مبارزات گاد آو وار رگناروک در مقایسه با بازی قبل چه پیشرفتی کرده است؟

۱۵ شهریور ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
گاد آو وار

میر شِث (Mihir Sheth) و دنی یِه (Denny Yeh)، طراحان ارشد مبارزات بازی، بیش از ۱۷ سال تجربه سری گاد آو وار را بین خود تقسیم کرده‌اند و هر دو نقش مهمی در موفقیت بازی قبلی داشته‌اند. مسیر فعلی این مجموعه از یک شعار قدیمی استودیو الهام گرفته شده است: با غذای خود بازی کنید.

میر شِث بیان می‌کند: «فلسفه و ایده‌ای درون استودیو وجود دارد که ما آن را از مدت‌ها قبل داشته‌ایم که به این شرح است؛ کریتوس با غذایش بازی می‌کند. ما سعی کردیم سیستمی را خلق کنیم که دوست داشته باشید با آن درگیر شوید و سرگرم‌کننده و بازیگوش باشد و مسیرها و حالت‌های مختلفی داشته باشد. وقتی به مبارزات بازی قبل نگاه کردیم، این‌گونه بود که با خود گفتیم “می‌توانیم این را فراتر ببریم. می توانیم ترفندها و راه‌های جدیدی برای بازی و درگیر شدن با دشمنان و استراتژی‌های بازی پیدا کنیم.” این بیش از هرچیز دیگری همچون یک اصل راهنما برای ما بوده است.»

به مدت هفت دقیقه، کریتوس و آتریوس را از میان محوطه‌ای محصور که پر از سبوهای انفجاری، زمین‌های مرتفع، سکوهای چوبی و مارمولک‌های دوپایی به نام گریم است، دنبال می‌کنم. هر دو همزمان حرکت می‌کنند. کریتوس جانوری را به دیوار سنگی تکیه می‌چسباند و بعد با نیروی خود از که از خدایان یونان گرفته، جمجمه‌ی آن موجود را در هم می‌کوبد. در این میان، آتریوس هم با تیرهای خاص خود دشمن را مورد هدف قرار می‌دهد و آن‌ها را گیج می‌کند. هنگامی که گریم نفرین شده سعی می‌کند کریتوس را غافلگیر کند و از دهانش صفرای سمی خود را پرتاب می‌کند، کریتوس از حمله‌ی او جاخالی می‌دهد و سپس ماهرانه با سپر خود حمله‌ی دوم را منحرف می‌کند.  او سپس سپر خود را به‌سوی کوزه‌ای پرتاب می‌کند و باعث می‌شود که اطراف آتش بگیرد. آتریوس هم نشان می‌دهد که به اندازه پدرش نیرومند است و با کمان خود به سمت گریم‌های بی‌خبر می‌چرخد در حالی که همیشه برای تیراندازی تغییر موقعیت می‌دهد. این دو نفر متوجه می‌شوند که چند نفر از این گریم‌ها روی سکویی بالای سر آن‌ها ایستاده‌اند و در یک حرکت سیال، کریتوس با سلاح معروف خود یعنی تیغه‌های آشوب خودش را به صخره می‌رساند و از سازه بالا می‌رود و سپس دیگر موجودات را هم از بین می‌برد.

مبارزات بازی گاد آو وار

این هجوم آدرنالین با تطبیق‌پذیری سلاح‌ها و تجهیزات متنوع کریتوس گره خورده است. هر دو سلاح آشنای او در بازی قبلی یعنی تبر جنگی و تیغه‌های آشوب قابلیت مانور و قدرت کریتوس را افزایش می‌دهند‌ اما یک تغییر کوچک در دکمه مثلث همه‌چیز را تغییر می‌دهد. شِث درباره‌ی این موضوع می‌گوید: «در بازی قبلی، وقتی شما دکمه‌ی مثلث را فشار می‌دادید، تبر خود را فرامی‌خواندید اما اگر در آن لحظه تبر را در اختیار داشتید، هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتاد. ما به این موضوع نگاه کردیم و از خود پرسیدیم، “چه می‌شد اگر می‌توانستیم کاری کمی متفاوت با آن دکمه انجام دهیم – مجموعه‌ای کاملاً جدید از حرکات تازه”.»

حمله‌هایی که با مثلث انجام می‌شوند، با نام حرکات ویژه‌ (امضای) سلاح‌ نام‌گذاری شده‌اند. بسته به آنکه تبر لوایتن یا تیغه‌های آشوب را در دست داشته باشید، کریتوس می‌تواند فولاد تیز سلاح خود را با یخ یا آتش ترکیب کند. این حرکات اساسی که Frost Awaken و Whiplash نامیده می‌شوند، با منجمد کردن یا سوزاندن دشمنان آسیب بیشتری به آن‌ها وارد می‌کنند.

سپرهای کریتوس هم در بازی بازسازی شده و طراحی بهتری و تکامل‌یافته‌تری پیدا است. دنی یِه (یکی از طراحان ارشد مبارزات بازی) من را با مزایا و معایب سپرهای جدیدی به نام‌های Dauntless و Stonewall آشنا کرد و آن‌ها را به من نشان داد و گاهی به من یادآوری می‌کرد که تیم می‌خواهد بازیکنان بازی خود را با نیازهای فوری‌شان در هنگام گیم‌پلی هماهنگ کنند. سپر Dauntless اساساً با محوریت حرکت‌ها و تکان‌های ناگهانی است. با دفع (parry) ضربه در آخرین لحظه، سپر کریتوس به رنگ قرمز ترسناکی می‌درخشد و به بازیکن نشان می‌دهد که می‌تواند ضربه‌ای ویرانگر را ایجاد کند که دشمنان را پرت و بیهوش می‌کند. از طرف دیگر، کارکرد سپر Stonewall کاملاً فرق دارد. این برای افرادی که مبارزات سنگین‌تر و کندتر را ترجیح می‌دهند، مناسب است و برای دفاع ضربات دشمنان و جان سالم به در بردن از سیل حملات آن‌ها بسیار کاربرد دارد. هر چه ضربه بیشتری به سپر Stonewall وارد شود، انرژی جنبشی بیشتری جذب می‌کند و هنگامی که کاملاً شارژ شد، بازیکنان می‌توانند سپر را به زمین بکوبند و پالسی به پهنای صفحه منتشر کنند و دشمنانی که در آن نزدیکی قرار دارند، به زمین بکوبد.

سپر کریتوس در گاد آو وار رگناروک

با این حال، این ویژگی‌های حفاظتی، بهای مخصوص خودشان را هم دارد. برای مثال، سپر Stonewall در حال وارد کردن آسیبی که از طریق حرکت خاص خود انجام می‌دهد، به طور فزاینده‌ای ناپایدار می‌شود و کریتوس را به سمت دفاع‌های ضعیف‌تر هدایت می‌کند. دنی یِه می‌گوید که کریتوس به سپرهای قدرتمند دیگری دسترسی خواهد داشت اما به بازیکنان هشدار می‌دهد که بیش از آنچه می‌توانند بجوند، گاز نگیرند. او در واقع در اینجا با کنایه‌ای از همان شعار و الگوی قدیمی استودیو این حرف را می‌زند و در ادامه می‌گوید: «شاید گاهی لازم باشد که با تمام غذایتان بازی نکنید زیرا غذایی وجود خواهد داشت که می‌تواند به‌راحتی شما را ببلعد و آسیب‌پذیر کند.»

هر دو طراحی تأیید می‌کنند که سطح تهاجمی  و مرگباری دشمنان در سطوح دشواری سخت‌تر، بیشتر خواهد بود اما به هر حال فارغ اینکه در تنظیمات چه سطحی را انتخاب کرده‌ باشید، بازیکنان باید هوشمندی خود را در مقابله با دشمنان حفظ کنند. آن‌ها به این نکته اشاره می‌کنند که طرفداران بخش Realm Tears در بازی قبلی از عرضه برخی از مأموریت‌ها و بخش‌های فرعی قدرتمند راگناروک، احساس خوشایندی خواهند داشت. هنوز این سخنی درباره‌ی اینکه آیا سلاح‌های اصلی دیگری برای کریتوس در این بازی وجود خواهد داشت، اعلام نشده است اما تریلر بازی در سال گذشته یک احضار خاص گوزن برای آتریوس برای سوار شدن رونمایی کرد، بنابراین، امیدواریم به‌زودی توانایی‌های جدید دیگری را هم ببینیم

بیشتر بخوانید: مروری بر داستان گاد آو وار؛ آنچه باید قبل از تجربه‌ی رگناروک بدانید

بازی گاد آو وار رگناروک قرار است در تاریخ ۱۸ آبان (۹ نوامبر) برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و پلی‌استیشن ۴ عرضه شود.

منبع: Game Informer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه