قیمت بیت‌کوین با ۷٪ کاهش به حدود ۵۹ هزار دلار رسید

۱۱ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
بیت‌کوین

قیمت بیت‌کوین در پی کاهش ۷ درصدی به حدود ۵۹ هزار دلار رسیده است. باید خاطرنشان کنیم دو روز قبل بزرگ‌ترین آپدیت بیت‌کوین در طول چهار سال اخیر رونمایی شد که به گفته‌ی کارشناسان، می‌تواند منجر به افزایش کارایی شبکه و امنیت کاربران شود.

ساعاتی قبل حداقل قیمت بیت‌کوین به ۵۸۵۷۴ دلار رسید و در حال حاضر در حدود ۵۹۷۰۰ دلار معامله می‌شود. باید خاطرنشان کنیم فقط ۶ روز قبل بیت‌کوین موفق شد رکورد قیمت ۶۹ هزار دلار را ثبت کند. اتریوم که دومین رمزارز بزرگ جهان محسوب می‌شود با سقوط ۹ درصدی به حداقل قیمت ۴۱۰۳ دلار رسید و در حال حاضر قیمت آن حدود ۴۲۳۰ دلار است.

تحلیلگران ارزهای دیجیتالی می‌گویند که این سقوط به خبر خاصی مربوط نمی‌شود و ظاهرا بازیگران بزرگ این بازار بعد از دریافت سودهای هنگفت تصمیم گرفته‌اند بخشی از سرمایه‌ی خود را خارج کنند و در نتیجه قیمت‌ها با افت قابل توجهی روبرو شده‌اند. قیمت بیت‌کوین از ماه ژوئن تا الان بیش از ۲ برابر شده که بخشی از این موضوع به استقبال برخی از نهادها از ارزهای دیجیتال برمی‌گردد.

از طرف دیگر، همانطور که گفتیم دو روز قبل شبکه‌ی بیت‌کوین آپدیت بزرگی موسوم به Taproot را پشت سر گذاشت به بلاک‌چین اجازه می‌دهد تراکنش‌های پیچیده‌تری را انجام دهد که همین موضوع پتانسیل‌های استفاده از بیت‌کوین را گسترش می‌دهد و در زمینه‌ی قراردادهای هوشمند به رقیب قدرتمند اتریوم تبدیل می‌شود. قرارداد هوشمند به زبان ساده امکان ایجاد تراکنش‌های معتبر بدون واسطه را فراهم می‌کند.

منبع: Reuters

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه