تویوتا پریوس ۲۰۲۳ با طراحی جدید به‌زودی معرفی می‌شود

۲۳ آبان ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
تویوتا پریوس 2023

تویوتا پیش‌تر تصاویری از محصول جدید هیبریدی در حال توسعه‌ی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت. این تصاویر جزئیات چندان زیادی از طراحی این محصول ارائه نمی‌دادند و فقط عبارت «Hybrid Reborn» یا تولد دوباره خودروی هیبریدی روی بدنه‌ی این محصول به چشم می‌خورد. در همین راستا شایعه شده بود که این محصول جدید تویوتا، نسل جدید تویوتا پریوس است. اکنون این گروه خودروساز ضمن تأیید این شایعه، تصاویر و تیزر جدیدی را از نسل پنجم تویوتا پریوس یعنی مدل ۲۰۲۳ منتشر کرده و قصد دارد تا چند روز آینده از این خودروی هیبریدی جدید رونمایی کند.

نسل جدید تویوتا پریوس که یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین خودروهای هیبریدی بازار به شمار می‌رود، روز چهارشنبه ۲۵ آبان ماه به علاقه مندان و مشتریان این شرکت معرفی خواهد شد. آن طور که از تصاویر منتشر شده‌ی این خودرو بر می‌آید، انتظار می‌رود که تویوتا پریوس ۲۰۲۳ از طراحی کمانی شکل خطوط بدنه و سقفی منحنی شکل بهره ببرد. به لطف این طراحی، شاهد بهبود آیرودینامیک این خودرو و کاهش ضریب درگ یا همان ضریب مقاومت هوا خواهیم بود که طبیعتاً در مصرف سوخت این خودرو نیز تأثیر مثبتی خواهد گذاشت.

تویوتا پریوس 2023

در این تصاویر منتشر شده، طراحی چراغ‌های جلو این خودروی جدید تویوتا بسیار خودنمایی می‌کند. اگر طراحی چراغ‌های این خودروی هیبریدی آشنا به نظر می‌رسد، به این دلیل بوده که چنین سبک طراحی در چراغ‌های جلوی تویوتا کراون اسپرت که کراس اوور کامپکت بازار ژاپن بوده نیز مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این، باید خاطر نشان کنیم که این طراحی در دیگر محصولات جدید تویوتا نظیر سدان برقی تویوتا bZ3 نیز به چشم می‌خورد.

سقف تویوتا پریوس ۲۰۲۳ از طراحی منحنی شکل بهره می‌برد و از همین رو می‌توان پیش‌بینی کرد که این محصول جدید استایلی هاچبک/لیفتبک مانند دارد. آن طور که گفته می‌شود در آینده نیز مدل پریوس پرایم عرضه خواهد شد که از پیشرانه پلاگین هیبریدی استفاده خواهد کرد. با این تفاسیر نسل پنجم تویوتا پریوس مانند نسل قبلی در دو مدل هیبریدی معمولی و پلاگین هیبریدی در اختیار مشتریان و علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

تویوتا پرایوس بازطراحی شده که احتمالاً اوایل سال ۲۰۲۴ وارد بازار ایالات متحده آمریکا خواهد شد، قطعاً عملکرد بسیار بهتر و مصرف سوخت بسیار بهینه‌تری را به رانندگان ارائه می‌دهد. آن طور که گفته می‌شود این خودروساز مطرح ژاپنی در حال آزمایش و توسعه پیشرانه‌های درون‌سوز هیدروژنی و سوخت سلولی است و قصد دارد سومین نسخه تویوتا پریوس نسل جدید را با پیشرانه هیدروژنی در اواسط دهه فعلی روانه‌ی بازار خودروها کند.

اگر این شایعات صحت داشته باشد تویوتا پرایوس برای اولین بار علاوه بر مدل‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی، از مدل با پیشرانه هیدروژنی یا سوخت سلولی نیز بهره خواهد برد. غول خودروساز ژاپنی پیش‌تر اعلام کرده بود که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ نسل جدید باتری‌های جامد خود را روی یک خودروی هیبریدی تولیدی مورد استفاده قرار دهد.

تویوتا پریوس 2023

با توجه به این موضوع که تویوتا پریوس ۲۰۲۳ سال ۲۰۲۴ روانه بازار می‌شود، هنوز مشخص نیست کدام مدل تویوتا مجهز به این باتری‌های جدید خواهد بود. اما با توجه به محبوبیت پریوس در دنیای خودروهای هیبریدی، منطقی است که این خودرو اولین پذیرنده این فناوری جدید باشد.

منبع: Motor 1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه