رویای روزانه: قول میدی تند نری؟ (آینده موتور سیکلت‌ها)

۲۲ خرداد ۱۴۰۲
پادکست آینده موتورسیکلت
نویسنده رادیوپل
گوینده علی پشکار - فربد نصرتی
زمان 37:23
حجم فایل 34 مگابایت

شما یک رویا پرداز هستید! بله این یک واقعیت است. چطور؟ تا به حال به آینده‌ی هر چیزی، تکرار می‌کنم هر چیزی در پیرامون خود فکر کرده‌اید ؟  آیا به خود گفته‌اید که مثلا فلان اتوموبیل در آینده چه شکلی می‌شود و یا به چه امکاناتی مجهز می‌شود ؟ ظاهر آینده‌ی آنها را هم در ذهنتان تجسم کرده‌اید ؟

اگر جواب این سوالات «بله» است ، پس شما یک رویاپرداز هستید .  در برنامه‌ی رویای روزانه «Day Dreaming» در باره‌ی هر چیزی که در پیرامونمان هست رویا پردازی می‌کنیم و همچنین در هر قسمت گفتگویی با بزرگان آن محصولات خواهیم داشت. در قسمت سوم از فصل اول رویای روزانه با فربد و علی همراه باشید تا ببینیم موتور سیکلت در آینده چه شکلی می‌شود و چه پیشرفت‌هایی می‌کند .  در مصاحبه با آقای احمد بهمن آبادی به صورت تخصصی درباره ی موتور و موتور سواری گفتگو می‌کنیم. و رویاپردازی دو نسل متفاوت در تقابل رویای یک متخصص را می‌شنویم.

اولین موتور سیکلت در اشتوتگارت توسط مخترعان آلمانی گوتلیب دایملر و ویلهلم مایباخ در سال ۱۸۸۵ طراحی و ساخته شد. در ابتدا بیشتر به دوچرخه‌ای موتور دار شباهت داشت و مخترعانش آن را «ریت‌واگن» به معنای ماشین سواری نام‌گذاری کرده بودند.
از برندهای موتورسیکلت می‌توان به «هوندا» – «یاماها» – «سوزوکی» – «کاوازاکی» – «کی تی ام» – «ایژ»، که تولید کارخانه ایژماش روسیه است – «ام زد» روسیه – «هارلی دیویدسون» – «دوکاتی» – «بی ام و» – «بنلی» ایتالیایی و «مگلی» اشاره کرد.
از موتورسیکلت‌های سبک‌تر می‌توان به موتور «وسپا» اشاره کرد که در اصل ایتالیایی است.
معمولاً شرایط تهیه و نگهداری موتور سیکلت به دلیل ارزانی نسبت به اتوموبیل آسان‌تر است. همچنین گرفتن گواهی نامه راندن موتور معمولاً آسان‌تر از گواهی نامه اتوموبیل رانی است ولی راندن موتور به مهارت‌هایی به مراتب بیشتری نیازمند است.

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar به امید ایران آباد

    امکاناتی که پس از گذشت بیست سال تازه وارد ایران میشه

  2. Avatar erfan

    سلام
    بنظر من موتور ها تو اینده تکنولوژی موتور بدون گریبکس(تک دنده ) تسلا رو استفاده میکنن..تکنولوژی حفظ تعادل همه گیر میشه طوری که تصادفم بشه موتور سوار و موتور زمین نخورن ..دگ سیستم اتو درایو و.. چیرای ساده این که در چند سال دگ همشون انبوه میشن.البته بگم که موتور برقی حتما باید اسپیکر شبیه ساز صدا داشته باشه چون من عاشق صدای موتورم ..

    1. Avatar علی

      عرفان جان، ممنون بابت رویاپردازی قشنگت، اگه وقتش رو داری توی داوری فوتبال هم کمکمون کن.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه