آسمان نیمه شب می‌تواند جورج کلونی را به اسکار بازگرداند

۲۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
فیلم آسمان نیمه شب

جورج کلونی با هفتمین فیلمش به نام «آسمان نیمه شب» به‌عنوان کارگردان به دنیای سینما باز می‌گردد. کلونی تا به امروز ۴ جایزه‌ی گلدن گلوب و ۲ جایزه‌ی اسکار را به خانه برده است. آخرین حضور او در اسکار به سال ۲۰۱۳ برمی‌گردد که به‌عنوان تهیه‌کننده برای فیلم آرگو برنده‌ی اسکار بهترین فیلم شد. حالا بعد از هفت سال کلونی با فیلم آسمان نیمه شب (The Midnight Sky) دوباره توجه منتقدان و طرفداران را به خود جلب کرده است.

آسمان نیمه شب

آگوستین (با بازی کلونی)، مبتلا به سرطان، دانشمندی است که از یک فاجعه‌ی هسته‌ای جان سالم به در برده است و در آزمایشگاهی در قطب شمال منتظر فرا رسیدن روز مرگش می‌باشد. دخترکی هفت ساله (کوالین اسپرینگال) وارد زندگی او می‌شود که می‌خواهد با سرنشینان سفینه‌ی فضایی‌ در حال بازگشت به زمین که مدت‌هاست نتوانسته‌اند با کسی روی زمین ارتباط برقرار کنند، تماس بگیرد. برای برقراری ارتباط با آن‌ها آگوستین و دخترک باید از طوفان‌های قطبی عبور کنند تا به پایگاهی دیگر با سیگنال‌های فرستنده‌ی قوی‌تر برسند.

طوفان‌ها واقعی‌ هستند

کلونی و تیمش منتظر بادهای با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت می‌ماندند. کلونی در این رابطه گفته است: «منتظر بادها ماندیم. عناصر به ما کمک کردند. به طور واضح به شانس و وضعیت آب و هوایی تکیه کردیم و پاسخ گرفتیم. با توجه به این که می‌دانستیم نمی‌توانیم کنترلشان کنیم واقعا ریسک بزرگی بود.»

بارداری فلیسیتی جونز

فلیسیتی جونز سه هفته بعد از آغاز فیلم‌برداری متوجه شد که باردار است. کلونی ابتدا تصمیم داشت از بازیگر دیگری به جای او استفاده کند و در مراحل پس تولید با استفاده از جلوه‌های ویژه صورت جونز را جایگزین کند. اما تصمیمش را تغییر داد و از بارداری جونز در فیلم استفاده کرد؛ مانند برادران کوئن در فیلم فارگو. هزلو، از تهیه‌کنندگان فیلم و یکی از یاران همیشگی کلونی، در این‌باره می‌گوید: « این یکی از آن اتفاقات خوشایند است. این اتفاق لایه‌ی کاملا جدیدی به فیلم اضافه کرد.»

حمایت همه جانبه‌ی نت‌فلیکس

فیلم با بودجه‌ی ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته می‌شود که به معنای جلوه‌های ویژه‌ی بسیار سنگین و ستاره‌های حال حاضر سینماست. تا به امروز نت‌فلیکس مقدمات را برای جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌ی کلونی در زمینه‌ی کارگردانی فراهم کرده‌است. کاری که در سال‌های اخیر برای کارگردان‌های دیگری مانند چارلی کافمن و مارتین اسکورسیزی هم انجام داده است.

کلونی و ایستوود

کلونی همانند کلینت ایستوود که از فیلم‌سازهای محبوب اوست، با سرعت کار می‌کند و به‌ندرت برداشت یک نما را بیش از سه مرتبه تکرار می‌کند. کلونی می‌گوید: « اگر بازیگر فکر کند شما می‌خواهید سی برداشت بگیرید، در اوایل کار را جدی نمی‌گیرد. اما اگر خیال کند تنها یک فرصت دارد، آماده وارد می‌شود. سی درصد فیلم تنها با یک برداشت انجام شده است.»

در نهایت با توجه به پخش شدن از نت‌فلیکس، فیلم می‌تواند با بینندگانی از سراسر جهان ارتباط برقرار کند و توجه رأی‌دهندگان اسکار را به خودش جلب کند. باید منتظر ماند و دید که آیا کلونی یکبار دیگر اسکار را دست پر ترک خواهد کرد یا نه؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما