وقتی لیلا و سایه‌های جنگ روی اپ‌استور جایی ندارد

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

«رشید ابوعیده» از بازی‌سازان مستقل فلسطینی است. ابوعیده اخیرا بازی جدیدی به اسم «لیلا و سایه‌های جنگ» ساخته و آن را روی فروشگاه‌های اپل و گوگل عرضه کرده است. با این حال، ظاهرا اپل از این موضوع خوشحال نیست. این طور که به‌نظر می‌رسد، اپل به ابوعیده اجازه‌ی انتشار بازی‌اش را در دسته‌ی بازی‌های اپل استور نداده است.

اپل شرکتی است که ماه‌ها در مقابل خواسته‌های FBI ایستادگی کرد و به صراحت گفت که حقوق کاربران‌‌اش، از خواسته‌های دولت آمریکا مهم‌تر هستند.

بازی لیلا و سایه‌های جنگ دیروز روی گوگل پلی‌استور عرضه شد، اما در حال حاضر نمی‌توان این بازی را روی فروشگاه اپل پیدا کرد. طبق گفته‌ی ابوعیده، او تنها در صورتی می‌تواند بازی‌اش را روی اپ‌استور عرضه کند که هرگونه ارجاعی به «بازی بودن» از توضحیات آن حذف شود.

ابوعیده نه تنها اجازه ندارد بازی‌اش را در دسته‌ی «بازی‌ها»ی اپل‌استور منتشر کند، بلکه متن توضیحات آن هم نباید حرفی از بازی بودن لیلا و سایه‌های جنگ بزند. اپل به ابوعیده گفته که اگر می‌خواهد، می‌تواند بازی‌اش را در دسته‌ی اپ‌های «اخبار» منتشر کند.

Layla-1 (3)

این مطلب را هم بخوانید: همه‌ی آن‌چه درباره‌ی مناقشه‌ی اپل و FBI باید بدانید

حتی گوگل پلی‌استور هم که اجازه‌ی انتشار بازی را به ابوعیده داده، رده‌بندی سنی ۱۷ سال به بالا را برای این بازی انتخاب کرده است. همین موضوع هم می‌تواند مانع از دیده شدن لیلا و سایه‌های جنگ بشود.

بازی‌ای که ابوعیده ساخته، درباره‌ی دختری است که در منطقه‌ی نوار غزه زندگی می‌کند. لیلا و سایه‌های جنگ موفق به کسب جایزه‌ی «بهترین طراحی بصری» در بخش بازی‌های مستقل کنفرانس Reboot Develop 2016 هم شده است.

Layla-1 (1)

این مطلب را هم بخوانید: محتوای نامناسب بازی‌ها از فیلتر اپل رد نمی‌شود

اپل شرکتی است که ماه‌ها در مقابل خواسته‌های FBI ایستادگی کرد و به صراحت گفت که حقوق کاربران‌‌اش، از خواسته‌های دولت آمریکا مهم‌تر هستند. با این حال، این شرکت هم زمانی که موضوعات سیاسی به میان می‌آید، همه چیز را فراموش می‌کند و در مواردی این چنینی حتی روی طراحان و تولیدکننده‌های بازی‌ها فشار وارد می‌کند. تصورش را بکنید، در حال حاضر هزاران بازی و اپ در اپ‌استور پیدا می‌شوند که در آن‌ها باید درنقش سربازان کشورهای ابر قدرت به کشورهای دیگر حمله کنید و در اکثر آن‌ها تروریست‌ها را از بین ببرید.

این برای اولین بار هم نیست که اپل از عرضه‌ی یک بازی روی فروشگاه‌اش جلوگیری می‌کند. این شرکت همین چند وقت پیش بازی The Binding of Isaac را برای عرضه‌ روی اپ‌استور نامناسب معرفی کرد و مانع از عرضه‌ی آن شد.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Gamasutra

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar فرهاد

    اپل برزگترین مدعی مشتری مداری=بزرگترین دزد الکترونیک

  2. Avatar mehdi

    پای سیاست همه جا هست،اون هم سیاست یک جانبه و این انکار ناپذیره…

  3. Avatar essi

    اینکه گفته شده اپل جلو FBI وایساده و نمیدونم چی چی اینا همه فیلمن و سیاه بازیه واسه گول زدن مردم. همین واتس اپ و تملمی برنامه ها و سیستم عامل ها همگی جاسوسی هستن بعد در ظاهر اینجوری خودشونو خوب نشون میدن که ماهم باور کنیم! سیستم عامل ویندوز. ویندوز موبایل اندروید IOS مک و… همگی ساخت امریکاس و با استفاده از اینترنت و این برنامه ها و سیستم عامل ها داره به دنیا نظارت میکنه از اون طرفم هی میگه اطلاعات شخصی مردم واسمون خیلی مهمه در صورتی که اینطور نیست و این سیاستشونه. غیر از اینترنت سیستم عامل برنامه و… هالیوود رو داره که ساخت فیلم و سریال داره افکار و ذهن یه دنیا رو عوض میکنه به چیزی که خودش میخواد. تو فیلماشون همیشه امریکا ناجی زمین و دنیاس و همیشه بهترین کشور روی زمینه و بقیه کشورها یه مشت تروریست و بد رو جلوه میده ماهم نا خود آگاه همه گفته ها و فیلم ها و… اون هارو باور میکنیم. من خودم زیاد فیلم نگاه مینکم و خوره تکنولوژی هم هستم اما همیشه واسم هست این فیلم و یا بازی و … داره رو چی تاثیر میذاره و هدف و پیغامش چیه و نمیزارم بخواد دید و افکارمو تیره و تار کنه البته تو بیشتر فیلم هاشون نکته ها و صنه های خوبی دیده میشه اما بعضی جاها میخوان یه فرهنگ و تفکرو به نفع خودشون عوض کنن که اینجا جاش نیست بگم کافیه یکم دقت کنید. کالا خواستم بگم امریکا توسط اینترنت سیستم عامل برنامه گوشی هالییود (فیلم و سریال) و بازی داره رو دنیا حکومت میکنه و دید مردم کشورهای مختلف رو عوض میکنه و کشور خودشو خوب جلوه میده و همشم جاسوسیه و گول این حرفا رو نخورید. همین بازی لیلا و جنگ سایه ها رو در نظر بگیرین که چرا اپل نمیذاره طرف بازیو انتشار بده و ببین چه ضرری واسش داره که جلوشو گرفته فقط به عمق قضیه فکر کنید
    دیجی جون لطفا تایید کن بزار دید خیلیا باز شه

    1. Avatar سیدعلی

      احسنت

  4. Avatar Alireza Habibzadeh

    یکم کپی limbo نیست؟

    1. Avatar mohammad

      بله انگار.لیمبو بازی خیییلی قشنگ و ماجراجوییه.ببینیم این چطوریه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه