[اینفوگرافیک] کامپیوترهای آینده از نگاه فیلم‌های علمی تخیلی

۱۵ مهر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

آدمی عاشق نوآوری و ساختن چیزها است و همین ابداع و ساختن بوده که توانسته موجودی به این ضعیفی را به قدرتمندترین گونه روی زمین تبدیل کند. کامپیوترها یکی از خارق العاده‌ترین اختراعات انسان است. تصورش را بکنید مشتی اجزای بی‌جان با مقداری زیادی لحیم کاری و قطع و وصل جریان برق بتوانند محاسبات پیچیده و دقیقی انجام دهند که از عهده سازنده‌اش خارج باشد.

با اینکه کامپیوترها به اندازه کافی اختراعاتی بزرگ هستند، اما عطش آدمی برای ساختن و بهتر کردن تمامی ندارد. با مطرح شدن مفهوم هوش مصنوعی، ایده جدید به ذهن آدمی رسید: ساختن موجودی شبیه به خودش! با اینکه انسان‌های زیادی برای تحقق این ایده تلاش کرده‌اند، اما هنوز این موجود خیالی! خلق نشده است. شاید بشر راه زیادی تا خلق موجودی مثل خودش داشته باشد، اما ساختن این موجود برای قدرت تخیل او کاری ندارد و فیلم‌های علمی تخیلی یکی از  راه‌هایی بوده است که انسان اشتیاقش را برای ساختن هوشی فراتر از خود را در آن‌ به تصویر کشیده است.

منبع: glow-internet

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. شهاب

    یکی از جذاب ترین ایده هایی که توی فیلم ها دیدم مربوط بود به فیلم “her” این فیلم فوق العادهاست. ایده و دیدی بسیار جداب، جالب و فانتزی به آینده محاسبات کامپیوتری و هوش مصنوعی داره و جالبتر اینکه این ایده با وجود فانتزی بودن شدید در عین حال بسیار واقعیت گرا و قابل درکه، پیشنهاد میکنم حتما ببینید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه