سامسونگ: “اکثر گوشی‌های آینده مجهز به نمایشگر ۴K خواهند بود”

۱۶ اسفند ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

طبق اظهارات مدیر اجرایی سامسونگ، نسل بعدی گوشی‌ها عموما مجهز به نمایشگر با رزولوشن ۴K خواهند بود. در حال حاضر اکثر نمایشگرهای موبایل با کیفیت ۱۴۴۰p تولید می‌شوند که تفاوت آن در مقایسه با نمایشگرهای ۱۰۸۰p بسیار نامحسوس است.

«کایل براون» (Kyle Brown)، سرپرست بخش تکنولوژی، محتوا و عرضه‌ی شرکت سامسونگ دراین‌باره به سایت TechRadar گفت: “در نهایت نمایشگرهای ۴K به یک جریان اصلی تبدیل می‌شوند.” او در ادامه به این واقعیت اشاره کرد که “صرفا بزرگ‌تر کردن ابعاد صفحه نمایش موبایل چیزی نیست که تغییر چشمگیری ایجاد کند و کاربران راضی باشند تا پول بیش‌تری بابت‌اش بپردازند.” منطقی است که پرداختن پول بیش‌تر برای خرید یک دستگاه باید توجیه منطقی داشته باشد.

سامسونگ به طور جدی دارد روی بخش هدست‌های واقعیت مجازی Gear VR کار می‌کند. فعلا تجربه‌ی واقعیت مجازی بسیار مورد توجه کاربران و طراحان حوزه‌ی تِک قرار دارد. در صورتی که گوشی‌ها مجهز به نمایشگر ۴K باشند، هدست‌های واقعیت مجازی موبایل می‌توانند تا حد زیادی از این تکنولوژی بهره ببرند و تجربه‌ی بهتری را در اختیار کاربران قرار بدهند.

براون عقیده دارد که “تولید نمایشگرهای موبایل با رزولوشن ۴K در واقع به نفع بخش واقعیت مجازی تمام می‌شود. چون در این تکنولوژی، اندازه‌ی هر پیکسل، کوچک‌تر است و روی نمایشگر دیده نمی‌شوند.‌.. سامسونگ این موضوع را مد نظر دارد و در زمان مناسب، این نمایشگرها را تولید انبوه خواهد کرد؛ اما این اتفاق موقعی رخ می‌دهد که گران‌تر شدن دستگاه یک توجیه اقتصادی داشته باشد.”

سال گذشته سونی از تکنولوژی ۴K در گوشی‌ Z5 پریمیوم استفاده کرده و با تعصب زیادی از مزیت‌های این تکنولوژی در گوشی‌های هوشمند صحبت کرده بود. اما در آن زمان این راهکار به طور گسترده اجرا نشد و شرکت‌های دیگر از این تغییر، استقبال نکردند؛ چنان که می‌بینیم در گوشی‌های رده‌بالایی که اخیرا معرفی شده‌اند، یعنی G5 و گلکسی S7، هم خبری از نمایشگرهای ۴k نیست. این گوشی‌های پرچم‌دار به نمایشگرهای ۱۰۸۰p و ۱۴۴۰p مجهز هستند.

کایل براون هنوز هیچ تاریخ مشخصی را برای عرضه‌ی تکنولوژی ۴K در نمایشگر محصولات‌اش عنوان نکرده است.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۷ دیدگاه
  1. poseidon

    سامسونگ کاپی میکنه
    ما کاپی نمیخوایم
    سامسونگ در بهترین حالت یک دستگاه زیراکس دست دومه

  2. حمید

    واقعا جای تعجب داره که بعضی از افراد از سامسونگ خدا ساختن! ینی گلکسی s2 رو رنگ کنه بجا s8 بده، بازم این افراد از برتری هاش میگن و برای دادن لقب بهترین گوشی بهش، دلیل میارن!
    وقتی S6 اومد و پرچمدار سونی ۲تا از مزیت هاش نسبت به اون ضد آب بودن و درگاه کارت حافظه بود، طرفدارای سامسونگ میگفتن کدوم آدم عاقلی گوشیشو میشوره که این قابلیت بخواد چیز ضروری ای باشه. یا اینکه میگفتن کارت های حافظه سرعت انتقالشون خوب نیست و اصن افته پرچمدار سامسونگ میکروsd بخوره!
    بعد وقتی سامسونگ همین ۲تا قابلیت حذف شده رو دوباره به s7 اضافه کرد دیگه این طرفدارا سر از پا نمیشناختن! حتی کار به جایی رسید که گوشی رو زیر آب آنباکسینگ کردن!!
    تو همین بحث صفحه نمایش ۴k هم که الان انحصاری دست سونیه،برا طرفدارای سامسونگ حکایت گربه و نرسیدن دستش به گوشته! فعلا تو مرحله ایراد گرفتنن، بعد که سامسونگ تو گوشیش قرارش بده دیگه میشه بت! البته چالش پیش رو برای سامسونگ اینه که گوشیاش رنگ قرمز رو قرمز نشون بدن، نه نارنجی!
    اگه یه مرجع رسمی بود که صفحه نمایش ها رو رنک بندی میکرد، اون موقع بهتر میشد این جماعت رو قانع کرد، مثل بحث دوربین و رده بندی دگزو!

    خلاصه که هممون یه مشت مصرف کننده ایم، و همه خودشون و اون پولی که میخوان پای گوشی بدن براشون مهمتره، و از نظر خودش بهترین انتخاب رو میخره. اونم موبایل که الان دیگه به حدی از بلوغ رسیده که انتخابش کاملا سلیقه ایه

  3. محمد سپاهان

    همین شمایی که از اون موقع ک زد۵ پریمیوم معرفی شده تا حالا میگین ۴کی خوب نیس ، میبینیمتون ک وقتی سامسونگ تونست ۴کی بزنه چقدر به به و چه چه میکنین

    میدونم تاییدش نمیکینین چون حقیقت تلخه

    1. Ali S

      آقای محمد سپاهان شما خیلی فاز منفی میدی
      سامسونگ عالیه،ما طرفدارا هم خوشحالیم و داریم کیف میکنیم که عالیه
      درضمن تبریکی بهتون بگم که میتونید صفحه کواد اچ دی رو از ۴k تشخیص بدید قطعا این موهبت الهی بوده است که چشماتون ۱۰۰ برابر بقیه فوکوس داره
      ممنون ثبت شود لطفا

  4. احمد

    یکی نیس بگه بجای این کار بیهوده که جز فشار به پردازنده و مصرف باتری نتیجه ای نداره ، توجهتون رو ، رو افزایش کنتراست و کیفیت رنگی نمایشگر بذارین ، حداقل روشنایی صفحه رو واسه مطالعه تو شب کاهش بدین ، حداکثر روشنایی صفحه رو واسه خوانایی بیشتر در روز افزایش بدین
    تمرکزتون رو ، رو افزایش شارژدهی گوشی بذارین

  5. Next is Now

    قطعا در آینده نوبت صفحات ۴K هم خواهد رسید ولی نه در حال حاضر

    1. پدرام

      بله آینده ……البته آینده را کی دیده … ممکنه سامسونگ در اون نقشی نداشته باشه……

  6. tirdad

    سامسونگ تنهایی فکر کرده
    که آینده واسه ۴کا ست

  7. امیدsh

    اگه این کارو سونی یا ایفون میخواستانجام بده بعضی دوستان مخصوصا
    علی جوادی و nextisnowوali s و…میگفتن کپی کردن از سامسونگ پس اینجا ک نوبت سامسونگ شد چرا نمیگین کپیه و اصلا نظر نمیدین

    1. علی جوادی

      دوست عزیز صفحات ۴K رو سونی اختراع نکرده…پس استفاده ی سونی از این ویژگی اونم تنها موقع تماشای فیلم و عکس کار شاقی نیست…من خودم به شخصه صفحات بیشتر از کیفیت کوآد اچ دی رو نمیپسندم;چون همین الان چشم قادر به تشخیص پیکسل در صفحات فول اچ دی نیست…پس چه لزومی داره که پیکسل اضافه کنن…مهم کیفیت صفحه نمایشه دوست عزیز که اس ۷ برترین صفحه نمایش موبایل تا این تاریخ شد و حتی بهتر از Z5
      خبرش هم در دی جی کالا هست و حرف من درآوردی نیست…مهم کیفیته نه کمیت…سونی با ۴K نتونست کیفیت صفحه نمایشات سامسونگ با رزولوشن ۲K رو تولید کنه…پس سامسونگ زمانی دست به تولید صفحه نمایشات ۴K میزنه که سونی با صفحه نمایشات ۸K هم به کیفیت اون نرسه…مهم اولین بودن نیست…مهم برترین بودنه
      با تشکر از استاد خانم احسانی…نظم لطفا ثبت بشه

      1. نادر

        با تشکر از نظر دوست عزیز آقای جوادی و در تکمیل فرمایش ایشون اینو اضافه میکنم که وقتی سخت افزار snapdragon 810 به همراه گرافیک adreno 430 توانایی رندر رزولوشن ۴k رو نداره عملا قرار دادن همچین صفحه نمایشی در یک گوشی با این سخت افزار نه تنها کار عاقلانه ای نیست بلکه کاملا احمقانه و بلا استفاده بوده و تنها نتیجه اش گرم شدن بیش از حد گوشی و تحت فشار بودن دائمی سخت افزار و خالی شدن زود هنگام باتری است. حتی snapdragon 820 هم هنوز آمادگی پشتیبانی کامل از ۴k رو نداره به همین دلیل تولید کننده ها فعلا رغبتی به استفاده از این نمایشگر ها ندارن. این هم ترفندی از سونی برای ایجاد جنجال و عوامفریبی بود مثل دوربین ۲۳.۵ مگاپیکسلی روی سنسور بسیار کوچک گوشی موبایل که غیر از شکست و ضرر چیزی عاید سونی نشد و حتی طرفداران جان سخت سونی هم به سمتش نرفتن و با سرافکندگی داره از بازار تلفن هوشمند و تبلت خداحافظی میکنه.

      2. پدرام

        در تایید صحبت شما سود ۲۰۰ میلیون دلاری بخش موبایل سونی در اخرین کوارتر ۲۰۱۵ است. جالبه حتی ال جی در این کوارتر در بخش موبایل ضرر ده بوده. و سامی هم با کاهش سود عملیاتی مواجه بود.
        با تشکر

      3. حمید

        وقتی سامسونگ و ال جی و … بخوان صفحه ۴K بزنن سونی از تکنولوژی گوشی رفته به یه چیز پیشرفته تر فراتر از گوشی کوچ کرده…
        از نظر سونی گوشی ها دیگر جای پیشرفت بیش از این رو ندارند و باید ابزاری فراتر از اینا اختراع بشه… راست هم میگه تا کی میخوان پردازنده ۸۱۰ رو بکنن ۸۲۰ بعد ۹۰۰ بعد… یا صفحه fullHD و ۲K و ۴K و … چه فرقی با هم دارن وقتی همش یه کارو انجام میده…

  8. mrd

    اره چون سونی زده چیزه خفن و تکنولوژی نیست. سامسونگ بزنه انقلابی در صنعت گوشی ها خواهد بود :)))

    1. سیا

      شعار سامسونگ: بیست درصد کار و هشتاد درصد تبلیغ….با این شعار بهتر از این هم نخواهد بود…..

      1. Ali S

        جوجه رو آخر پاییز میشمرن
        همونطور که صفحه نمایش سامسونگ پارسال با اختلاف فاحشی پیروز شد امسال هم این اتفاق میفته

    2. Milad

      درکت میکنم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه