شورولت سیلورادو برقی RST قدرت بیشتری ارائه می‌دهد

۵ آبان ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
شورولت سیلورادو برقی RST

زمانی که مدل ۲۰۲۴ شورلت سیلورادو برقی به کاربران معرفی شد، حداکثر قدرت آن ۶۶۴ اسب بخار و بیشینه گشتاور آن ۱۰۵۷ نیوتن متر در مدل RST از سوی این گروه خودروساز اعلام شده بود. اکنون اما شورولت به طور رسمی اعلام کرده که سیلورادو برقی RST قدرتمندتر خواهد بود و توان تولیدی ۷۵۴ اسب بخار و گشتاور ۱۰۶۵ نیوتن متر را ارائه خواهد کرد. این اقدام شورولت افزایش قدرت بسیار قابل توجهی برای این پیکاپ برقی آمریکایی به شمار می‌رود.

اگر این اعداد و ارقام برایتان آشناست، دلیل آن این است که همین مشخصات فنی برای پیکاپ دیگر گروه جنرال‌موتورز به نام جی ام سی سیرا ۲۰۲۴ دنالی با دو پیشرانه الکتریکی نیز مورد استفاده قرار گرفته است. باید اشاره کنیم که شورولت سیلورادو برقی و جی ام سی سیرا برقی هر دو از پلتفرم و موتورهای برقی یکسانی بهره می‌برند. همچنین هر دوی این خودروها از پک باتری اولتیوم جنرال موتورز قدرت می‌گیرند و مجهز به دو موتور برقی و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک هستند.

شورولت سیلورادو برقی RST

اما آن طور که به نظر می‌رسد، شورولت دوست ندارد که سیلورادو RST از همزاد خود یعنی جی ام سی سیرا دنالی از لحاظ عملکردی ضعیف‌تر باشد. در این رابطه، یکی از سخنگویان شورولت این افزایش قدرت در مشخصات فنی شورولت سیلورادو برقی RST را تایید کرده و گفته: «همانطور که به فاز تولید سیلورادو برقی نزدیک بسیار نزدیک شده‌ایم، تیم مهندسی ما مشغول بررسی مشخصات فنی و اصلاح آن برای مدل RST First Edition است. جنرال موتورز اکنون به توان ۷۵۴ اسب بخار و گشتاور ۱۰۶۵ نیوتن متری برای سیلورادو برقی RST رسیده که این توان در زمان فعال بودن حالت رانندگی Wide Open Watts در دسترس رانندگان قرار خواهد بود.»

البته باید اشاره کنیم که این اعداد ذکر شده هنوز تخمینی هستند، به این معنی که ممکن است قبل از عرضه‌ی رسمی شورولت سیلورادو برقی RST با تغییراتی همراه شود. زمان زیادی برای این کار وجود دارد، زیرا RST قرار نیست تا پاییز ۲۰۲۳ به فروش برسد. در مقابل جی ام سی سیرا دنالی برقی هم احتمالاً اوایل سال ۲۰۲۴ وارد بازار می‌شود. هر دو پیکاپ ظاهری تقریباً یکسان دارند و از بسته باتری Ultium با ساختاری یکپارچه بهره می‌برند، بنابراین تغییرات در یکی از آن‌ها می‌تواند به راحتی روی مدل دیگر نیز اعمال شود.

این آمار و ارقام ذکر شده نشان‌دهنده حداکثر قدرت در حالت رانندگی خاص است. در شورولت سیلورادو برقی RST این قدرت در حالت رانندگی Wide Open Watts به مشتریان ارائه می‌شود و در جی ام سی سیرا دنالی الکتریکی نیز این حالت Max Power نام‌گذاری شده است. در این حالت شورولت سیلورادو برقی قادر است طی کمتر از ۴.۵ ثانیه از سرعت ۰ به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که برای پیکاپی با این ابعاد آماری فوق‌العاده به شمار می‌رود.

شورولت سیلورادو برقی RST

علاوه بر این مدل‌، این گروه خودروسازی در حال توسعه‌ی مدل دیگر از شورولت سیلورادو با نام سیلورادو WT است. طبق آخرین خبرهای منتشر شده، شورولت سیلورادو برقی WT مجهز به دو موتور برقی بوده که در مجموع می‌تواند ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۳۴ نیوتن متر گشتاور را تولید و به چرخ‌ها منتقل کند. هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد عرضه‌ی این خودرو در بهار سال ۲۰۲۳ وجود ندارد و در این رابطه باید منتظر اخبار رسمی از سوی این گروه خودروساز آمریکایی باشیم.

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه