این مدل کم‌یاب فراری با قیمت ۵ میلیون دلار به حراجی می‌رود

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کم‌ نیستند خودروهایی که با قیمت‌های عجیب‌ و غریب به حراجی می‌روند اما پرداخت ۵ میلیون دلار برای خودروی کارکرده‌ای که با قیمت ۳ میلیون دلار خریداری شده، واقعا زیاد است! اما در عوض شما هم صاحب یکی از عجیب‌ترین و کم‌یاب‌ترین مدل‌های فراری دنیا به نام فراری سِرجیو هستید.

فراری سرجیو یکی از مدل‌های ویژه‌ی فراری با زبان طراحی کاملا متفاوت است که اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۳، کانسپتی از آن رونمایی شد. دو سال بعد ینی در سال ۲۰۱۵، نمونه‌ی نهایی سرجیو در تعداد ۶ دستگاه در سوییس با قیمت ۳ میلیون دلار به فروش رفت.  علت‌ نام‌گذاری این خودرو به سرجیو پنین‌فارینا مربوط می‌شود که یک طراح خودرو ایتالیا بود و در سال ۲۰۱۲ درگذشت. فراری با همکاری شرکت پنین‌فارینا به رسم یادبود از این طراح، خودرویی با ظاهر منحصربه‌فرد طراحی کرد و نام او را بر روی این خودرو گذاشت. این خودرو هم با نام فراری سرجیو و هم پنین‌فارینا سرجیو شناخته می‌شود.

حالا در یکی از حراجی‌های ویژه قرار است یک دستگاه از فراری سرجیو با قیمت ۵ میلیون دلار به فروش برود. سرجیو طراحی منحصربه‌فرد و عجیبی دارد که شبیه به هیچ مدل از محصولات فراری نیست. خودرویی که طراحی رادیکال و اغراق‌آمیزی دارد و بیشتر شبیه به یک کانسپت و طرح خیال‌انگیز است تا یک اتومبیل با ظاهر مرسوم. اگر از بحث طراحی بگذریم، بد نیست به مشخصات فنی این اتومبیل نگاهی بیاندازیم.

فراری سرجیو از یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر خورجینی تنفس طبیعی بهره می‌برد. این پیشرانه ۴.۵ لیتری از مدل ویژه‌ی فراری ۴۵۸ به امانت گرفته شده که توانی معادل ۶۰۵ اسب‌بخار و گشتاور ۵۴۰ نیوتون‌متر دارد. اگر سوار این خودرو شوید و تخت گاز کنید، تنها ۳ ثانیه طول می‌کشد که از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنید. در ادامه می‌توانید آلبوم تصاویر خودروی حراجی را ببینید.

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar ///mahdispd

    چرا دوروزه بعد کامنتارو تایید میکنین؟؟!!سرعت تایید کامنتتون خیلی کمه و این عیبه واس این سایت.من انتظار تایید این کامنتو ندارم و فقط برای اطلاع میگم که انشالله تلاش کنید تا ایرادت سایت برطرف بشه و روز به روز پیشرفت کنه.ممنون

  2. Avatar ///mahdispd

    باز پشتش (چراغ هاش)یکم شبیه به یک فراری هستش ولی داشبوردش اصلا شبیه یه سوپراسپورت نیس و طراحی داخلیش عالیه مثل مک لارن چرت نیس

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه