سامسونگ پیشتاز تلویزیون‌های بالارده است

۱۶ مهر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بازار جهانی تلویزیون اکنون بسیار بزرگ شده است. هر ساله تولیدکنندگان مختلف حدود ۲۰۰ میلیون دستگاه تلویزیون در سراسر جهان تولید می‌کنند. هرچند تلویزیون‌های بالارده تنها پنج درصد (کمی بیش از ۱۰ میلیون دستگاه) از این حجم تولید را به خود اختصاص می‌دهند اما در عین حال این محصولات نقطه اصلی تمرکز تولیدکنندگان هستند.

بطور مثال وقتی اغلب تولیدکنندگان محصولات خود را در نمایشگاه CES، بزرگترین نمایشگاه لوازم الکترونیکی، معرفی می‌کنند، محصولات رده بالای بازار تلویزیون را برجسته‌تر می‌کنند. اما چرا تولیدکنندگان تلویزیون تا این حد بر سر بخشی کوچک از بازار رقابت می‌کنند؟

هرچند تلویزیون‌های بالارده تنها پنج درصد از فروش جهانی را تشکیل می‌دهند اما برای بسیاری از تولیدکنندگان این محصولات بسیار مهم هستند زیرا حدود ۲۰ درصد از کل درآمد و ۴۰ درصد از سود کلی را تشکیل می‌دهند. به عبارت دیگر، اگر تولیدکننده‌ای جایگاه خود را در حوزه تلویزیون‌های بالارده از دست بدهد، به احتمال زیاد کل بازار را از دست خواهد داد.

شرکت سامسونگ در چند سال گذشته جایگاه خود را به عنوان پیشگام تلویزیون‌های بالارده تثبیت کرده است. معرفی تلویزیون‌های QLED در مقام پرچمدار محصولات سامسونگ در این حوزه نیز تاییدی دیگر بر این موقعیت برتر است. شرکت سامسونگ سال گذشته ۴۷٪ فروش تلویزیون‌های با قیمت بالای ۱۵۰۰ و ۴۸٪ محصولات با قیمت بالای ۱۲۰۰ دلار را به خود اختصاص داد. به علاوه در سه ماهه اول امسال، سامسونگ توانست سهم خود را از بازار تلویزیون‌های بالای ۱۵۰۰ دلار در آمریکا به رکورد ۶۰ درصد برساند که از مجموع سهم تمامی برندهای رقیب بیشتر است.

سامسونگ در بازار اروپا نیز جایگاه تثبیت شده‌ای داشته و توانست سهم خود را به ۴۰ درصد برساند.

‌‌‌‌‌
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar حمید

    اپل به سامسونگ به چشم پدر نگاه میکنه،

    1. Avatar حمید

      البته من این کامنت رو تو صفحه ی دیگری ارسال کردم که نمیدونم چرا اینجا ثبت شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. Avatar محمد مهدی مطیعی راد

    تنها حوزه ای که واقعا سامسونگ رو قبول دارم تو تولید و تکنولوژی تلویزیونه…

  3. Avatar رضا فرهمند

    منبع این خبر کجاست؟ اصلا خبر است یا تبلیغات؟ مطمئن هستید اشتباها وارد دسته بندی خبر نشده؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه