو MC20

به گفته‌ی این کمپانی ایتالیایی، درهای پروانه‌ای تنها عنصر فراتر از نیاز در طراحی این خودرو هستند زیرا فقط بر عملکرد تمرکز نمی‌کنند، بلکه در ظاهر خودرو هم نقش دارند. این شرکت می‌خواهد متفاوت باشد و عقیده دارد که مکانیسم باز شدن عمودی درها چیزی بیش از یک ویژگی چشم‌نواز است و هنگام پارک کردن در کنار یک سطح عمودی، از افتادن خط و خش روی درها جلوگیری می‌کند.

روشنایی خوشه ابزار و واحد چندرسانه‌ای و همچنین روشنایی داخلی، بسته به وضعیت سقف که می‌تواند پایین، شفاف یا مات باشد، تغییر می‌کند. این سقف جمع‌شونده‌ی «کریستال مایع پراکنده پلیمری» (PDLC) را می‌توان تنها در ۱۲ ثانیه باز و بسته کرد.

مازراتی سیلو MC20

یکی دیگر از عناصر اصلی این خودرو رنگ است که از یک فلز سه لایه با نام «آکوامارینا» (Acquamarina) بهره می‌برد. مشتریان می‌توانند رنگ‌بندی جدید را توسط برنامه‌ی سفارشی‌سازی «فوریسریه» (Fuoriserie) این شرکت سفارش دهند. ایده‌ی اصلی استفاده از یک رنگ پایه‌ی خاکستری پاستلی است که روی آن یک تم آبی رنگین‌کمانی قرار می‌گیرد تا به تعامل رنگ با نور محیط کمک کند. با این حال، هنوز هم می‌توان رنگ کاملا دلخواه را سفارش داد.

مازراتی هنوز همه‌ی مشخصات MC20 Cielo را اعلام نکرده است، اما این اَبَرخودروی ایتالیایی قرار است موتوری مشابه همتای سقف ثابت خود داشته باشد. بنابراین یک موتور ۳.۰ لیتری دوقلوی توربو V6 که به عنوان یک «موتور ۱۰۰ درصد مازراتی» توصیف شده است، با قدرت ۶۲۱ اسب بخار (۶۳۰ اسب بخار قدرت اسمی) و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور قلب آن را تشکیل می‌دهد.

مازراتی سیلو MC20
مازراتی سیلو MC20
مازراتی سیلو MC20
مازراتی سیلو MC20
مازراتی سیلو MC20
مازراتی سیلو MC20
مازراتی سیلو MC20
مازراتی سیلو MC20

این پیشرانه تا حدودی از موتور V8 دوقلوی توربوشارژر فراری F154 و همچنین از موتور ۶۹۰T آلفارومئو الهام گرفته است که حجمی مشابه دارد، اما این دو موتور تزریق دوگانه یا محفظه‌ی پیش‌سوز و شمع دوتایی ندارند.

جعبه دنده‌ی اتوماتیک هشت سرعته و دوکلاچه دارای دو دنده‌ی اُوِردرایو فراتر از ۶ دنده‌ی استاندارد است و کسانی که با C8 کوروت رانندگی کرده‌اند، با وجود داشتن نرم‌افزار سفارشی‌سازی شده‌ی مازراتی، با این سیستم آشنایی دارند.

مازراتی سیلو MC20
مازراتی سیلو MC20

ارقام عملکردی خودرو هنوز فاش نشده است، اما به‌نظر نمی‌رسد کند باشد. به‌عنوان یک نشانه، MC20 می‌تواند در ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و بیشینه سرعت آن هم ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت است. اما هنوز مشخص نیست که آیا ۶۵ کیلوگرم اضافه در این نسخه‌ی تازه باعث ۰.۱ ثانیه افزایش در عدد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر خواهد شد یا خیر. آنچه می‌دانیم این است که حداکثر گشتاور این موتور بین ۳۰۰۰ تا ۵۵۰۰ دور در دقیقه ارائه می‌شود.

تجهیزات استاندارد خودرو شامل سیستم‌های معمول و همچنین طیف گسترده‌ای از سیستم‌های ایمنی فعال، ازجمله ترمز اضطراری خودکار، اطلاعات علائم راهنمایی و رانندگی و یک دوربین ۳۶۰ درجه‌ی جدید است. هر سه ویژگی برای MC20 در مدل سال ۲۰۲۲ جدید هم وجود دارند. این لیست همچنین شامل موارد رایجی مانند سنسورهای پارک، دوربین دید عقب یا نظارت بر نقاط کور هم می‌شود.

قیمت این خودرو بعدا اعلام خواهد شد، اما غیر قابل انتظار نیست که از ۲۱۲ هزار دلار که قیمت پایه‌ی MC20 است، بیشتر باشد.

عکس‌ها: مازراتی سیلو MC20
Credit: Maserati

منبع: Auto Evolution

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه