گوشی‌های برنده و بازنده‌ی آنر در سال ۲۰۲۳

۱۲ دی ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
آنر 2023

آنر طی دوازده ماه گذشته، به‌خصوص در بازار چین، به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است. به طور مشخص این شرکت در این مدت در بازار چین توانسته دو رکورد بیشترین گوشی فروخته شده و بیشترین گوشی تاشو فروخته شده را از آن خود کند. موفقیت داخلی در کل نشان می‌دهد که شرکت موردنظر آماده‌ی گسترش بیشتری در بازارهای بین‌المللی است. به همین خاطر آنر در سال ۲۰۲۳ بیش از پیش روی بازار هند تمرکز کرده و در سال ۲۰۲۴ هم می‌خواهد به بازارهای بیشتری راه پیدا کند. حالا در این مطلب قصد داریم گوشی‌های برنده و بازنده‌ی آنر را در سال ۲۰۲۳ معرفی کنیم.

برنده: آنر ۹۰

آنر 2023

این گوشی از همه نظر یک میان‌رده‌ی بسیار جذاب محسوب می‌شود. از چیپست اسنپدراگون ۷ نسل ۱ گرفته تا دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی و نمایشگر AMOLED غول‌پیکر و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با سرعت شارژ ۶۶ وات. اما جذاب بودن این گوشی صرفا به استفاده از مشخصات سخت‌افزاری خیلی خوب برنمی‌گردد بلکه باید بگوییم که این گوشی تقریبا در تمام بازارهایی که حضور پیدا کرده، موفق شد فروش بالایی برای آنر به ارمغان بیاورد.

در بازاری که کاربران باید بین انواع و اقسام میان‌رده‌های فوق‌العاده دست به انتخاب بزنند، آنر ۹۰ موفق شد موقعیت محکمی برای خود ایجاد کند. در این میان این گوشی ضعف‌هایی مانند فقدان اسپیکرهای استریو دارد اما همانطور که گفتیم، ویژگی‌های روی کاغذ فقط بخشی از قضیه هستند و همین بالا بودن آمار فروش نشان می‌دهد که مدیران آنر برای این گوشی، در جهت درستی حرکت کرده‌اند.

بازنده: آنر ۹۰ پرو

آنر 2023

در سوی مقابل، آنر ۹۰ پرو قرار می‌گیرد. این گوشی قرار بود به لطف استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر، چیپست بهتر و دوربین‌های قدرتمندتر توجهات زیادی را جلب کند. از بین ویژگی‌های این گوشی می‌توانیم به استفاده از چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱، دوربین تله‌فوتو ۳۲ مگاپیکسلی با زوم ۲.۵ برابری و سرعت شارژ ۹۰ وات اشاره کنیم.

اما این گوشی برخلاف مدل استاندارد، اصلا راهی بازارهای جهانی نشد و بنابراین نمی‌توانیم در مورد آمار فروش این گوشی در بازارهای جهانی صحبت کنیم. اما آنر تصمیم گرفت تمرکز خود را برای بازار جهانی به مدل استاندارد معطوف کند و به دلیل همین تصمیم، باید مدل پرو را در لیست بازنده‌ها قرار دهیم.

برنده: آنر مجیک ۵ پرو

آنر 2023

در نمایشگاه MWC 2023، این شرکت از گوشی آنر مجیک ۵ پرو رونمایی کرد. آنر با این گوشی نشان داد که می‌تواند مانند رقبا، پرچم‌داران همه‌فن‌حریفی را به دست کاربران برساند. از بین ویژگی‌های مهم این گوشی می‌توانیم به ظاهر بسیار جذاب، نمایشگر عالی، عمر باتری خیلی خوب و دوربین‌های باکیفیت اشاره کنیم. طبیعتا این یک گوشی بی‌نقص نیست و مشکلاتی دارد اما در کل یکی از بهترین گوشی‌های پرچم‌دار در سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود.

بازنده: MagicOS

با وجود اینکه آمریکا آنر را تحریم نکرده و به همین خاطر گوشی‌های این شرکت برای دسترسی به سرویس‌های نرم‌افزاری گوگل مشکلی ندارند، اما این موضوع کافی نیست. با وجود اینکه حدود ۲ سال از جدایی آنر و هواوی می‌گذرد، ولی آنر هنوز نتوانسته برای رابط کاربری گوشی‌های خود یک هویت بصری متمایز ایجاد کند و این رابط کاربری همچنان شباهت زیادی به EMUI دارد.

حتی جدیدترین نسخه‌ی این رابط کاربری یعنی MagicOS 7.1 که مبتنی بر اندروید ۱۳ است، همچنین از برخی قابلیت‌های کلیدی و ویجت‌های مهم بهره نمی‌برد. آنر بارها وعده داده که این رابط کاربری در آینده‌ی نزدیک با تحولات زیادی روبرو می‌شود ولی هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است. بنابراین حالا که آنر در سال ۲۰۲۳ هم این رابط کاربری را با بهبود چندانی روبرو نکرده، امیدواریم در سال ۲۰۲۴ توجه بیشتری به این موضوع نشان بدهد و MagicOS بتواند به رقیب قدرتمندی در بازار موبابل تبدیل شود.

برنده: آنر مجیک Vs

این گوشی برای بازار چین در سال ۲۰۲۲ معرفی شد ولی آنر تصمیم گرفت آن را در سال ۲۰۲۳ راهی بازار جهانی کند. این گوشی، اولین گوشی تاشو افقی است که رقیب بسیار قدرتمندی برای سری گلکسی زد فولد محسوب می‌شود. این گوشی که یکی از سبک‌ترین گوشی‌های تاشو به حساب می‌آید که البته گوشی V2 موفق شد آن را در این زمینه پشت سر بگذارد. البته V2 هنوز راهی بازار جهانی نشده ولی به نظر می‌رسد بالاخره در سال ۲۰۲۴، شرکت‌های چینی گوشی‌های تاشو را به طور گسترده‌تری برای بازارهای جهانی عرضه می‌کنند.

بازنده: آنر V Purse

حالا که سراغ گوشی‌های تاشو آنر رفته‌ایم، باید در مورد گوشی عجیب آنر V Purse هم صحبت کنیم. اگر این گوشی صرفا به عنوان یک مدل کانپست یا مفهومی معرفی می‌شد، با آن مشکلی نداشتیم. طراحی این گوشی به شدت یادآور هواوی میت Xs2 است که البته از بدنه‌ی باریک‌تر و چیپست ضعیف‌تر بهره می‌برد.

آنر تصمیم گرفت این موبایل را به عنوان فشن اکسسوری در وهله‌ی اول و موبایل در وهله‌ی دوم ارائه کند که با توجه به قدیمی بودن چیپست و معمولی بودن دوربین‌ها، عملا گوشی تاشو مناسبی نیست. آنر برای این گوشی قیمت ۸۵۰ دلار در نظر گرفته که به عنوان یک گوشی تاشو رقب بالایی نیست اما در کل نه یک فشن اکسسوری جذاب محسوب می‌شود و نه یک گوشی تاشو مناسب. در نتیجه از هر جهت که به این محصول نگاه کنیم، هیچ جذابیتی ندارد.

منبع: GSMArena

راهنمای خرید گوشی موبایل
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه