جزئیات جدیدی از روند توسعه‌ی Final Fantasy VII Rebirth اعلام شد

۲۰ تیر ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
ff7 rebirth

در این هفته‌ی اخیر رسانه‌های مختلف ژاپنی مصاحبه‌هایی با عوامل اصلی سازنده‌ی پروژه‌ی «بازسازی فاینال فانتزی ۷» و همچنین بازسازی بازی «کرایسیس کور: فاینال فانتزی ۷» انجام داده‌اند که در اثر این مصاحبه‌ها جزئیات تازه‌ای از هرکدام از این بازی‌ها مشخص شده‌اند.

در این مصاحبه‌ها افرادی نظیر یوشینوری کیتاسه (تهیه‌کننده‌ی اجرایی بازی فاینال فانتزی ۷)، تتسویا نومورا (کارگردان پروژه‌های Final Fantasy VII Rebirth و Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion) و ماریکو ساتو (تهیه‌کننده‌ی Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion) شرکت داشته‌اند و جزئیات تازه‌ای از بخش دوم بازسازی فاینال فانتزی ۷ و بازی کرایسیس کور: فاینال فانتزی ۷ ارائه کردند.

در رابطه با این موضوع که چرا نام دوم بخش دوم این ریمیک به‌جای اینکه پارت ۲ یا ریمیک ۲ نام داشته باشد، Rebirth نام دارد. هر دو نام «ریمیک» و «ریبرث» (به فارسی تولد دوباره) معنای مشابهی از تازه متولد شدن را منعکس می‌کنند. همچنین سازندگان گفته‌اند اگر آن را ریمیک ۲ نام‌گذاری می‌کردند، ممکن بود که این برداشت به وجود آید که ۳ و ۴ و ۵ و … وجود خواهد داشت. علاوه بر آن، این نام‌گذاری به آن خاطر است که می‌توان از Final Fantasy VII Rebirth به‌تنهایی لذت برد. طبق گفته‌ی سازندگان، دلیل اصلی تعویق در معرفی بازی «فاینال فانتزی ۷ تولد دوباره» (Final Fantasy VII Rebirth) این بود که سازندگان مردد بودند که آیا پروژه‌ی بازسازی فاینال فانتزی قرار است یک پروژه‌ی دو قسمتی باشد یا یک سه‌گانه.

ff7 rebirth

معمولاً وقتی صحبت از روند توسعه‌ی سری بازی فاینال فانتزی به میان می‌آید، تنها اعضای اصلی پس از اتمام توسعه‌ی یک بازی حفظ می‌شوند، در حالی که بیشتر کارکنان دیگر به تیم‌های دیگر منتقل می‌شوند و روی بازی‌های دیگر کار می‌کنند. با این حال، از آنجایی که از ابتدا تصمیم گرفته شده بود که پروژه‌ی بازسازی فاینال فانتزی ۷ در چندین بخش منتشر شود، همان تیم توانست در حالی که کار تیمی، دانش و شتاب خود در روند توسعه را حفظ کرده، کار روی دنباله این پروژه را آغاز کند. بنابراین، روند توسعه‌ی این پروژه بسیار سریع در جریان بوده است. از آنجایی که این پروژه نیازمند اختصاص دادن منابع زیادی است، تیم توسعه‌دهنده‌ی بازی بی‌وقفه در حال ‌توسعه‌ی بازی است و با سرعت کامل این فرایند را دنبال می‌کنند. سازندگان اطمینان داده‌اند که بخش زیادی از روند توسعه‌ی بازی انجام شده و روند توسعه‌ به‌خوبی در جریان است.

نکته‌ی امیدوارکننده‌تر این است که به‌صورت رسمی اعلام شده که از همین حالا سازندگان برای نوشتن طرح اصلی داستان و سناریو بازی سوم هم دست به کار شده‌اند. آن‌ها درباره‌ی روند توسعه‌ی این بازی گفتند: «ما در حال توسعه Rebirth هستیم تا تصویری را که طرفداران از نسخه اصلی دارند، خراب نکنیم. به همین دلیل، حجم کار بسیار زیاد است. ما نگرانی‌های طرفدارانی را می‌شنویم که می‌پرسند “آیا واقعاً می‌توان داستان را در یک سه‌گانه روایت کرد؟” و “آیا قرار است این پروژه یک نسخه کوتاه‌تر یا خلاصه‌شده خواهد بود؟”. با این حال باید این را بگوییم که قرار نیست این پروژه داستان عظیم فاینال فانتزی ۷ را خلاصه و کوتاه‌تر کند.»

هنوز جزئیاتی درباره‌ی اینکه آیا محیط بازی جهان‌باز است یا خیر، اعلام نشده است و قرار است در آینده و با اطلاعات جدید بازی این موضوع هم مشخص شود. با این حال، می‌دانیم که سیستم‌های استفاده شده در بخش اول بازسازی بازی فاینال فانتزی ۷ به این بازی هم انتقال داده خواهد شد.

طبق مصاحبه‌های انجام شده، آن صحنه‌ای که در تریلر کلاود و سفیروث در حال قدم‌زدن با همدیگر هستند، به فلاش‌بک‌های کلاود مربوط می‌شود. مدل‌های سه‌بعدی شخصیت‌های اصلی تغییر نکرده است. با این حال، روی برخی از شخصیت‌ها ریزه‌کاری‌هایی برای  انجام شده است.

نقطه‌ی کانونی داستان تغییر نکرده است و ماهیت همان داستان بازی اصلی را دنبال می‌کند. با این حال، در خصوص رمز و راز‌های جدیدی که در این پروژه با فاینال فانتزی ۷ اصلی متفاوت است، بازیکنانی که نسخه‌ی اصلی را تجربه کرده‌اند، اکنون می‌توانند به روش جدیدی هم از داستان بازی لذت ببرند. چالشی که ما برای این پروژه با آن روبرو شدیم این بود که چگونه می‌توان آن اسرار جدید را بدون انحراف از مسیر اصلی داستان در بازی قرار داد.

همان‌طور که اشاره شد، قرار نیست این پروژه داستان کامل فاینال فانتزی ۷ را در طی این سه بازی خلاصه کند و ما همان داستان و مکان‌ها را شاهد خواهیم بود اما تغییراتی هم در این میان وجود خواهد داشت. به‌خصوص به خاطر ساختار سه‌گانه‌ بودن این پروژه، در روند دیدن مناطق خاص و به‌یادماندنی بازی اصلی تغییراتی انجام شده باشد. با این حال، سازندگان بیان کرده‌اند که هدف اصلی آن‌ها اساساً این بوده که چیزی را از بازی حذف نکنند.

همچنین به خاطر قدرت گرافیکی پلی‌استیشن ۵ و همین‌طور سرعت بالای اس‌اس‌دی آن، بازی فقط برای نسل نهم عرضه خواهد شد. از آنجایی که ماجراجویی پس از فرار از میدگار در دنیایی وسیع رخ می‌دهد، زمان بارگذاری بازی یکی از دغدغه‌های مهم توسعه‌دهندگان بوده است و آن‌ها احساس کرده‌اند که به قدرت سخت‌افزاری پلی‌استیشن ۵ نیاز دارند تا بتوانند بر این دغدغه غلبه کنند و بازیکنان به‌راحتی در جهان بازی سفر کنند.

منبع: Gematsu

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه