بازی‌های کلاسیک پلی‌استیشن پلاس پریمیوم از تروفی‌ پشتیبانی می‌کنند

۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
بازی Syphon Filter 2

چند روز پیش حساب رسمی استودیو بِند سونی که آن‌ها را برای خلق بازی‌هایی همچون Syphon Filter و دیزگان می‌شناسیم، اعلام کرد که بازی معروف تیراندازی سوم‌شخص Syphon Filter که قرار است یکی از بازی‌های حاضر در سرویس پلی‌استیشن پلاس پریمیوم باشد، در این عرضه‌ی دوباره از تروفی پشتیبانی خواهد کرد.

یادداشتی که در توییتر به اشتراک گذاشته شده است به این معنی است که احتمالاً سایر کلاسیک‌های PSOne نیز از تروفی پشتیبانی خواهند کرد. در واقع، شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی در مارس ۲۰۲۱ حق امتیاز اختراعی را برای سیستم نرم‌افزاری خود ثبت کرد که با استفاده از شبیه‌سازی، رویدادهای محرک را شناسایی کرده و به بازیکنان کنسول‌های امروزی تروفی‌هایی را اهدا می‌کرد.

بازی Syphon Filter یکی از بازی‌های اولین کنسول پلی‌استیشن است که قرار است در بالاترین سطح پلی‌استیشن پلاس جدید یعنی پلی‌استیشن پلاس پریمیوم در دسترس مخاطبان قرار بگیرد. این سرویس قرار است در تاریخ ۳  خرداد ۱۴۰۱ (۲۴ مه ۲۰۲۲) در آسیا، ۱۲ خرداد (۲ ژوئن) در ژاپن، ۲۳ خرداد (۱۳ ژوئن) در آمریکا و در ۲ تیر (۲۳ ژوئن) در اروپا، استرالیا و نیوزلند راه‌اندازی شود. بعضی از دیگر بازی‌های دیگر کلاسیک این سرویس اشتراکی شامل آثاری مثل سری بازی جک اند دکستر، سایرن، بازی‌های دارک کلاود و حتی نسخه‌ی بازسازی بعضی از بازی‌های  پلی‌استیشن ۳ مثل بایوشاک است.

playstation

سونی چند روز پیش فهرست اولیه‌ی بازی‌های این سرویس اشتراکی را منتشر کرد که در این فهرست می‌توانیم به بخشی از بازی‌های موجود در پلی‌استیشن پلاس جدید نگاهی بیندازیم. اگرچه وزنه‌ی بازی‌های سال‌های اخیر استودیوهای داخلی سونی و همچنین ناشرهای شخص ثالث در این فهرست سنگین به نظر می‌رسید، بازی‌های کلاسیک بسیاری را در آن ندیدیم. به همین خاطر، همچنان منتظر هستیم تا ببینیم فهرست کامل بازی‌های پلی‌استیشن پلاس جدید شامل چه آثاری خواهد بود. اگر علاوه بر بازی سایفون فیلتر، آثار کلاسیک بیشتری از قابلیت تروفی پشتیبانی کنند، این می‌تواند خبر بسیار خوبی برای طرفداران و به‌خصوص علاقه‌مندان به تروفی‌ها باشد و حتی ممکن است انگیزه‌ی مضاعفی برای تجربه‌ی این بازی‌های کلاسیک ایجاد کند.

می‌دانیم که سونی حداقل در حال حاضر نمی‌خواهد همچون مایکروسافت بازی‌های استودیوهای داخلی خود را در روز انتشار در این سرویس عرضه کند، به همین خاطر آن‌ها مجبور هستند از شیوه‌های دیگری به جذب مخاطب اقدام کنند یا دارندگان فعلی را مشتاق کنند که اشتراک خود را به سطوح بالاتر ارتقا دهند. ارائه‌ی فهرست خوبی از بازی‌های کلاسیک که در طول زمان بیشتر هم می‌شوند و همچنین ویژگی‌هایی مثل همین قابلیت پشتیبانی از تروفی می‌تواند بعضی از راهکارهایی باشد که سونی می‌تواند در نظر بگیرد.

منبع:‌Polygon

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما