گرافیک GTA 5 با هوش مصنوعی به طور باور نکردنی واقع‌گرایانه شد

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
جی‌تی‌ای 5

گرافیک واقع‌گرایانه‌ای که مانند یک عکس واقعی به نظر برسد، یکی از خواسته‌هایی بوده است که از مدت‌ها پیش چه طرفداران و چه توسعه‌دهندگان مختلف به آن اشتیاق داشته‌اند. اینتل در پروژه‌ای جدید با استفاده از «یادگیری ماشین» (Machine Learning) در بازی GTA 5 به نتایج جالبی دست پیدا کرده است.

یکی از جنبه‌های شگفت‌انگیز بازی GTA V این است که شهر سن آندریاس آن بر اساس سن آندریاس و جنوب کالیفرنیا در واقعیت ساخته شده است و تقریبا همانند آن است. اکنون پروژه‌‌ی جدیدی تحت عنوان «تقویت واقع‌گرایی» توسط محققان اینتل انجام شده، ممکن است این بازی را به‌شدت به‌ سمت واقع‌گرایی همانند تصویر نزدیک کند.

با قرار دادن بازی GTA 5، محققان این پروژه یعنی استفان آر. ریکتر، حسن ابو الهیجا و ولادلن کولتن به نتایج بسیار جالبی دست پیدا کرده‌اند. آن‌ها از نظر کیفیت بصری به نتیجه‌ی فوق‌العاده‌ای دست پیدا کرده‌اند که به‌صورت تردیدناپذیری شبیه به آن‌گونه عکس‌هایی است که از پشت شیشه‌ی جلویی اتومبیل به‌سوی بیرون می‌گیرید. باید آن را در حرکت ببینید تا به‌راستی تحسینش کنید. واقع‌گرایی عجیب و نورپردازی و بازتاب فوق‌العاده اشیا به‌گونه‌ای است که می‌تواند شما را قانع کند که این تصویری از خیابانی واقعی است که شما از پشت داشبورد اتومبیل خود به آن نگاه می‌کنید.

محققان «اینتل» می‌گویند که دلیل بعضی از نتایج فوق‌العاده و واقع‌گرایانه‌ی این پروژه به خاطر مجموعه‌ داده‌هایی بوده است که از شبکه‌های عصبی آن‌ها تغذیه می‌کنند. به نظر می‌رسد که بیشتر مجموعه داده‌های شهری که آن‌ها به دست آورده‌اند، از عکس‌های واقعی خیابان‌هایی در آلمان بوده است که جزئیات بسیاری را در خود گنجانده‌اند. تصویر آن‌ها کمی‌ تیره‌تر است و از زاویه‌ی متفاوتی گرفته شده است اما تقریبا می‌توان نسخه‌ای روان‌تر و تعاملی‌تر از مشاهده‌ی خیابان‌های مختلف از طریق گوگل مپ دانست. عملکرد آن کاملا واقعی نیست اما دقیقا شبیه چیزی است که از روی واقعیت ساخته شده است.

اگرچه ممکن است آپدیتی رسمی با محوریت واقع‌گرایی در GTA 5 مشاهده نکنیم، اما این احتمال وجود دارد که تاکنون بازی‌هایی را تجربه کرده باشید یا حتی ویدیوهایی دیده باشید که به نحوی از تکنیک مبتنی بر هوش مصنوعی «یادگیری ماشین» استفاده کرده باشد. ایده و فرآیند استفاده از یادگیری ماشین برای افزایش گرافیک یا رزولوشن را به‌وفور مشاهده نمی‌کنیم اما نمونه‌هایی مثل Nvidia’s Shield TV و همچنین چند ماد مختلف برای افزایش گرافیک بازی‌های قدیمی وجود دارند که از این قضیه بهره‌هایی برده باشند.

به احتمال زیاد بتوانیم بگوییم که واقع‌گرایی مشابه تصویر نباید تنها هدف ارتقای گرافیکی برای بازی‌های ویدیویی باشد (حتی اگر بخواهیم جنبه‌ی هنری و زیبایی‌شناسی را در نظر نگیریم)، اما پروژه‌ی جدید اینتل نشان می‌دهد که اکنون که قدرت خام کارت گرافیک کنسول‌های جدید و کامپیوترهای شخصی بالاتر شده است، جای پیشرفت‌های زیادی هم در سمت نرم‌افزاری این قضیه وجود دارد.

منبع: The Verge

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه