سرویس‌های بهداشتی که با تکنولوژی فرابنفش نظافت می‌شوند

۱ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت‌های هواپیمایی بوئینگ قصد نصب دستشویی‌هایی را دارند که بدون نیاز به خدمات انسانی، به خودی خود ضدعفونی می‌شوند. برای از بین بردن میکروب و آلودگی این دستشویی‌ها از اشعه‌ی فرابنفش (Ultra Violet) استفاده می‌شود و دیگر نیازی به دخالت انسان نیست. این سرویس‌های بهداشتی بزودی در اختیار خطوط هوایی مجهز به هواپیماهای بوئینگ قرار خواهند گرفت.

این عملیات نظافت، کاملا سریع و بی‌دردسر انجام شده و ظرف سه ثانیه فضا را کاملا ضدعفونی می‌کند.

هواپیماهای بوئینگ به داشتن جدیدترین تکنولوژی‌ها و امکانات روز معروف هستند. تغییری که اخیرا برای این هواپیماها در دست اجراست، در مورد بخش سرویس‌ بهداشتی آنها صورت گرفته. یکی از موارد ناراحت‌کننده برای اکثر مسافران خطوط هوایی، مساله‌ی سرویس‌های بهداشتی مشترک و نظافت آن‌هاست. حالا قرار است سرویس‌های بهداشتی بوئینگ به تکنولوژی‌ای مجهز شوند که خودش ۹۹٫۹۹ درصد جرم و آلودگی را تمیز می‌کند. این کار کاملا بدون دخالت دست و با کمک تابش اشعه‌ی فرابنفش انجام خواهد شد.

اشعه‌ی فرابنفش (UV) موجی است که در گستره‌ی امواج الکترونیکی دسته‌بندی می‌شود و طول موجی کوتاه‌تر از نور مرئی و بلندتر از اشعه‌ی ایکس دارد؛ به عبارتی، چون «انرژی» با «طول موج» رابطه‌ی عکس دارد، انرژی (یا زور) فرابنفش کمتر از اشعه‌ی ایکس و بیش‌تر از نور مرئی است. از نوع ضعیف این اشعه در کپسول‌های برنزه‌کننده‌ی پوست و از نوع قوی‌تر آن برای ضدعفونی آب، مواد خوراکی، تجهیزات پزشکی و لوازم صنعتی استفاده می‌شود.

از نوع ضعیف اشعهی UV در کپسول‌های برنزه‌کننده‌ی پوست و از نوع قوی‌تر آن برای ضدعفونی آب، مواد خوراکی، تجهیزات پزشکی و لوازم صنعتی استفاده می‌شود.

اشعه‌ی UV در این دستشویی‌ها فقط برای کشتن میکروب‌ها کاربرد دارد و البته، زمانی فعال می‌شود که حسگرهای تعبیه شده در داخل اتاقک دستشویی هیچ حرکتی را شناسایی نکنند؛ به این معنی که فقط زمانی فعال می‌شوند که کسی داخل اتاقک نباشد.

حتی درپوش این سرویس‌های بهداشتی هم هم‌راستا با عملکرد بهتر این تکنولوژی کار می‌کند و وقتی کسی داخل اتاقک نباشد، به طور خودکار برداشته می‌شود تا نظافت با درصد بالاتری انجام شود.

این عملیات نظافت، کاملا سریع و بی‌دردسر انجام شده و ظرف سه ثانیه فضا را کاملا ضدعفونی می‌کند. البته این قابلیت در مورد لکه‌ها و اثرهای بصری آلودگی کاری نمی‌تواند بکند.

ویدیوی کوتاهی از این سرویس‌ بهداشتی بوئینگ و عملکرد سیستم آن را تماشا کنید…

منبع: Gizmag و Ubergizmo و Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه