پرونده جنگ جهانی دوم: نگاهی به تسلیحات نظامی آلمان (پرچم سفید – قسمت ۸)

۲۲ خرداد ۱۴۰۲
آلمان
نویسنده احسان طریقت
گوینده احسان طریقت
زمان 28:58
حجم فایل 40 مگابایت

در این قسمت از پادکست پرچم سفید، نگاهی می‌کنیم به تسلیحات نظامی آلمان در جنگ جهانی دوم و با مهمترین‌های آنها آشنا می‌شویم.

منابع:

  • ویکیپدیا
  • ظهور و سقوط رایش سوم، نوشته ویلیام شایرر، ترجمه کاوه دهگان
  • آدولف هیتلر (چگونه هیتلر به قدرت رسید و نابود شد)، نوشته پیتر بوروسکی، ترجمه داریوش صادقی‌پور
  • امپراتوری هیتلر، نوشته گیل بی.استورات، ترجمه مهدی حقیقت‌خواه
  • مستند World at War
  • مستندهای یوتیوب
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar shahabmp

    چند تا نکته که گفتنش خالی از لطف نیست:
    ۱- اسم نیروی هوایی آلمان به خاطر فرمانده اش لوفتوافه نامگذاری شده بود. درواقع نام فرمانده نیروی هوایی آلمان لوفتوافه بود.
    ۲- قوی ترین نیروی هوایی جنگ جهانی دوم نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا بود به لطف هواپیمای اسپیدفایر و موتور مرلین. نیروی هوایی آلمان در مقاطع ابتدایی جنگ نیروی هوایی مسلط جنگ جهانی دوم بود و در نهایت توسط نیروی هوایی روسیه در اواخر جنگ روسیه تقریبا نابود شد.
    ۳- غیر از تانک تایگر که از اواسط جنگ اضافه شد و یک شاهکار مهندسی بود بقیه تانک های آلمان برتری خاصی نسبت به تانک های متفقین نداشتن. چیزی که این تانک هارو شکست ناپذیر کرده بود و هر فرماندهی در ارتش متفقین وادار به فرار میکرد استراتژی بود که توسط یکی از فرماندهان آلمانی خلق شده بود و در جنگ استفاده میشد و تا امروز هم مهمترین استراتژی در جنگ های زرهی به این شکل که پیاده نظام به شکل ستون هایی در پشت تانک ها حرکت میکنن و تانکها به همراه پیاده نظام مستقیم به دل استحکامات دشمن میزنن.
    ۴- غیر از زیردریایی های u-boat که شاهکار مهندسی بودن و وظیفه اصلیشون حمله به کشتی های حامل تدارکات نظامی بود و تو این کار هم بسیار موفق بودن، نیروی دریایی آلمان تسلط خیلی کمی بر دریاها داشت. تقریبا میشه گفت سلطان دریاها توی جنگ جهانی دوم آمریکا، ژاپن و انگلیس بودن. ژاپن بزرگترین کشتی جنگی جنگ جهانی دوم رو داشت.
    ۵- یکی از مهمتریم دستاورد ها و تجهیزات نظامی آلمانها که دنیای امروزی رو دستخوش تغییر کرد از قلم انداختید: موشک های زمین به زمین سوخت مایع آلمان ها که در بمباران لندن ازشون استفاده شد و بعد ها تبدیل به پایه ای برای صنعت هوا فضا شد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه