سونی استودیوی بازی‌سازی Nixxes Software را تصاحب کرد

۱۴ تیر ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
استودیو Nixxes Software

شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی به‌تازگی اعلام کرده است که استودیو هلندی «نیکسِس سافتور» (Nixxes Software) را خریداری کرده است؛ استودیویی که بیش از همه برای تبحرش در عرضه‌ی پورت‌های بعضی از بازی‌های معروف برای کامپیوترهای شخصی و همین‌طور پشتیبانی فنی در توسعه‌ی بازی‌ها شناخته می‌شود.

طبق اعلام رسمی هرمن هالست، مدیر استودیوهای پلی‌استیشن، استودیو Nixxes Software به جمع استودیوهای داخلی پلی‌استیشن اضافه شده است. این استودیو هلندی در شهر أوترخت واقع شده است. طبق بیانیه‌ی منتشرشده، این استودیو به گروه فناوری، خلاقیت و خدمات استودیوهای داخلی پلی‌استیشن اضافه خواهد شد که وظیفه‌ی این بخش تمرکز روی جنبه‌های فنی و پشتیبانی از ظرفیت‌های توسعه‌ی بازی‌های استودیو‌های داخلی پلی‌استیشن خواهد بود.

هرمن هالست در بیانیه‌ی خبری خود اعلام کرده است: «من احترام بسیاری برایNixxes قائل هستم و هیجان‌زده‌ام که این استودیو باتجربه و حرفه‌ای قرار است به ما بپیوندد و جزئی از استودیوهای داخلی سونی شود. آن‌ها برای بهبود بازی‌ها و ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی ممکن برای گیمرها شور و اشتیاق بسیاری دارند. Nixxes یک سرمایه‌ی فوق‌العاده‌ برای تمامی استودیوهای داخلی پلی‌استیشن به حساب می‌آید که می‌تواند به استودیوهای مختلف ما در رسیدن به مهم‌ترین هدفشان که خلق تجربه‌ها و محتوای منحصر‌به‌فرد پلی‌استیشن با بهترین کیفیت ممکن است، کمک فراوانی کنند.»

استودیو Nixxes Software

یوریِن کاتسمان (Jurjen Katsman)، مؤسس و کارگردان ارشد استودیو Nixxes Software، درباره‌ی این موضوع می‌گوید: «ما نمی‌توانیم بیش از این صبر کنیم و بسیار هیجان‌زده هستیم که تخصص و تبحر خود در زمینه‌های فنی توسعه‌ی بازی را به مجموعه‌ بازی‌های بزرگ استودیوهای پلی‌استیشن بیاوریم. ما مشتاقانه منتظر همکاری با بعضی از بااستعدادترین استودیوهای حاضر در صنعت هستیم تا باکیفیت‌ترین تجربه‌ها را برای طرفداران پلی‌استیشن ارائه دهیم.»

با توجه به متن بیانیه‌ی منتشر شده، مشخص است که سونی استودیوی Nixxes را برای خلق و توسعه‌ی بازی‌های جدید استخدام نکرده است، بلکه از آنجایی که آن‌ها به گروه فناوری، خلاقیت و خدمات پلی‌استیشن اضافه خواهند شد، در خلق بازی‌های مختلفی به دیگر استودیوهای سونی کمک خواهند کرد. آن‌ها یکی از بااستعدادترین و بهترین استودیوها در زمینه‌ی فنی هستند و سابقه‌ی آن‌ها هم گواه این قضیه است. به همین خاطر عجیب نیست که سونی تصمیم گرفته این استودیو را خریداری کند. به‌خصوص با در نظر گرفتن اینکه برای سال‌های زیادی است که استودیوهای XDEV و VASG در قالب مجموعه‌ استودیو‌های داخلی پلی‌استیشن چنین کاری را انجام می‌دهند و در ساخت بازی‌ها و جنبه‌های فنی و هنری آن کمک فراوانی به دیگر استودیوهای سونی انجام می‌دهند.

علاوه بر آن، هرمن هالست در نوشته‌ای در توییتر اعلام کرد که سونی و استودیو «گوریلا گیمز» در گذشته و برای ساخت بازی «کیلزون: شادوفال» با Nixxes Software همکاری داشته و آن‌ها به گوریلا گیمز کمک کرده‌اند تا آن بازی بتواند هم‌زمان با عرضه‌ی پلی‌استیشن ۴ برای این کنسول نسل هشتمی عرضه شود.

با توجه به سابقه‌ی این استودیو هلندی ممکن است سونی دلایل دیگری هم برای این خرید داشته باشد. آن‌ها یکی از استودیو‌های خوش‌نام در ساخت پورت بازی‌ها برای کامپیوترهای شخصی هستند و در گذشته سابقه‌ی همکاری زیادی با اسکوئر انیکس برای ساخت پورت بازی‌هایی نظیر Deus Ex: Mankind Divided، مارول اونجرز و سه‌گانه‌ی ریبوت توم ریدر داشته است. به همین خاطر، علاوه بر پشتیبانی از استودیوهای پلی‌استیشن، ممکن است آن‌ها روی ساخت پورت باکیفیت بعضی از بازی‌های پلی‌استیشن برای کامپیوترهای شخصی هم کار کنند. از آنجایی که سونی قبلا هم اعلام کرده بود بازی‌های بیشتری را در آینده برای کامپیوتر منتشر می‌کند، این اتفاق می‌تواند کاملا محتمل باشد.

منبع: Nixxes

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه