سوبارو رکس ۲۰۲۳ با موتور ۱.۲ لیتری بنزینی عرضه شد

۲۱ آبان ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
سوبارو رکس 2023

سوبارو رکس برای اولین بار در سال ۱۹۷۲ به عنوان یک خودروی Kei Car موتور عقب و محور عقب محرک روانه‌ی بازار شد. در سال ۱۹۸۱ نسل دوم این خودرو با پیشرانه و دیفرانسیل جلو عرضه شد. این گروه خودروساز ژاپنی نسل سوم رکس را به عنوان یک خودروی ساب کامپکت و بسیار کوچک در سال ۱۹۸۵ با موتور سوپرشارژ در اختیار مشتریان قرار داد و در سال ۱۹۹۲ نیز تولید سوبارو رکس متوقف شد. بعدها نام آن خودرو نیز به دایهاتسو راکی تغییر پیدا کرد. در همین راستا سوبارو مدلی از آن خودروی معروف را با نام سوبارو رکس ۲۰۲۳ روانه‌‌ی بازار خواهد کرد.

این کراس اوور ساب کامپکت که در بازارهای جهانی با نام‌های تویوتا رایز و پرودوآ آتیوا نیز فروخته می‌شد، بسیار بزرگ‌تر از سه خودروی سوبارو Kei پیش از عرضه خود بود. سوبارو رکس ۲۰۲۳ طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۳۹۹۵، ۱۶۹۵ و ۱۶۲۰ میلی‌متر دارد و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۵۲۵ میلی‌متر اعلام شده است. نسل جدید سوبارو رکس صرفا به صورت جلومحرک به مشتریان ارائه می‌شود. این موضوع در حالی بوده که دایهاتسو راکی با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک نیز قابل سفارش بود.

سوبارو رکس 2023

قلب تپنده‌ی این خودرو یک پیشرانه ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی بنزینی بوده که می‌تواند ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۱۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این نیروی تولیدی به کمک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. باید اشاره کنیم که دایهاتسو راکی از یک پیشرانه قدرتمندتر ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ بهره می‌برد که قادر به تولید ۹۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور است. اما این پیشرانه برای مشتریان  سوبارو رکس ۲۰۲۳ در دسترس نیست.

در حالی که موتور سوبارو رکس ۲۰۲۳ بسیار کم جان و ضعیف به نظر می‌رسد؛ اما باید این نکته را مد نظر قرار داد که رکس وزن بسیار سبکی دارد و وزن آن کمتر از ۱۰۰۰ کیلوگرم است. این گروه خودروساز ژاپنی معتقد است که این موتور سه سیلندر شتاب خوب و عملکرد مطلوبی را در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد و علاوه بر آن مصرف سوخت بسیار خوبی نیز دارد. با اینکه رکس یک خودروی شهری به شمار می‌رود، اما سوبارو مدهای رانندگی مختلفی را نیز در اختیار رانندگان این خودرو قرار داده است.

سوبارو رکس 2023

سوبارو رکس ۲۰۲۳ در دو مدل G و Z روانه‌ی بازار می‌شود. باید اشاره کنیم که قیمت تریم پایه سوبارو رکس حدود ۱۳ هزار دلار بوده و مشتریان و علاقه مندان می‌توانند مدل مجهزتر این خودروی جدید ژاپنی را با قیمت ۱۵ هزار و ۶۰۰ دلار خریداری کنند. این گروه خودروساز ژاپنی در حال حاضر درصدد رکوردشکنی در فروش این خودرو نیست، زیرا تنها ۱۵۰ هزار دستگاه از این خودرو را تولید خواهد کرد.

منبع: Motor 1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه