گلکسی S7 در مقابل HTC 10؛ بررسی پنج قابلیت پرچم‌دارهای جدید اندرویدی

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

کمتر از یک هفته از رونمایی پرچم‌دار جدید شرکت HTC می‌گذرد. عرضه‌ی HTC 10 هم این موقعیت را فراهم کرده است تا پرچم‌دارهای امسال صنعت موبایل را در مقابل یکدیگر قرار دهیم. شرکت HTC در گوشی جدیدش تا حد ممکن بهترین قابلیت‌های مورد نیاز یک گوشی هوشمند را جا داده است.

در ادامه، بر و بچه‌های وب‌سایت BGR تصمیم گرفته‌اند تا پرچم‌دار جدید HTC را در مقابل یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی بازار، یعنی Galaxy S7 قرار دهند. سامسونگ با Galaxy S7 و مدل Edge این گوشی، بهترین ساخته‌ی خود در صنعت گوشی‌های هوشمند را به نمایش گذاشته است. در حال حاضر هم بهترین موقع برای مقابسه پنج قابلیت مهم گلکسی S7 و HTC 10 در مقابل یکدیگر است.

سرعت

Performance

بررسی سرعت گوشی‌ها، یکی از ساده‌ترین آزمایش‌هایی است که می‌توان روی آن‌ها انجام داد. اگر بخواهیم به اعداد و ارقام بنچمارک‌ها رجوع کنیم، HTC 10 در این بخش برتری را کسب می‌کند. این گوشی امتیازی برابر با ۱۴۵۰۰۰ در بنچمارک Antutu کسب کرده. برخی سایت‌ها حتی توانسته‌اند از HTC 10 امتیازی معادل ۱۵۶۰۰۰ در این بنچمارک بگیرند.

با این حال، Galaxy S7 سامسونگ امتیازی نزدیک به ۱۳۶۰۰۰ دارد.

البته استفاده روزمره از گوشی کاملا با بنچمارک‌ها تفاوت می‌کند. در این بخش هم HTC 10 کمی برتری از خود نشان می‌دهد. شرکت HTC تلاش زیادی کرده است تا بازخورد صفحه‌ی لمسی گوشی‌اش بسیار خوب باشد؛ طوری که این شرکت ادعا می‌کند فرمان‌های لمسی روی HTC 10، پایین‌ترین زمان تاخیر را دارند. البته هنوز هم در این بخش، iPhone 6s از هر دو گوشی بهتر عمل می‌کند.

با این حال، اگر هر دو گوشی Galaxy S7 و HTC 10 را به دست بگیرید، مطمئنا متوجه می‌شوید که HTC 10 از گوشی سامسونگ روان‌تر است.

باتری

Battery

پرچم‌دار جدید HTC در بخش باتری هم سربلند بیرون می‌آید. شرکت HTC ادعا کرده که می‌توان از HTC 10 تا دو روز به صورت معمولی استفاده کرد. ما هنوز هم نمی‌توانیم این ادعا را تایید کنیم، البته استفاده‌ی ما از گوشی، چندان هم معمولی نبود. با این حال، باتری HTC 10 بسیار خوب است.

باتری خوب HTC 10 فقط هم به دلیل باتری آن که ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد، نیست. این گوشی هم‌چنین از نظر نرم‌افزاری بهبود یافته است تا مصرف باتری کمتری داشته باشد.

حتی در استفاده‌ی سنگین از گوشی، HTC 10 توانست ۲۴ ساعت دوام بیاورد. در حالی که Galaxy S7 در استفاده‌ی معمولی و روزمره حتی نزدیک به یک روز دوام نمی‌آورد.

دوربین

Camera

با اینکه متخصصان وب‌سایت DxOMark به هر دو گوشی گلکسی S7 و HTC 10 امتیاز ۸۸ را داده‌اند، اما متخصصان این وب‌سایت، جزییات دقیقی از نحوه‌ی تست دوربین‌ها منتشر نکرده‌اند. در نتیجه برای بررسی دوربین دو گوشی به چشم‌های‌مان بسنده کرده‌ایم.

از دید ما، Galaxy S7 به راحتی دوربین بهتری از HTC 10 دارد. در عکس‌برداری با نورکم، تفاوت بین دو دوربین از زمین تا آسمان است. دوربین پرچم‌دار سامسونگ بسیار بهتر از HTC 10 عمل می‌کند. در نور خوب، تفاوت بین دو دوربین بسیار کم می‌شود، اما هنوز هم تصاویری که Galaxy S7 ثبت کرده رنگ‌ها و جزییات بهتری دارند.

صفحه نمایش

Display

انتخاب صفحه نمایش بهتر هم کار سختی نبود. اصولا هر کاری که بخواهید با گوشی‌تان انجام دهید، وابسته به صفحه نمایش‌اش است، در نتیجه کیفیت آن بسیار در تجربه‌ی کاربری تاثیر خواهد گذاشت.

گلکسی S7 و HTC 10 هر دو از یک صفحه نمایش با وضوح تصویر Quad HD یا ۲K استفاده می‌کنند. با این حال، صفحه نمایش Super AMOLED گوشی سامسونگ یک سر و گردن از HTC 10 بهتر است. در مقایسه با صفحه نمایش LCD گوشی HTC، رنگ‌های سیاه در Galaxy S7 بسیار عمیق‌تر و رنگ‌ها هم شفاف‌تر هستند.

طراحی

Design

انتخاب طراحی بهتر، سخت‌ترین بخش این مقایسه بود، چون نظر دادن درباره‌ی طراحی گوشی، موضوعی کاملا سلیقه‌ای است. تا همین یکی دو سال گذشته، گوشی‌های سامسونگ به هیچ وجه توانایی رقابت با HTC را نداشتند. سامسونگ گوشی‌های‌اش را از پلاستیک می‌ساخت، در حالی که HTC از بدنه‌ای تمام فلزی در گوشی‌های‌اش استفاده می‌کرد.

با این حال Galaxy S6 این روند را تغییر داد. این پرچم‌دار سامسونگ تماما از شیشه و فلز ساخته شده بود. طراحی Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge هم در مقایسه با پرچم‌دار قبلی سامسونگ، پیشرفت کرده است؛‌ طوری که Galaxy S7 Edge یکی از زیباترین گوشی‌هایی است که تا به حال ساخته شده.

از سوی دیگر، گوشی‌های HTC از One M7 به بعد همگی ظاهری یکسان داشته‌اند. HTC 10 با اینکه زیباترین طراحی این سری گوشی‌ها را به تصویر می‌کشید، اما هنوز هم ظاهری تکراری دارد.

با اینکه این انتخاب سلیقه‌ای است، اما ما Galaxy S7 را انتخاب می‌کنیم.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: BGR.com

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۰ دیدگاه
  1. Avatar وحید

    میگم اولش میگفتن عاغا سامسونگ سامسونگ سامسونگ حتما بخیرد.HTC اخه …اینجوری بهترم بود تکلیف مشخص بود تو خوندن این نقد و بررسی نه ببخشید تعریف و تمجید یک طرفه هاا؟؟
    اچ تی سی چی داره اخ ن دوربین طراحی تکراری رابط کاربری مزخرف ضد اب نبودن اصن چیه..اون موقع که اچ تی سی گوشی میزد سامسونگ چرخ گوشت تولید میکرد البته الان خوبه گوشیاش بد نیس فقط دکمه هوم به اون گندگی از اولین گوشیش ک تولید شده هست روش تا الان احیانا احیانا تکراری نیس البته احیانا ها…بگذریم من ن اچ تی سشی دارم ن سامیسونگ ولی منصفانه و واقعا (( ن ق د و ب ر ر س ی )) کنید نه حمایت..
    یاحق

  2. Avatar مهدی

    قبلا Htc داشتم واقعا از کیفیت ساخت و قدرت سخت افزاریش راضی بود ولی دوربین خوبی نداشت htc m7 بشخصه برای من اولین چیزی که مهم دولوپر مهم خوشبختانه htc توسعه دهندگان واقعی خفنی داره و تا چند سال خیالت بابت رام و کرنل و… راحت با سامسونگ تا حالا کار نکردم و رو هیچ برندی هم تعصب ندارم الان اس ۷ ادج نظرم جلب کرده ولی کامنتا رو ک خوندم احساس میکنم بازهم htc قوی تر هست بین اس ۷ ادج و htc10 موندم سایت xda رو هم چک کردم اس ۷ خوب بود دوستان اگر کسی اس ۷ ادج داشته لطفا نظرش رو بدون تعصب بگه تا تصمیم درست بگیرم ممنون از همه

  3. Avatar محمد

    اولا دوربین بعد از آپدیت باید بررسی بشه من فقط قبول دارم که صفحه نمایش سامسونگ بهتره ولی دوربین خیر مخصوصا دوربین جلو که htc هیچی کم نزاشته ، سرعت htc که بیشتره کیفیت بدنه واقعا بالاتره ، صداش و هدفونش که بهتره چطور الان با s6 هم قیمته ؟!!

  4. Avatar ali

    سلام من این گوشی روخریدم.هم توسرعت هم تودوربین هم توشفافیت عکس ازاس۷اج بهتره باورنمیکنید برید خودتون مقایسه کنید تاباورتون بشه اس۷اج توهربرنامه ای۲۰تاهنگ میزد ولی اچ تی سی یک بارم هنگ نکرد اول ببینید بعد بگید

  5. Avatar میلاد

    این حرفاپایه و اساس نداره …. من ۱ساله۶ اج دارم همه این گوشی هارو هم تو دستم گرفتم .. حتی صاحبای اون گوشی ها گفتن اس ۶ کیفیت تصویر فوقالعاده بالاتری داره و دوربینش هم غیر قابل مقایسست ..خیلی هم موقع استفاده لذت بیشتری میده به کار بر ضمن اینکه طراحی بدنه فلزی و اج ی که داره فوق العاده زیبا و جذابش میکنه. بنچ مارک که ماله یه حالت ایده آل گوشیه … باید در استفاده روز مره تجربه اس ۶ اج رو داشته باشین … الکی ما ایرانیا می خوایم بزنیم تو سر یه چیزی حاضریم هر دروغی بگیم …

    1. Avatar پوریا یوسفی

      دروغ؟؟؟یعنی قبول ندارید رنگای صفحه نمایش سامسونگ غیر واقعین؟؟
      من مطمئنم خیلیا مثل من اصلا علاقه ای به رنگای غیر واقعی ندارن.
      و دیگه اینکه واقعا بدنه خاص و تمام فلزی ۱۰ رو با بدنه نیمه شیشه و فلز سامسونگ مقایسه میکنید؟
      دیجی کالا واقعا توقع برتر دونستن سامسونگ تو طراحی رو ازتون نداشتم!

      1. Avatar Ali

        Kamelan movafeqam man khudam samsung daram apple ham daram vali chan safe namayesh samsung azeeatam mikone to tanzimatesh qelzate rangesho kam kardam

  6. Avatar فرناز

    کافیه یکم ویدیوهای مختلف که این دو رو در کنار هم مقایسه می‌کنند نگاه کنین. سامسونگ فقط در زمینه دوربین بهتره اونم تازه به خاطر اینکه رنگ ها رو نزدیک تر به واقعیت نشون نمیده. در کل گوشی‌های سامسونگ از لحاظ ظاهری بسیار ضعیف تر از htc کار کردن با اینکه سامسونگ ادج در قطر ظریف تره از htc 10، ولی به هر حال شما تو همه‌ی عکس‌ها htc10 رو ظریف تر از samsung s7 edge میبینین. در کل به شخصه هیشوقت پول به سامسونگ نمیدم. درضمن دوربین سلفی htc 10 خیلی سرتر از دوربین سلفی samsung edge s7 هست. نمونه هاشو با یک گوگل کردن میتونین پیدا کنین

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه