شکارچی هیولا انیمیشن خانواده غارنشینان را شکار کرد

۲ دی ۱۳۹۹ | ۱۹:۲۱ ۱۰ دی ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه
فیلم شکارچی هیولا در باکس آفیس

فیلم «شکارچی هیولا» شروع خوبی داشته و توانسته با ۴ روز اکران به سلطه‌ی انیمیشن «خانواده غارنشینان: عصر جدید» بر باکس آفیس خاتمه دهد و به پرفروش‌ترین فیلم هفته‌ی گذشته در آمریکا تبدیل شود.

معمولا فیلم‌های فانتزی و علمی–تخیلی با بودجه‌ی متوسط در آستانه‌ی سال نو میلادی به موفقیت تجاری می‌رسند و عملکرد شکارچی هیولا در نخستین روزهای اکرانش نشان می‌دهد این قاعده‌ی گیشه‌ای در سال دنیاگیری کرونا هم برقرار است. پل دبلیو. اس. اندرسون که او را بیشتر به خاطر کارگردانی و نویسندگی سری فیلم‌های «رزیدنت اویل» می‌شناسیم وظیفه‌ی کارگردانی و تهیه‌کنندگی شکارچی هیولا را هم عهده‌دار بوده است. این فیلم بر اساس بازی محبوبی به همین نام ساخته‌ی شرکت کپ‌کام ساخته شده است و داستان گروهی از سربازان انسانی به رهبری ناتالی آرتمیس (میلا یوویچ) را روایت می‌کند که به سیاره‌ی هیولاها فرستاده شده‌اند. آرتیمس و هانتر باید با همکاری یکدیگر با موجودات وحشتناک ساکن سیاره‌ی جدیدشان مبارزه کنند.

فیلم شکارچی هیولا در هفته‌ی اول اکرانش ۲٫۲ میلیون دلار فروخته و توانسته صدر جدول باکس آفیس را از آن خود کند. فروش این فیلم در بازارهای بین‌المللی هم طی ۴ روز از ۴٫۸ میلیون دلار فراتر رفته و باکس آفیس موجو رقم فروش کلی فیلم شکارچی هیولا در آخر هفته‌ی منتهی به ۲۰ دسامبر (۳۰ آذر) را ۷ میلیون دلار اعلام کرده است.

خانواده‌ی غارنشینان: عصر جدید پس از ۲ هفته صدرنشینی با ۲ میلیون دلار فروش مجبور شد رتبه‌ی نخست را به شکارچی هیولا تقدیم کند و به جایگاه دوم رضایت دهد. انیمیشن جدید دریم‌ورکس و یونیورسال پیکچرز پس از ۲۷ روز اکران در آمریکا و سایر کشورها به ترتیب ۲۷٫۱ و ۵۷٫۸ میلیون دلار فروخته و موفق به بازگشت سرمایه شده است. بودجه‌ی ساخت قسمت دوم خانواده‌ی غارنشینان ۶۰ میلیون دلار اعلام شده و انتظار داریم طی هفته‌های آتی هم این انیمیشن خوش‌ساخت به فروش خوب خود ادامه دهد.

انیمیشن خانواده غارنشینان: عصر جدید ماجرای زندگی کرودزها کمی پس از انیمیشن قبلی را روایت می‌کند. این خانواده به جست‌وجوی یافتن محل زندگی مناسب‌تری نسبت به گذشته می‌روند و سرانجام در میان درختان انبوه و رودخانه‌های جاری منزل دلخواهشان را پیدا می‌کنند، اما آن محل پیش از این توسط خانواده‌ی آدم‌های بهتر تصاحب شده است. خانواده‌ی آدم‌های بهتر انسان‌هایی مدرن‌تر و تکامل یافته‌تر در مقایسه با غارنشینان هستند و قصد ندارند خانه‌ی خود را با آن‌ها تقسیم کنند؛ ولی اتفاقاتی غیرمنتظره باعث می‌شود این دو خانواده برای رسیدن به هدفی مشترک با یکدیگر متحد شوند.

فیلم تازه اکران شده‌ی «فاتال» به کارگردانی دون تیلور و با فیلم‌نامه‌ای به قلم دیوید لاگری توانسته در گیشه‌ی سینماهای آمریکا ۹۱۸ هزار دلار بفروشد و در جایگاه سوم باکس آفیس این هفته قرار بگیرد. این فیلم تریلر تا به امروز تنها در آمریکا روی پرده رفته است.

فاتالا قرار بود طی هفته‌ی پایانی بهار اکران شود، اما شیوع کرونا باعث شد اکران جدیدترین ساخته‌ی تیلور ابتدا به مهرماه و سپس به اواخر آذر موکول شود. در خلاصه داستان رسمی این فیلم آمده است: «مردی متأهل پس گذراندن یک شب با یک کاراگاه پلیس زن خود را درگیر یک طرح توطئه‌ی قتل می‌بیند. عموم منتقدان فاتال را اثری متوسط اما سرگرم‌کننده ارزیابی کرده‌اند که درگیر کلیشه‌ها می‌شود و تنها می‌تواند رضایت خاطر برخی از دوست‌داران فیلم‌های مهیج و رازآلود را کسب کند. میانگین امتیاز این فیلم در متاکریتیک و راتن تومیتوز به ترتیب ۴۳ از ۱۰۰ و ۵۲ از ۱۰۰ بوده و تنها ۱ نقد مثبت برای آن به ثبت رسیده است.

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد با نزدیک شدن به ایام کریسمس اوضاع فروش فیلم‌های قدیمی دوباره اکران شده با محوریت سال نو میلادی بهبود پیدا کرده است. فیلم «الف» به کارگردانی جان فاورو با ۳۶۵ هزار دلار فروش طی هفته‌ی گذشته مجموع درآمد خود تا یکشنبه را به ۲٫۰۳ میلیون دلار رسانده که ۱٫۸ میلیون آن حاصل اکران دوباره فیلم در آمریکا و مابقی‌اش مربوط به بازارهای بین‌المللی است.

این فیلم کمدی داستان پسری به نام بادی (ویل فرل) را نشان می‌دهد که در پرورشگاهی در نیویورک زندگی می‌کند. بادی شب کریسمس به داخل کیسه‌ی بابانوئل می‌رود و ناخواسته همراه با او راهی شمال می‌شود. در آنجا پری‌ها تصمیم می‌گیرند که بادی را بزرگ کنند و قدرت‌هایی جادویی به او ببخشند. سال‌ها بعد بادی حقیقت زندگی خود را می‌فهمد و تصمیم می‌گیرد تا به نیویورک بازگردد تا پدر واقعی خود را پیدا کند.

فیلم شکارچی هیولا و برادر ناتنی در باکس آفیس

فیلم «برادر ناتنی» این هفته تنها به ۲۷۱ هزار فروش بسنده کرده است تا مجموع فروش آن به ۱٫۸ میلیون دلار برسد. این فیلم فقط در سینماهای آمریکا روی پرده رفته است. همین میزان فروش کم هم برای چنین فیلم کمدی ضعیفی به کارگردانی لوک گرینفیلد قابل قبول است؛ زیرا برادر ناتنی نه از بازیگران محبوبی بهره می‌برد، نه بدعت خاصی برای خنداندن مخاطب در آن به چشم می‌خورد و نه حتی منتقدان به فیلم روی خوش نشان داده‌اند.

داستان برادر ناتنی درباره‌ی یک مرد مکزیکی به نام رناتوست که در نیروی هوایی کار می‌کند و هنگامی که متوجه می‌شود یک برادر آمریکایی ناتنی دارد که تاکنون او را نمی‌شناخته بسیار شوکه می‌شود. آشر، برادر ناتنی رناتو چندان به رسم و رسوم پایبند نیست، اما این دو مجبور می‌شوند برای کشف حقایق زندگی پدرشان راهی یک سفر جاده‌ای از مکزیک تا آمریکا شوند.

انیمیشن خاطره‌انگیز «قطار سریع‌السیر قطبی» پس از ۱۶ سال در آمریکا و چند کشور اروپایی دوباره اکران شده است تا یکی از بهترین آثار رابرت زمکیس باری دیگر رنگ پرده به خود ببیند. حاصل اکران قطار سریع‌السیر قطبی طی هفته‌ی گذشته در آمریکا ۲۳۱ هزار دلار بوده است. این انیمیشن پس از ۱۸ روز اکران در آمریکا و سایر کشورهای جهان به فروشی در حدود ۶۳۴ هزار دلار رسیده است.

قطار سریع‌السیر قطبی بر اساس کتابی با همین نام نوشته‌ی کریس ون آلسبرگ ساخته شده است. چهاردهمین اثر زمکیس در زمان اکرانش با استقبال متوسطی از جانب منتقدان مواجه شد و امتیاز آن در متاکریتیک ۶۱ از ۱۰۰ است، اما بسیاری از نوجوانان در سراسر جهان این انیمیشن را دوست داشتند. قطار سریع‌السیر قطبی راجع به پسر خردسالی است که برخلاف تمسخر بسیاری از دوستانش کاملا به بابانوئل و حضور وی در روزهای کریسمس معتقد است.

فیلم «عجیب و غریب» پس از ۳ هفته فروش قابل توجه در دروان یکه‌تازی کرونا طی هفته‌های اخیر کج‌دار و مریز به فروش قابل قبولی دست یافته و این هفته هم با ۱۷۴ هزار دلار و ۳ پله سقوط در قیاس با هفته‌ی گذشته به مکان هفتم باکس آفیس رسیده است. این فیلم کمدی-ترسناک به کارگردانی کریستوفر لاندون و با فیلم‌نامه‌ای از کریستوفر لاندون و مایکل کندی با بودجه‌ی ۶ میلیون دلاری پس از ۳۹ روز نمایش در آمریکا و سایر کشورهای جهان ۱۴٫۶ میلیون دلار فروخته است. امتیاز عجیب و غریب در راتن‌تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب ۸۳ از ۱۰۰ و ۶۶ از ۱۰۰ است که نشان می‌دهد اغلب منتقدان از تماشای آن راضی بوده‌اند. مثلا سایمون تامپسون از آی‌جی‌ان در بخشی از نقد خود برای این فیلم آورده است: «عجیب و غریب اوقاتی خوش و خونین را رقم می‌زند. فیلمی خنده‌دار، هوشمندانه و با بازیگرانی مناسب و چند مرگ خوشمزه!»

عجیب و غریب داستان یک قاتل سریالی با بازی وینس وان و یک دختر دبیرستانی با بازی کاترین نیوتون را به تصویر می‌کشد که به واسطه‌ی جادوی یک خنجر خاص بدن‌هایشان با یکدیگر جابه‌جا می‌شود و دختر مدرسه‌ای خود را در جسم قاتل پیدا می‌کند. آن‌ها تنها ۲۴ ساعت فرصت دارند تا جادو را باطل کنند و به بدن خود را بازگردند وگرنه تا ابد در جسم دیگری اسیر می‌شوند.

«جنگ با بابابزرگ» توانست تعداد هفته‌های پیاپی حضور خود در میان پرفروش‌ترین‌های آمریکا را دو رقمی کند. این فیلم کمدی-خانوادگی در دهمین هفته‌ی اکرانش با ۱۷۰ هزار دلار فروش به رتبه‌ی ششم باکس آفیس رضایت داده است. مجموع فروش جدیدترین ساخته‌ی تیم هیل پس از ۷۴ روز اکران ۳۰٫۱ میلیون دلار اعلام شده که سهم سینماهای آمریکا و سایر کشورهای جهان از این رقم به ترتیب ۱۸٫۱ و ۱۱٫۹ میلیون دلار است.

فیلم شکارچی هیولا و جنگ با بابابزرگ

جنگ با بابابزرگ داستان دعواها و درگیری‌های پیتر (اوکس فگلی) و پدر بزرگش (رابرت دنیرو) برای تصاحب اتاق خواب را به تصویر می‌کشد! پیتر می‌بایست اتاق خواب دوست‌داشتنی خود را با پدربزرگش تقسیم کند، اما از این کار به هیچ‌وجه راضی نیست و به همین خاطر اعلام جنگ می‌کند.

فیلم دوباره اکران شده «تعطیلات کریسمس نشنال لمپون» باری دیگر در میان ۱۰ فیلم نخست باکس آفیس قرار گرفته است. این فیلم بر اساس داستانی کوتاه از مجله‌ی نشنال لمپون ساخته شد و سومین قسمت از سه‌گانه‌ی «تعطیلات نشنال لمپون» به شمار می‌رود. این فیلم کمدی-خانوادگی با بودجه‌ی ۲۵ میلیون دلاری در سال ۱۹۸۹ به فروشی بالغ‌ بر ۷۱ میلیون دلار دست پیدا کرد.

اکران مجدد تعطیلات کریسمس نشنال لمپون در آمریکا، انگلستان و استرالیا ۷۹۸ هزار دلار نسیب برادران وارنر کرده است. این فیلم هفته‌ی گذشته در ۵۰۰ سال نمایش داده شد و با ۱۶۶ هزار دلار فروش در مکان نهم باکس آفیس جای گرفت.

نزدیکی به کریسمس باعث شده فروش خوب فیلم دوباره اکران شده «چگونه گرینچ کریسمس را دزدید» به کارگردانی ران هاوارد ادامه داشته باشد و این فیلم با ۱۳۰ هزار دلار فروش در آمریکا مجموع فروش خود در این کشور را به ۳۹۰ هزار دلار رسانده و رتبه‌ی دهم قرار گرفته است. اما ۹۷ درصد از فروش چگونه گرینچ کریسمس را دزدید در اکران مجددش مربوط به بازارهای بین‌المللی است و فیلم خاطره‌انگیز هاوارد طی ۱۸ روز در اروپا، آسیا و اروپا ۱۸٫۰۳ میلیون دلار فروخته است.

انیمیشن چگونه گرینچ کریسمس را دزدید با بودجه‌ی ۱۲۳ میلیون دلاری در زمان اکرانش به فروش ۳۴۵ میلیون دلاری دست یافته است. این انیمیشن داستان شخصی به نام گرینچ با بازی جیم کری را به تصویر می‌کشد که سال‌ها قبل در هوویل به دنیا آمده است، اما قیافه‌ی ترسناکش و علاقه‌ی بی‌حد و حسابش به مارتا می (دختری با بازی کریستین برنسکی) که ذره‌ای به «گرینچ» علاقه ندارد، باعث شده تا از آن سرزمین رانده شود. از آن زمان تا به امروز، گرینچ کینه‌ی مردم هوویل را به دل داشته و در آستانه‌ی کریسمس زمان انتقام فرا رسیده است.

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
شکارچی هیولا
Monster Hunter
۱ ۲٫۲ ۲٫۲
خانواده غارنشینان: عصر جدید
The Croods: A New Age
۳ ۲٫۰۷ ۲۷٫۱
فاتال
Fatale
۱ ۰٫۹ ۰٫۹
الف
Elf
۵ ۰٫۳ ۱٫۸
برادر ناتنی
Half Brothers
۳ ۰٫۲ ۱٫۸
قطار سریع‌السیر قطبی
The Polar Express
۲ ۰٫۲ ۰٫۶
عجیب و غریب
Freaky
۵ ۰٫۱ ۸٫۵
جنگ با بابابزرگ
The War with Grandpa
۱۰ ۰٫۱ ۱۸٫۱
تعطیلات کریسمس نشنال لمپون
National Lampoon’s Christmas Vacation
۳ ۰٫۱ ۰٫۷
چگونه گرینچ کریسمس را دزدید
How the Grinch Stole Christmas
۲ ۰٫۱ ۰٫۳

*رقم فروش بر اساس میلیون دلار است.

منبع: BoxOfficeMojo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ comment
  1. Avatar Amy

    پشمام.
    چند وقته وضع این شکلیه؟
    با ۲ میلیون فروش صدر باکس آفیس میشینن؟؟
    خب اکران نکنین. بدین شبکه خانگی نت فلیکس و دیزنی پلاس و این جور چیزا پخش کنه.
    هزینه های سینما واسه اکران هر سانس بیشتر از فروش گیشه در میاد.

  2. Avatar سعید

    پمس هر فیلمی الان اکران بشه ضرر میکنه، برای همین واندر وومن هی اکرانشو به عقب میندازه