مایکروسافت دو استودیوی Obsidian و InXile را می‌خرد

امیرحسین میرزایی ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۴ 11 نوامبر 2018
استودیوهای بازی‌سازی مایکروسافت

شایعه‌ای که ماه گذشته شنیده بودیم درست از آب درآمده است؛ مایکروسافت امروز صبح در رویداد X018 خود رسما اعلام کرد که استودیوی بازی‌سازی «آبسیدین» (Obsidian) را خریداری کرده است. با این حال، فقط هم استودیوی آبسیدین نیست، مایکروسافت در کنار این استودیو هم‌چنین استودیوی InXile Entertainment را هم خریداری خواهد کرد.

خبر خرید این دو استودیو را مدیر استودیوهای بازی‌سازی مایکروسافت در رویداد X018 اعلام کرد؛ خبری که به عنوان حسن ختام برنامه اعلام شد و به خوبی برنامه‌ی نه چندان جالب مایکروسافت را به اتفاقی زیبا تبدیل کرد.

مایکروسافت در بیانیه‌ای درباره‌ی خرید استودیوی آبسیدین گفته است: «به عنوان یکی از اولین توسعه دهندگان بازی‌های نقش‌آفرینی در این صنعت، از اینکه می‌توانیم تخصص این افراد را به استودیوهای بازی‌سازی مایکروسافت اضافه کنیم، هیجان‌زده هستیم. در عین حال هم به آبسیدین این امکان را می‌دهیم تا روند خاص خودش را حفظ کند و به این استودیو هم کمک می‌کنیم تا ایده‌های خود را به کامل‌ترین شکل ممکن اجرا کنند.»

بازی Pillars of Eternity II ساخته‌ی Obsidian Entertainemnt

استودیوی بازی‌سازی Obsidian Entertainment از اعضای سابق استودیوی قدیمی Interplay تشکیل شده است؛ افرادی که متخصصان ساخت نقش‌آفرینی‌های کلاسیک هستند. باز‌ی‌هایی مثل Star Wars: Knights of the Old Republic 2 و هم‌چنین Fallout: New Vegas از ساخته‌های آبسیدین هستند. این استودیو هم‌چنین مجموعه‌ی Pillars of Eternity را در کارنامه‌ی خود دارد که از نقش‌آفرینی‌های کلاسیک چند سال اخیر محسوب می‌شوند.

نکته‌ی جالب این جاست که استودیوی InXile Entertainment هم در واقع برخی از افراد سابق Interplay را در خود جای داده است. موسس استودیوی Interplay یعنی «برایان فارگو» خودش شخصا استودیوی InXile Entertainment را تاسیس کرده است.

بیانیه‌ی مایکروسافت به این استودیو هم اشاره کرده است: «به عنوان یکی از استودیوهای بازی‌سازی مایکروسافت، حمایت و پشتیبانی کاملی به استودیوی InXile ارایه خواهیم داد تا بتوانند دیدگاه‌های خود را چه در مجموعه‌های فعلی آن‌ها و چه در بازی‌های جدید اعمال کنند. این استودیو ساختار مستقل خود را حفظ خواهد کرد، و مجموعه‌ها و افراد متخصص این استودیو از این پس به عنوان زیرمجموعه‌ی Microsoft Studios محسوب خواهند شد.»

بازی Torment: Tides of Numenera ساخته‌ی inXile Entertainment

هر دو استودیوی بازی‌سازی Obsidian و InXile از نظر مالی، وضعیت خوبی نداشتند. جدیدترین ساخته‌ی Obsidian با اینکه یک نقش‌آفرینی شگفت‌انگیز کلاسیک است، ولی اصلا فروش خوبی نداشته است. از آن طرف هم استودیوی InXile بازی‌های شگفت‌انگیزی در طول چند سال اخیر ساخته، ولی فقط با Wasteland 2 موفقیتی نسبی کسب کرده است.

حمایت مایکروسافت از این دو استودیو نه تنها بقای آن‌ها را ممکن می‌کند، بلکه این فرصت را به مایکروسافت می‌دهد تا با بهترین متخصصان ساخت بازی‌های نقش‌آفرینی، به ساخت بازی در این سبک دست بزند.

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Vahid Vahid

    بنظرتون برای ایکس باکس بعدیم بازیهاشو برا pc میزنن چون میگن مایکروسافت دیگه نمیخواد مثل این نسل از سونی شکست بخوره و بازیهای انحصاری زیادی میخواد تولید کنه ؟؟

  2. Vahid Vahid

    این استودیوهایی که تازه خریده مایکروسافت برا pc هم بازی تولید میکنن از این به بعد یا فقط برای xbox بازیهاشون

    1. دو تا پروژه در حال ساخت دارن، این‌ها واسه پلی‌استیشن 4 هم عرضه می‌شن.
      استودیوی inXile بازی Wasteland 3 رو داره می‌سازه که سال آینده روی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان و کامپیوتر عرضه می‌شه.
      استودیو Obsidian هم با تهیه کنندگی شرکت Take Two (مالک راک‌استار گیمز) یه بازی داره می‌سازه که اون هم واسه مایکروسافت نیست.
      البته مایکروسافت دو سه ساله تمام بازی‌هاش هم روی کامپیوتر میاد هم روی ایکس‌باکس وان. در نتیجه بازی‌های همه‌ی استودیوهایی که مایکروسافت خریده روی کامپیوتر هم میان، فقط پلی‌استیشن 4 حذف می‌شه.

  3. رضا رضا

    امیر حسن به نظرت سونی نباید یه حرکتی بزنه؟
    مایکروسافت تا الان 7 تا استودیو خریده ولی سونی حرکتی نکرده

    1. سونی از نظر استودیوهای داخلی وضع وحشتناک بهتری داره.

      مایکروسافت کارهای خیلی خوبی داره می‌کنه، ولی متاسفانه توی تهیه بازی‌ها ضعف داره و فعلا از نظر تولید بازی نزدیک سونی هم نشده.
      برای مقایسه، وضعیت انحصاری‌های مایکروسافت رو با وضعیت انحصاری‌های پلی‌استیشن مقایسه کن؛ هم از نظر کیفیت، هم از لحاظ فنی و هم از دید بازخورد منتقدها و گیمرها و وضعیت فروش.
      مایکروسافت نباید اجازه بده بازی‌هایی با کیفیت Gears of War 4 و Crackdown 3 و Sea of Thieves توی استودیوهاش تولید شن، این بازی‌ها خیلی خوبن، ولی ذره‌ای در حد بازی‌های انحصاری یه کنسول که باید نسل حول اون‌ها بچرخه نیستن.
      در نظر بگیر مایکروسافت چند تا بازی لغو کرده؟ Scalebound و Fable Legends و Phantom Dust یا خیلی از بازی‌های دیگه چی شدن؟
      این نشون می‌ده که تهیه کننده‌ی خوبی پشت استودیوهای مایکروسافت نیست که بتونه حداقل کیفیت رو حفظ کنه.
      نگاهی به استودیوهایی که مایکروسافت خریده بنداز: Undead Labs یا Compulsion Games یا حتی Ninja Thoery: همه‌شون به نسبت بسیار کوچیک‌اند و توانایی تولید بازی تراز اول در حد سونی سانتا مونیکا یا حتی اینسامنیاک گیمز رو ندارن. حتی همین آبسیدین و InXile هم استودیوهایی مستقل و کوچیک محسوب می‌شن. بحث، بحث خروجیه و خروجی استودیوهای مایکروسافت نه زیاده و نه خیلی قشنگ.

      ولی الان واقعا زمان دیدن نتیجه‌ی کارهای مایکروسافت نیست.
      کارهایی که مایکروسافت داره می‌کنه عالیه، ولی نتیجه‌ش توی بلند مدت مشخص می‌شه. باید نسل بعد منتظر خروجی این استودیوها باشیم، اون هم به شرط اینکه جریان خوب فعلی حفظ بشه و دوباره به ضعف مدیریتی و تغییر افراد کلیدی توی ایکس‌باکس و مایکروسافت برخورد نکنیم.

      واقعا امیدوارم مایکروسافت سرمایه زیادی به Obsidian و InXile بده تا بتونن بازی‌هایی در حد و اندازه‌ی بایوویر بسازن، چون تخصص وحشتناک بالایی واسه ساخت نقش‌آفرینی دارن.

  4. علی علی

    با این سیاست هایی که مایکروسافت در پیش گرفته نسل بعد دیدن داره

    1. رضا رضا

      ممنون بابت توضیحات