جزئیات قیمت و تیپ‌های نیسان آریا ۲۰۲۳ مشخص شد

۲۸ آبان ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
نیسان آریا 2023

خودروی شاسی‌بلند الکتریکی نیسان آریا مدل سال ۲۰۲۳ که مدت‌ها انتظار آن می‌رفت، سرانجام با مشخص شدن جزئیات تیپ‌های آن، برای سفارش دردسترس قرار گرفت.

به گفته‌ی نیسان تأخیر قابل توجه بین اولین نگاه به آریا و نهایی شدن آن برای خط تولید را می‌توان به مشکلات زنجیره‌ی تأمین که همه چیز از رایانه گرفته تا خودرو و هر چیزی که در این بین نیاز به حمل‌ونقل یا تأمین از خارج از کارخانه را داشته باشد، مرتبط داست. اما اکنون نیسان جدید سرانجام یک سال دیگر در خیابان‌ها خواهد بود.

نیسان آریا 2023
نیسان آریا 2023

نیسان آریا که در پاییز ۲۰۲۲ با سه تریم دیفرانسیل جلو و یک نسخه‌ی چهار چرخ محرک عرضه می‌شود، با شروع قیمت از ۴۷ هزار دلار آماده‌ی سفارش است و کاربران می‌توانند این شاسی‌بلند جمع‌وجور برقی را با ۵۰۰ دلار سپرده، پیش‌سفارش دهند.

مشخصات تیپ‌ها

نیسان آریا ۲۰۲۳ از ۴۷ هزار و ۷۵ دلار برای تیپ «ونچر پلاس» (Venture Plus) که مدل ابتدایی تک موتوره و محور جلو محرک است، شروع می‌شود. انتظار می‌رود این نسخه با باتری ۸۷ کیلووات ساعتی خنک‌شونده توسط مایع عرضه شود و با توان ۲۳۸ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر، بردی حدود ۴۸۰ کیلومتر ارائه دهد.

در میان خودروهای الکتریکی امروزی، برد کوتاهی به‌نظر می‌رسد اما آریا در کنار این برد، نرخ شارژ سریع ۱۳۰ کیلوواتی جریان مستقیم (DC) دارد که در مدت کمی بیش از ۴۰ دقیقه شارژ را از صفر تا ۱۰۰ درصد و طی ۳۲ دقیقه تا ۸۰ درصد می‌رساند.

نیسان آریا 2023

این آریا سطح ابتدایی، همچنین به‌صورت استانارد با صنلی‌های جلوی برقی شش جهته برای پشتیبانی از فضای داخلی سالن-مانند ویژه عرضه می‌شود. چراغ‌های LED جلو، چراغ‌های غقب و چراغ‌های روشنایی در روز، یک نشان نورانی نیسان، مانند آنچه به‌تازگی در بسیاری از خودروهای بنز دیده می‌شود هم در این تیپ وجود دارد.

همچنین فرمان با روکش چرمی پوشانده شده و فضای داخلی از روشنایی محیطی بهره می‌برد. سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی هم با چهار پورت شارژ USB در جلو و عقب، فناوری نیسان کانکت (Nissan Connect EV) پشتیبانی و بی‌سیم از کارپلی اپل و باسیم از اندروید اتو و به‌روزرسانی نرم‌افزار پایه تحت اینترنت عرضه می‌شود. همچنین تهویه مطبوع خودرو، کنترل هوای خودکار دو محدوده‌ای با دریچه‌های هوای ردیف دوم دارد.

نیسان آریا 2023
نیسان آریا 2023
نیسان آریا 2023
نیسان آریا 2023
نیسان آریا 2023
نیسان آریا 2023
نیسان آریا 2023
نیسان آریا 2023

تیپ بعدی در خط تولید، «آریا ایولو پلاس» (Ariya Evolve Plus) است که با قیمت ۵۰ هزار و ۱۲۵ دلار عرضه می‌شود و دقیقا از همان موتور و بسته‌ی باتری تیپ قبلی استفاده می‌کند اما از یک مون‌روف برقی پانوراما، در برقی، چراغ‌های مه‌شکن LED، برف‌پاک‌کن‌های حسگر خودکار، صندلی‌های جلوی برقی هشت جهته هم استفاده می‌کند.

این مدل همچنین فناوری فرستنده و گیرنده‌ی در گاراژ «هوم‌لینک» (HomeLink)، شارژ دستگاه بی‌سیم، جعبه‌ی دستکش موتوری، آینه عقب هوشمند، نمایشگر اطراف خودرو و فضای ذخیره‌سازی در کف دارد.

مدل برتر محور جلو محرک هم تریم «پریمیر» (Premiere) است که فقط برای کسانی که در برنامه‌ی رزرو پیشرفته شرکت می‌کنند، دردسترس خواهد بود. این تنها مدل محور جلو محرک آریا است که از فناوری دستیار رانندگی «پروپایلوت اسیست ۲.۰» (ProPILOT Assist 2.0) و دستیار پارک ProPILOT Park بهره می‌برد.

نیسان آریا 2023
نیسان آریا 2023

همچنین چرخ‌های ۱۹ اینچی منحصربه‌فرد با پوشش آیرودینامیک و رنگ‌بندی خاص، صفحات ضربه‌گیر در روشن و نشان‌های پریمیر در این خودرو وجود دارد و قیمت آن از ۵۴ هزار و ۶۲۵ دلار آغاز می‌شود.

نسخه‌ی نهایی نیسان آریا ۲۰۲۳ «پلاتینیوم پلاس» (Platinum Plus e-4ORCE AWD) است که ۶۰ هزار و ۱۲۵ دلار قیمت دارد. این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک «ای-فورس» (e-4ORCE) بهره می‌برد که در مجموع ۳۸۹ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

نیسان آریا 2023

با باتری ۸۷ کیلووات ساعتی، این خودرو حدود ۴۳۰ کیلومتر برد قابل استفاده دارد. از نظر تجهیزات این تیپ آریا مشابه تیپ پریمیر است اما نشان بسیار مهم ای-فورس، باعث شده تا در کنار آن به سطوح چرمی ناپا، کنترل صدای فعال، آینه‌های بغل با حافظه‌ی تنظیم و چراغ راهنمای LED، لیفت‌گیت فعال حرکتی، فرمان تلسکوپی و کج‌شونده‌ی برقی، صندلی‌های جلوی خنک‌شونده با حافظه‌ی تنظیم، نورپردازی چند رنگ، سیستم صوتی بوز پریمیوم با ۱۰ بلندگو و چرخ‌های آلومینیومی ۲۰ اینچی مجهز شود.

نیسان آریا 2023
نیسان آریا 2023
نیسان آریا 2023
نیسان آریا 2023

کاربران برای خرید هر یک از مدل‌های خودروی تمام‌الکتریکی نیسان آریا ۲۰۲۳ باید به بخش رزرو وب‌سایت نیسان مراجعه کنند و پس از ساخت حساب کاربری، پیش‌سفارش خود را به مبلغ ۵۰۰ دلار ثبت کنند تا با آغاز عرضه، امکان تحویل گرفتن آن را در نمایندگی‌ها یا نشانی دلخواه داشته باشند.

با این وجود نیسان فرآیند سپرده‌گذاری را هم برای تیپ پریمیر خودرو درنظر گرفته و اگر کاربران یکی از ۱۰ هزار نفر اول رزرو آن، پیش از ۳۱ ژانویه‌ی ۲۰۲۲ باشند، علاوه بر عضویت رایگان دو ساله در EVgo شامل ۵۰۰ دلار اعتبار پس از خرید آریا ۲۰۲۳ هم می‌شوند.

نیسان آریا 2023
نیسان آریا 2023

نیسان درباره‌ی این کراس‌اوور الکتریکی خود خاطرنشان می‌کند که اگرچه یک مدل با برد طولانی با بسته‌ی باتری ۹۱ کیلووات ساعتی هم اشاره شده است، اما قیمت دیگر مدل‌های آریا در آینده اعلام خواهد شد. این شرکت همچنین هنوز هیچ اشاره‌ای به برد خودرو با پکیج باتری ۹۱ کیلووات ساعت نکرده است اما قطعا طولانی‌تر از مدل‌های فعلی با توان پایین‌تر بسته‌ی باتری خواهد بود.

عکس‌ها: نیسان آریا ۲۰۲۳
Credit: Nissan

منبع: Motor Trend

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه