دولت استرالیا از تکنولوژی GPS برای کاهش حملات کوسه به انسان استفاده می‌کند

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

با این‌که حمله‌ی کوسه‌ها در سواحل استرالیا فراوان اتفاق نمی‌افتد ولی هر ساله عده‌ای دچار حادثه می‌شوند و اگر زنده بمانند، معمولا بخشی از اعضای بدن‌شان را از دست داده‌اند.

مقامات رسمی نیو ساوث ولز اعلام کرده‌اند که مقابله با این قبیل حوادث طبیعی و کاهش خطر کار آسانی نیست ولی دولت این کشور ۱۶ میلیون دلار استرالیا (معادل ۱۱٫۶ میلیون دلار آمریکا) بودجه برای «استراتژی کوسه» اختصاص خواهد داد. استفاده از گشت دریایی بدون سرنشین و تکنولوژی GPS از راهکارهایی است که دولت در نظر دارد در سواحل استرالیا به اجرا درآورد.

در سال ۲۰۱۵ تعداد ۳۳ مورد حمله‌ی کوسه در سواحل استرالیا گزارش شده که هیچ‌ کشته‌ای نداشته‌اند.

بخشی از برنامه‌ی گشت ساحلی از همین امروز آغاز می‌شود. در این برنامه موجودات زنده‌ی زیر آب که در عمق کمی نسبت به سطح غوطه‌ور هستند، شناسایی می‌شوند.

در سال ۲۰۱۵ تعداد ۳۳ مورد حمله‌ی کوسه در سواحل استرالیا گزارش شده که هیچ‌ کشته‌ای نداشته‌اند.

در یکی از گزارش‌های مرتبط اخیر اعلام شده که از هفته‌ی آینده «متد قلاب طعمه» هم اجرا خواهد شد که نتیجه‌ی آن تحت آزمایش است. متد قلاب طعمه در حالت سنتی به شکل یک شناور است که به کف دریا قلاب می‌شود و سر آن یک طعمه آویخته می‌شود. از این روش که معمولا جواب می‌دهد، قبلا برای به دام انداختن کوسه‌ها به منظور تحقیق استفاده می‌شد.

حالا که این متد قرار است امنیت جان شناگرها را حفظ کند، GPSها و دوربین‌های زیر آب به آن وصل می‌شود. به این ترتیب افراد می‌توانند سریع‌تر کوسه‌ها را ببینند و عکس‌العمل نشان بدهند.

اولین خط از این متد در محدوده‌ی «بالینا» (Ballina) اجرا خواهد شد که در ۱۰۰ مایلی شمال ساحل «کافس هاربر» (Coffs Harbour) قرار دارد.

همچنین برای ردیابی بهتر کوسه‌هایی که علامتگذاری شده‌اند، دولت ۱۰ ایستگاه شنود چهار گیگابایتی تعبیه کرده که اطلاعات در لحظه از وضعیت منطقه را در اختیار ما قرار می‌دهد. علاوه بر این‌ها، مراقبت از طریق گشت هوایی با هلی‌کوپتر هم در ساحل شمالی اجرا می‌شود.

تمرکز دولت براین است که امنیت جانی افراد را در آب تامین کند و در عین حال هیچ آسیبی هم، نه به کوسه‌ها و نه به انسان‌ها وارد نیاید.

shark attack australia

منبع: Engadget

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه