پیش‌بینی نامزدهای بهترین انیمیشن اسکار ۲۰۲۴

۲۶ شهریور ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
پیش‌بینی نامزدهای اسکار بهترین انیمیشن

هر سال مدتی قبل از شروع مراسم اسکار، خبرگزاری‌ها و مجلات آنلاین شروع به پیش‌‌بینی نامزدهای احتمالی این رویداد پرمخاطب می‌کنند و پیش‌بینی نامزدهای بهترین انیمیشن اسکار یکی از جنجال‌برانگیزترین بحث‌های هر سال است. ۲۰۲۳ سال خوبی برای سینما بود (همچنان هست) و شاهد انیمیشن‌های تماشایی فراوانی بودیم که هرکدام به نوعی می‌توانند مدعی جایزه اسکار باشند. در این مطلب با پیش‌بینی نامزدهای بهترین انیمیشن مراسم اسکار همراه باشید تا ببینیم احتمال حضور کدام عناوین در این بخش بیشتر است.

انیمه «پسر و مرغ ماهی‌خوار» (The Boy and the Heron) ساخته هایائو میازاکی جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو را با سالنی مملو از جمعیت و استقبال پرشور طرفداران قدیمی این فیلمساز افسانه‌ای افتتاح کرد.

این انیماتور محبوب ژاپنی و یکی از بنیانگذاران استودیو جیبلی برنده اسکار برای فیلم «شهر اشباح» (Spirited Away) در سال ۲۰۰۱، جایزه اسکار افتخاری در سال ۲۰۱۵ و دو نامزدی دیگر برای «قلعه متحرک هاول» (Howl’s Moving Castle) در سال ۲۰۰۵ و «باد برمی‌خیزد» (The Wind Rises) در سال ۲۰۱۳ است. حالا که میازاکی به ۸۲ سالگی رسیده است، این حس وجود دارد که شاید آخرین باری باشد که این شخصیت افسانه‌ای بتواند جایزه اسکار دریافت کند، و مطمئنا در خط مقدم نامزدهای جوایز خواهد بود. علاوه بر این فیلم با توجه به پیش‌فرض گیج‌کننده‌اش ممکن است رقیب نامزدهای موسیقی (جو هیسایشی) و شاید حتی فیلمنامه اصلی باشد.

با این حال، میازاکی برای فیلمش که اغلب در فصل جوایز کمتر به آن بها داده و دست کم گرفته می‌شود تبلیغاتی در نظر نگرفت. عدم تبلیغات برای فیلم او می‌تواند به عناوین شناخته‌تر اجازه دهد تا جایگاهش را تصاحب کنند. به فیلم‌های پرفروشی مثل «فیلم برادران سوپر ماریو» (The Super Mario Bros. Movie) و انیمیشن‌هایی که قرار است اکران شوند مثل «ترول‌ها متحد می‌شوند» (Trolls Band Together) توجه کنید، که شاید همان راه سال گذشته «گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو» (Puss in Boots: The Last Wish) را در پیش بگیرد.

انیمیشن ترول‌ها متحد می‌شوند. پیش‌بینی نامزدهای اسکار 2024

انیمیشن «ترول‌ها متحد می‌شوند»

تابستان سال ۲۰۲۳ با «مرد عنکبوتی: میان دنیای عنکبوتی» (Spider-Man: Across the Spiderverse) از سونی پیکچرز، که دنباله انیمیشن برنده اسکار ۲۰۱۸ بود روشن شد. این فیلم با کارگردانی خواکیم دوس سانتوس، کمپ پاورز و جاستین کی تامپسون، با تهیه‌کنندگی فیل لرد، کریس میلر و امی پاسکال، پتانسیل (شایستگی) و محبوبیت کافی برای نامزدی بهترین انیمیشن اسکار را در رشته‌های مختلف دارد؛ صدا، موسیقی اصلی (دانیل پمبرتون)، تدوین فیلم (مایکل اندروز) و از همه مهم‌تر بهترین انیمیشن.

در تاریخ اسکار سه انیمیشن نامزد بهترین فیلم شده‌اند؛ «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast) در سال ۱۹۹۱، «بالا» (Up) در سال ۲۰۰۹ و «داستان اسباب‌بازی ۳» (Toy Story 3) در سال ۲۰۱۰ که همگی زیر پرچم والت دیزنی بودند. در کنار این فیلم‌ها هر سال بیش از دوجین انیمیشن ارزشمند ساخته می‌شود که می‌توانند این فهرست را طولانی‌تر کنند؛ از «سفید برفی و هفت کوتوله» (Snow White and the Seven Dwarves) در سال ۱۹۳۷ تا جدیدترین انیمیشن «مارسل صدف کفش‌ به‌ پا» (Marcel the Shell with Shoes On) در سال ۲۰۲۱.

کمپانی دیزنی که صدمین سالگرد خود را جشن می‌گیرد، انیمیشن «بنیادین» (Elemental) زیبا را دارد که در حال سودآوری است و احتمالا با کشف بیشتر رای‌دهندگان سینما با موضوعات و داستان به موقع خود در نمودارها صعود می‌کند. این شرکت همچنین انیمیشن «آرزو» (Wish) را دارد که زیر پرچم استودیو انیمیشن والت دیزنی است و بازیگر برنده اسکار آریانا دبوز صداپیشگی پرنسس آشا را در این فیلم برعهده دارد.

نتفلیکس پس از برنده شدن اولین اسکار انیمیشنی خود در سال گذشته با «پینوکیو گیرمو دل تورو» (Guillermo del Toro’s Pinocchio)، با یک فهرست قوی دیگر بازگشته است که شامل «نیمونا» (Nimona) باشکوه و «فرار مرغی: طلوع ناگت» (Chicken Run: Dawn of the Nugget) است که هنوز اکران نشده و اولین نمایش جهانی آن در جشنواره فیلم بریتانیا خواهد بود.

ایلومینیشن با فیلم میلیارد دلاری «برادران سوپر ماریو» با وجود نقدهای متفاوت، و انیمیشن رایانه‌ای «مهاجرت» (Migration) که خانواده‌ای از مرغابی سرسبز را با صداپیشگی کمیل نانجیانی، الیزابت بنکس و اوکوافینا دنبال می‌کند هم از دیگر نامزدهای احتمالی است.

استودیوهای کوچک‌تر اما قدرتمند دیگری که امیدوارند به رسمیت شناخته شوند عبارتند از کرانچی‌رول با انیمیشن «سوزومه» (Suzume)، کمپانی نئون با «رویاهای روباتی» (Robot Dreams) و آی‌اف‌سی فیلم با «استاپ موشن» (Stopmotion).

انیمیشن مرد عنکبوتی میان دنیای عنگبوتی. پیش‌بینی نامزدهای اسکار 2024

انیمیشن «مرد عنکبوتی میان دنیای عنکبوتی»

این فهرست نهایی نیست و همه چیز ممکن است تغییر کنند. در نهایت این آکادمی است که نامزدهای رسمی را مشخص می‌کند.

نامزدهای بهترین انیمیشن اسکار ۲۰۲۴ با بیشترین احتمال

  • مرد عنکبوتی میاد دنیای عنکبوتی (سونی پیکچرز)

خواکیم دوس سانتوس، کمپ پاورز، جاستین کی تامپسون (کارگردانان)، آوی آراد، فیل لرد، کریستوفر میلر، امی پاسکال، کریستینا استاینبرگ (تهیه‌کنندگان)

  • بنیادین (پیکسار)

پیتر سون (کارگردان)، دنیز ریم (تهیه‌کننده)

  • پسر و مرغ ماهی‌خوار (جی‌کیدز/ توهو)

هایائو میازاکی (کارگردان)، توشیو سوزوکی (تهیه‌کننده)

  • «نیمونا» (نتفلیکس)

نیک برونو، تروی کوان (کارگردانان)، روی لی، کارن آن رایان (تهیه‌کنندگان)

  • ترول‌ها متحد می‌شوند (انیمیشن دریم‌ورکس)

والت دورن (کارگردان)، جینا شی (تهیه‌کننده)

نامزدهای بهترین انیمیشن اسکار ۲۰۲۴ در مرحله دوم

  • آرزو (والت دیزنی پیکچرز)

کریس باک، فاون ویراسانتورن (کارگردانان)، پیتر دل وچو، خوان پابلو ریس لنکستر جونز (تهیه‌کنندگان)

  • فیلم برادران سوپر ماریو (ایلومینیشن)

آرون هوروات، مایکل جلنیک (کارگردانان)، کریس ملداندری، شیگرو میاموتو (تهیه‌کنندگان)

  • فرار مرغی: طلوع ناگت (نتفلیکس)

سم فل (کارگردان)، استیو پگرام، لیلا هوبارت (تهیه‌کنندگان)

  • مهاجرت (ایلومینیشن)

بنجامین رنر (کارگردان)، کریس ملداندری (تهیه‌کننده)

  • لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته (پارامونت پیکچرز)

جف رو (کارگردان)، ست روگن، ایوان گلدبرگ، کوین ایستمن (تهیه‌کنندگان)

نودوششمین مراسم اسکار، یکشنبه ۱۰ مارچ ۲۰۲۴ (۲۰ اسفند ۱۴۰۲) برگزار می‌شود و آخرین مهلت ارسال برای دسته‌های عمومی ۱۸ نوامبر ۲۰۲۳ است. رای‌گیری اولیه فهرست نهایی در ۱۸ دسامبر آغاز و نتایج در ۲۱ دسامبر اعلام می‌شود. دوره رای‌گیری از ۱۱ تا ۱۶ ژانویه ۲۰۲۴ با نامزدهای رسمی ادامه خواهد داشت.

منبع: variety

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه