بازی نقش‌آفرینی Metaphor: ReFantazio مهر ماه منتشر می‌شود؛ تریلر جدید آن را تماشا کنید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۳ دقیقه
بازی Metaphor: ReFantazio

کمپانی اتلوس (ATLUS) به تازگی اعلام کرده که بازی نقش‌آفرینی Metaphor: ReFantazio در مهر ماه برای کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. در این میان کارگردان بازی، کاتسیرو هاشینو (Katsura Hashino)، نیز اطلاعاتی در مورد جنبه‌های مختلف بازی منتشر کرده است. در واقع هرآنچه در ادامه می‌آید، از زبان هاشینو است.

برای کسانی که ممکن است من را نشناسند، من روی آثاری مانند شین مگامی تنسی ۳، پرسونا ۳، پرسونا ۴، پرسونا ۵ و غیره کار کرده‌ام. همانطور که در تریلر دیدید، تاریخ انتشار مشخص شده است. کل تیم سازنده از بازخورد مثبتی که از زمان اعلام تاریخ انتشار دریافت کرده‌ایم سپاسگزار است اما برخی از شما ممکن است که اولین بار باشد که اسم این بازی را می‌شنوید.

این اثر نه تنها توسط تیم سازنده‌ی سری پرسونا، بلکه با همکاری هنرمندان مشهور برای ایجاد یک نقش‌آفرینی کاملا جدید برای شما آورده شده است. با تیمی که داریم، ما تصمیم گرفتیم ژانر فانتزی را به چالش بکشیم و اثری بسازیم که اوج بازی‌های نقش‌آفرینی ما را نشان دهد. ‌امید ما این است که نه تنها طرفداران آثار اتلوس، بلکه کسانی که هرگز بازی‌های ما را تجربه نکرده و طرفداران نقش‌آفرینی در سراسر جهان، بازی را تجربه کنند.

بازی متافور

داستان

در حکومتی که توسط ترور پادشاه به هرج و مرج کشیده شده است، یک جادوی سلطنتی آغاز می‌شود که یک انتخابات را ایجاد می‌کند. این جادو به هر فردی با هر موقعیت اجتماعی اجازه می‌دهد تا با جلب حمایت مردم، پادشاه بعدی شود که این به نوبه‌ی خود نبردی را برای تاج و تخت به راه می‌اندازد. در این بازی، شما برای حمایت از ادعای خود برای تاج و تخت، متحدانی پیدا می‌کنید.

در سفر خود شما با متحدان از قبایل مختلف، رقبایی که بر ایدئولوژی‌های خود‌ مصمم بده و هیولا‌های وحشتناکی به نام Humans و داستان‌هایی پر از برخورد‌های سرنوشت ساز مواجه خواهید شد. همانطور که می‌دانید، یک بازی تجربه‌ی متفاوتی نسبت به یک فیلم یا رمان ارائه می‌دهد، بنابراین برای جلوگیری از تبدیل شدن آن به صرفا وسیله‌ای برایروایت  داستان ما، تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا این تجربه را به یک بازی هیجان‌انگیز و کامل تبدیل کنیم. چیز‌های زیادی برای هیجان‌زده شدن وجود دارد.

متافور

گیم‌پلی

طراحی لوگوی بازی بر اساس کانسپت خیابان اصلی شهر است. چیزی که متافور را از دیگر نقش‌آفرینی‌های فانتزی متمایز می‌کند، چشم‌انداز دنیای آن است. پس از اینکه بازیکنان نام خود را وارد کردند، باید به سواالاتی نظیر آیا فانتزی منحصر به محدوده‌ی تخیل است و غیره پاسخ دهند. به طور کلی بازی قدرت فانتزی را زیر سوال می‌برد، یعنی قدرتی که همه‌ی ما از آن برخورداریم. ‌امیدوارم بازی به شما در رسیدن به یک نتیجه‌گیری در این مورد کمک کند.

سفر و هدف قهرمان داستان ما حول محور نجات شاهزاده‌ای می‌چرخد که نفرین شده است. چیزی که این را از نقش‌آفرینی‌های قبلی اتلوس متمایز می‌کند این است که ما اکشن پویاتری را اضافه کرده‌ایم. نبرد‌های نوبتی هنوز در نبرد نقشی اساسی دارند، اما ما عناصر حمله و جاخالی به صورت ریل تایم و همچنین دویدن و تجزیه و تحلیل را برای هیجان‌انگیز نگه داشتن گیم‌پلی ترکیب کرده‌ایم.

در ابتدای بازی، شخصیت اصلی هنوز قوی نیست، بنابراین سختی نبرد‌ها عمدا در این منطقه بسیار زیاد است. ما می‌خواستیم بازیکنان حس تنش و موفقیت را داشته باشند. با این حال، چندین مرحله‌ی دشوار در این بخش در کنار فاکتور‌هایی وجود دارد که کار‌ها را آسان‌تر می‌کنند، بنابراین‌ امیدواریم هر کسی که می‌خواهد بازی را تجربه کند، بتواند از آن لذت ببرد.

متافور

در صحنه‌ای از ویدیوی منتشر شده همسفر پری ما طلسمی با محوریت موسیقی پیاده می‌کند. موسیقی‌ای که در بازی می‌شنوید، در واقع در ذهن قهرمان داستان است. آهنگساز پشت این موسیقی شوجی مگورو (Shoji Meguro) است. بازیکنان احتمالا او را از سری پرسونا می‌شناسند، اما من از او خواسته‌ام که تحت تاثیر سبک پاپ خاص خود قرار نگیرد و چالش ایجاد یک موسیقی خاص و کاملا جدید متناسب با دنیای این بازی را بپذیرد. ‌امیدواریم منتظر شنیدن آن باشید.

جهان

همانطور که در ویدیوی منتشر شده می‌بینید، این یک منطقه‌ی بزرگ در بازی است و می‌توانید انبوهی از دشمنان را در پیش رویتان ببینید. یکی از جنبه‌های هیجان‌انگیز این بازی این است که شما می‌توانید تصمیم بگیرید که با کدام دشمنان مبارزه کنید و چگونه با آن‌ها مقابله کنید. با این حال در مورد نبرد‌ها بعدا بیشتر توضیح خواهم داد. ابتدا بیایید در یک شهر قدم بزنیم. این اولین توقف در سفر ما، رویال کپیتال گراند تراد است. جلوه‌های بصری پس‌زمینه توسط کودا کازوما (Koda Kazuma) طراحی شده است. او هنرمند مهمانی است که ما از کار کردن با او هیجان زده‌ایم. در این شهر معماری پویا با حس منحصر به فرد واقع‌گرایی در نقاشی قرون وسطایی جان می‌گیرد، بنابراین‌ امیدوارم از آن لذت ببرید.

در ورودی شهر احتمالا متوجه خودروی زرهی عظیمی شده‌اید. قهرمان داستان برای سفر به جهان سوار آن خواهد شد. طرح‌های اصلی این وسایل توسط ایکوتو یاماشیتا (Ikuto Yamashita) ساخته شده است. من کمی بعد وارد جنبه‌ی سفرهای بازی خواهم شد، پس بیایید کمی بیشتر در شهر قدم بزنیم. گفتنی است که با استفاده از جادو، می‌توانید روی شمشیر خود سوار شوید و به سرعت از یک مکان به مکان دیگر بروید. من این بازی را به‌ عنوان یک اثر جهان باز تعریف نمی‌کنم، اما ما دقت کردیم تا حتی پس‌زمینه‌های دور را نیز در نظر بگیریم تا بتوانید فضای منحصر به فرد هر مکان را به خوبی احساس کنید.

Metaphor: ReFantazio

در مورد قهرمان داستان ما، او پسری از قبیله‌ای پست است که دیگران از او متنفرند. با وجود موقعیت اجتماعی خود، او قصد دارد در مسابقات سلطنتی شرکت کند. در هر شهری که بازدید می‌کنید، مشکلات زیادی پیدا خواهید کرد و البته مردم به کمک شما نیاز خواهند داشت. تعاملات او بر محبوبیت او در مسابقه نیز تاثیر می‌گذارد. حال بیایید نقشه‌ی شهر را بررسی کنیم. شما می‌توانید مکان فعلی خود را ببینید و سپس فورا به سمت هر جایی که قبلا بازدید کرده‌اید، حرکت کنید و این باید به راحت‌تر شدن سفر کمک کند. در این دنیا، مناطق بین شهر‌ها، مناطق خطرناکی هستند که به آن‌ها زمین‌های بایر گفته می‌شود که بر خلاف دنیای امروز ما، سفر در آن‌ها دشوار است. با پیشرفت داستان، هاب اصلی شما از شهری به شهر دیگر منتقل می‌شود.

شهری که برای اولین بار از آن رونمایی می‌کنیم، مارتیرا است. این شهر کاملا متضاد با پایتخت است. این ممکن است در دیگر بازی‌های نقش‌آفرینی فانتزی عادی باشد، اما از طریق این سفر‌ها و اقامت در مکان‌های جدید، ‌امیدوارم حس واقعی سفر را بدست آورید، چیزی که در داستان‌های امروزی انتقال آن دشوار است. با گنجاندن حس منحصر به فرد زندگی روزمره در سفر، حس سفر را تا حد امکان واقعی کرده‌ایم. در این میان شما در جاده با انواع چیز‌ها روبرو خواهید شد، بنابراین لطفا منتظر چگونگی گسترش داستان باشید. در مرکز استخدام شما درخواست‌های مبارزه با هیولا‌های خطرناک را دریافت می‌کنید. این تهدیدات شهر را بونتی‌ها می‌نامند که به شما پاداش‌های خوبی می‌دهد که‌ امیدواریم شما را تشویق کند تا آن‌ها را به چالش بکشید. این در واقع تنها یکی از بسیاری از جنبه‌های چالش برانگیزی است که بازی ارائه می‌دهد.

از طرفی هر شهری که در آن اقامت می‌کنید امکانات مختلفی دارد و در این بازی انتخاب تجهیزات شما اهمیت ویژه‌ای دارد. در متافور، ما می‌خواستیم این آزادی را به شما بدهیم که پروهتان را به روش خودتان شخصی‌سازی کنید، بنابراین‌ امیدواریم که حتی از آماده‌سازی برای کشف سیاه‌چال‌ها به سبک خودتان لذت ببرید. در برخی مکان‌ها افرادی نکاتی در مورد سیاه‌چال‌ها و استراتژی‌های نبرد ارائه می‌دهند و حتی جمع‌آوری اطلاعاتی مانند این چیزی است که ما برای لذت‌بخش کردن آن بسیار فکر کرده‌ایم. به طور کلی کار‌های زیادی برای انجام دادن در این شهر‌ها و شهرک‌ها وجود دارد که من اصلا نمی‌توانم همه‌ی آن‌ها را پوشش دهم، بنابراین منتظر خبرهای بیشتر باشید.

متافور

سفر با Gauntlet Runner

گانتلت رانر وسیله‌ی نقلیه‌ای است که می‌تواند با خیال راحت در زمین‌های بایر حرکت کند. قهرمان داستان ما و بسیاری دیگر با گانتلت رانر خود سفر می‌کنند تا محبوبیت کسب کنند. این وسیله دارای یک اتاق جنگ نیز است که در آن می‎‌‌توانید به میزگرد دسترسی پیدا کنید که همه‌ی متحدان شما دور آن جمع می‌شوند و نقشه‌ی سفر شما مشخص می‌شود. به طور کلی فضای داخلی این وسیله بسیار جادار است و حتی موتورخانه‌ی مخصوص به خود را دارد. جالب است بدانید که یک ماشین لباسشویی نیز وجود دارد و شما همچنین تعدادی لوازم نظافتی پیدا خواهید کرد.

اکثر بازی‌های نقش‌آفرینی محدودیت زمانی برای ماجراجویی ندارند، اما متافور حول مفهوم تاریخ و زمان می‌چرخد. برای مردم امروز، سفر اغلب دارای یک برنامه‌ی ثابت است، مانند سه روز و دو شب. بنابراین در این بازی، ما تجربه‌ی سفر را با طول مدت فعالیت و ساختار از پیش تعیین شده ثبت کرده‌ایم اما کاری که انجام می‌دهید و جایی که می‌روید، به خودتان بستگی دارد. در واقع شما آزادید که وقت خود را هر طور که دوست دارید صرف کنید.

با اینکه شما یک چارچوب زمانی تعیین شده برای تکمیل هدف داستان اصلی در هر مکانی که بازدید می‌کنید دارید اما کوئست‌های جانبی نیز نقش مهمی در داستان بازی ایفا می‌کنند. برخی از این ماموریت‌ها نیاز به مبارزه با دشمنان قوی دارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است تجهیزات کمیاب را ارائه دهند. در هر صورت ترتیبی که این ماموریت‌ها را انجام می‌دهید، تاثیر زیادی بر سختی نبرد‌ها خواهد داشت، بنابراین اینکه کدام چالش‌ها را در ابتدا انجام می‌دهید، عامل مهمی در تجربه‌ی شما خواهد بود.

متافور ری فانتزیو

رابط کاربری

در منوی اصلی ویژگی‌هایی مانند آیتم‌ها، مهارت‌ها و تجهیزات را داریم. همانطور که می‌دانید، رابط کاربری همیشه یکی از بهترین مشخصه‌های ما بوده است. این چیزی است که ما در مورد آن بسیار خوب عمل کرده‌ایم. شما اغلب زمان زیادی را صرف پیمایش منو‌ها در بازی‌های نقش‌آفرینی می‌کنید، بنابراین ما می‌خواستیم به بازیکنان یک رابط کاربری زیبا برای لذت بردن در اختیار بازیکنان قرار دهیم.

آرکی‌تایپ‌ها

کلید تقویت یک گروه در متافور در سیستم کلاس آن با نام جاب نهفته است و رشد این جاب‌ها برای پیشرفت در بازی بسیار مهم است. در متافور به قدرت این جاب‌ها آرکی‌تایپ (Archetype) می‌گویند. این‌ها عنصر بسیار مهمی برای این بازی هستند که من جزئیات بیشتری در مورد آن به شما خواهم داد. قهرمانان داستان با رویارویی با اضطراب خود، به این آرکی‌تایپ‌ها و قدرت ویژه‌ای که دارند، دست می‌یابند. گفتنی است که قدرت آن‌ها در طول بازی به اشکال مختلف ظاهر می‌شود.

نمونه‌هایی از برخی آرکی‌تایپ‌هایی که در اوایل بازی ظاهر می‌شوند عبارتند از سیکر (Seeker) که در نبرد همه کاره است، میج (Mage) که با جادوی تهاجمی به نقاط ضعف دشمن می‌زند و دزد (Thief) که می‌تواند منابع را غارت کند. با این حال نکته‌ی کلیدی سیستم در اینجا این است که شخصیت می‌تواند دستخوش دگرگونی شود و ظاهر شخصیت‌های مختلف را به خود بگیرد و سپس از مهارت‌های آن‌ها برای مبارزه استفاده کند.

مبارزات

هنگامی که وارد سیاهچاله شوید، از قدرت پری همراه خود می‌توانید برای تجزیه و تحلیل محیط اطراف خود استفاده کنید. این به شما یک نوع رتبه‌بندی از قدرت دشمنان نزدیک را نیز می‌دهد. بسیاری از دشمنان به رنگ آبی می‌درخشند که نشان‌د‌هنده‌ی این است که ضعیف‌تر از بقیه هستند. یکی از چیز‌هایی که در طول توسعه در نظر داشتیم، این بود که مبارزات بازی را تا حد امکان سریع و هیجان‌انگیز نگه داریم. نبردهای خسته‌کننده و آهسته با دشمن می‌تواند ریتم بازی را خراب کند، به خصوص اگر بدانید که می‌توانید در برابر دشمنان ضعیف‌تر پیروز شوید. در این میان دشمنان خطرناک‌تر، درخشش زرد رنگی دارند و تجزیه و تحلیل نشان می‌دهد که آن‌ها بسیار قدرتمند هستن و باید با احتیاط برخورد کنید.

مبارزات متافور ری فانتزیو

اگر قبل از اینکه دشمن متوجه‌ی شما شود، نبرد را آغاز کنید، اولین ضربه را به عنوان پاداش دریافت می‌کنید. شخصی‌سازی گروه بسیار انعطاف‌پذیر و استراتژیک است، بنابراین ما شما را تشویق می‌کنیم که گروه منحصر به فرد و قدرتمند خود را ایجاد کنید. شما می‌توانید با شکست دادن همه‌ی دشمنان بدون آسیب دیدن، جوایز بیشتری دریافت کنید. به طور کلی عناصر اکشن هیجان‌انگیز و ماهیت استراتژیک نبرد‌های نوبتی برای لذت بردن است، بنابراین‌ امیدواریم هنگام انتشار بازی از آن لذت ببرید.

سیاه‌چاله‌ها

همانطور که در داستان پیش می‌روید، با سیاه‌چاله‌های اصلی روبرو می‌شوید که به عنوان بخشی از داستان بازی با آن‌ها برخورد می‌کنید و البته سیاه‌چاله‌های فرعی که می‌توانید به عنوان بخشی از ماموریت‌های خود آن‌ها را کاوش کنید. البته هر دو نوع از این سیاه‌چاله‌ها شما را وارد نبرد خواهند کرد. از نظر تعداد سیاهچاله‌هایی که می‌توانید آن‌ها را کاوش کنیم، می‌توان گفت که از تعداد آن‌ها در هر یک از آثار قبلی ما بیشتر است. علاوه‌بر این، مکانیک‌هایی که برای سیاه‌‌چاله‌ها تعریف کرده‌ایم برای جلوگیری از تاثیرگذاری بر ریتم گیم‌پلی ایجاد شده است تا هر چیزی که ممکن است شما را خسته کند، کاهش دهد. سیستم نبرد در این سیاه‌چاله‌ها یکی از نقاط عطف بازی است، بنابراین‌ امیدواریم از آن لذت ببرید.

ارتباط با همران

همانطور که بازی را توسعه می‌دادیم، یکی از زمینه‌هایی که روی آن تمرکز کردیم این بود که چگونه گذراندن وقت در مسیر، بر رشد اعضای گروه شما تاثیر می‌گذارد. یکی از سیستم‌ها در این بخش سیستم پیرو است. قهرمان داستان در طول سفر خود با افراد مختلفی آشنا می‌شود و با آن‌ها دوست می‌شود. همانطور که او به عمیق‌تر کردن این پیوند‌ها ادامه می‌دهد، این پیروان قوی‌ترین حامیان او خواهند شد. از طرفی با دیدن شیوه‌ی زندگی آن‌ها از طریق این تعاملات، قهرمان داستان امکان دسترسی به آرکی‌تایپ‌های جدید در نبرد را پیدا خواهد کرد. در نتیجه این به بازیکن بستگی دارد که تصمیم بگیرد که تعامل با کدام فالوور‌ها را در اولویت قرار دهد.

متافور با هدف ادغام‌ ایده‌های سفر با تعاملات بین فردی، رشد گروه، مبارزه و داستانی جذاب ایجاد شده است، بنابراین وقتی بازی منتشر شد، ‌امیدواریم که این جنبه‌ها را به‌ طور کامل تجربه کنید. در نهایت گفتنی است که از ماه ژوئن، ‌امیدواریم به شما دمو‌های قابل بازی را در رویداد‌های مختلف در سراسر جهان ارائه دهیم. کل تیم سازنده سخت کار می‌کند تا بازی را برای انتشار آماده کند.

شایان ذکر است که در کنار نسخه‌ی استاندارد بازی با قیمت ۶۹.۹۹ دلار، نسخه‌ی کالکتورز بازی نیز با قیمت ۱۴۹.۹۹ دلار برای علاقه‌مندان در دسترس خواهد بود. این نسخه در کنار یک کپی از بازی برای پلی‌استیشن ۵ یا ایکس‌باکس سری، شامل استیل‌بوک، موسیقی رسمی، آرت‌بوک، سنجاق‌های متالیک هومو تنتا، استیکر، نقشه‌ی پارچه‌ای Kingdom of Euchronia، ست Costume and Battle Background Music Set، کوپن محتوا، کتاب تاریخ دیجیتالی اتلوس به مناسبت سی‌و و پنجمین سالگرد شرکت و جوایز پیش سفارش می‌شود.

نسخه‌ی سالگرد با عنوان ATLUS Brand 35th Anniversary Edition نیز در کنار یک کپی از بازی برای کنسول‌های پلی‌استیشن از محتوایی نظیر یک آرت‌بوک، موسیقی‌های بازی، کتاب تاریخچه، بهترین موسیقی‌های اتلوس، یک استند، یک مجموعه استیکر و یک کوپن برای ست Costume and Battle Background Music Set است. این نسخه به صورت دیجیتالی نیز در دسترس است که با اینکه شامل استیکر و استند ذکر شده نیست اما از دیگر محتوای نسخه‌ی فیزیکی به صورت دیجیتالی بهره‌مند است. پیش‌خرید هر یک از نسخه‌های بازی صندوقچه‌ی Archetype EXP و Adventurer’s Journey Pack را در دسترس قرار می‌دهد که پول و آیتم‌هایی درون بازی برای بهبود تجربه‌ی بازیکن در اوایل بازی به همراه دارند.

بازی نقش‌آفرینی Metaphor: ReFantazio در ۱۱ اکتبر (۲۰ مهر) سال جاری برای پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس/اس، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. در ادامه می‌توانید تریلرهای منتشر شده را مشاهده کنید.

منبع: Gematsu

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما